• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Vänner-fan

Hej i tråden!
    Nu är jag tillbaka till civilisationen igen! Efter 16 dagar hos svärisarna tycker jag att jag borde få en medalj! Men det har faktiskt gått bättre än jag vågat hoppas på. Ett "problem" tidigare har varit att de är så himla sociala och inte lämnar en själv en minut och jag behöver lite tid för mig själv ibland. (Och säger man att man ska ta en promenad t.ex. får man genast nån i släptåg) Men nu var det bara att gå undan och amma, natta etc. och få en massa tid själv utan att nån undrade var man var och så och det var skönt. Och så fick vi ju hjälp med prinsen också. Dessutom har vi ju haft bra väder också och varit ute en hel del och badat och så och det har jag förstått att man inte varit bortskämd med i resten av Sverige (vi var i Blekinge). Kom hem med massor av kläder som kusinerna vuxit ut och en bröstpump en tjej tyckte jag skulle testa. Jag har provat den ett par ggr, men det är ju en hel del meck och det känns som om vår stora pojke behöver den mjölk jag har och det blir lite klurigt att hitta tillfällen att pumpa ur. Sen är det flaskor som ska kokas etc. Men han tog iaf flaskan både av mig och av maken utan problem. Surplade i sig som en liten kalv. Det gick lite väl fort bara, så sen när han skulle rapa kom en del upp igen. Vi får öva lite på det hela så får vi se hur mycket den kommer till användning.

Jag har inte läst ikapp, men förstått att Lappis fått tant och att Pirr plussat! Kul med ett plus till i Götet! Men väldigt trist för Lappis. Jag hoppas på bättre tur för dig nästa gång!

Skulle kunna skriva så mycket mer, men detta får räcka för nu. Nu kommer vi vara här i området i en och en halv vecka iaf så jag hoppas vi göteborgare kan få till den där fikan i Haga, det vore trevligt! Av Muggles senaste inlägg förstår jag att du har semester nu! Eller jag antar att du inte kommer jobba på väldigt länge nu då??? Härligt!

• mugglesfan

Hej Vänner! Efterlyste dig precis igår

Jag har semester hela juli och sedan mammaledighet och är i stan efter en vecka i Värmland (förra veckan). Så en fika vore kul! Vi kan väl höras på mejlen?

Nu är det nog läggdags för mig - är trött efter all frisk luft idag!

• Lapinette

Godmorgon på tråden!
    Igår trodde jag nästan att jag var gravid i alla fall ! Hur man nu kan tro det när blodet strömmar ur en?? Jag hade superstor spänd mage, ont i rygg, supertrött etc. Så ni ser hur lätt det är att hitta sympton. Hi, hi... som sagt jag börjar också fundera på om vi var nära denna gång då jag aldrig har blött så mycket som nu. Det fullkomlig rinner ur mig. Så kanske du har rätt muggles.

Victory - det där med alkohol får jag ständigt höra och senast igår av min mamma. Vi höll upp båda två i två veckor i våras för att testa om det skulle funka men det gjorde det inte. Rent generellt tror jag att man ska leva efter "lagom är bäst". Så länge man inte gör något extremt så mår man bra. Det är som du säger helt omöjligt att hålla upp tills man är gravid och då får man ändå inte dricka.

• Snart så....

hallå,

2 arbetsdagar kvar TJOOOOHOOO :D :D

Kick´n var som vanligt galen igår, sambon jobbade hemma och passade på att ta massa kort. Körde ut rumpan så mkt att magen blev trekantig i profil ahahhaahhaah
    Blev väckt 5 imorse av att h*n hade hicka och sen började sparka mot revbenen AJ.

Nu har jag verkligen en räkna ner kalender för lilla vildingen där inne

Igår skulle jag shoppa de sista sakerna som saknades och kom hem med mkt mer hahahahah. Söta små bodys och mössor, shoppaholic??? JAG??? O YES :D :D :D

nu kanske man ska ta och jobba lite

• Tinga

Good morning!

Victory - härligt att "stormålarna" verkligen kommit igång nu! Det är så himla skönt när man äntligen får se resultatet av sina ansträngningar. Jag gissar att ni har bra målarväder i dina trakter också; dvs så dåligt väder att man inte får dåligt samvete för att man inte är ute.

Muggles - man akn bli avundsjuk för mindre när man läser om hur härligt ni hade det igår! med tanke på hur den här sommaren har varit låter 20°C som rena värmeböljan. Dessutom är det ju varmare i solen, så jag kan tro att det var skönt. Solsken en hel dag är ju också en lyx!

Lapinette - jag tänkte på dig imorse när jag cyklade till jobbet, och faktum är att jag tänkte samma sak som Muggles skrev om; att det var ett tidigt MF. Isåfall blir ju nästa insemination (tredje gången gillt!) riktigt intressant - första gången bom, andra gången halvträff, då måste ju sista gången bli träff! Det tar ju alltid lite tid att skjuta in sig och ställa in siktet!

Jag gjorde ett nytt ÄL-test igår eftermiddag, men fick inget utslag då heller. Dock har jag hela tiden trott att det är idag som gäller, och jag fick en indikation på det imorse, för tempen har stigit ytterligare litegrann (använder tempkurva också för att hålla lite extra koll, i den mån det funkar). Håller tummarna för att det blir full böj idag!

Apropå full böj - jag har tidigare inte använt Clearblues digitala ÄL-test, så jag har inte riktigt fattat var uttrycket full böj kom ifrån, men igår var jag på Apoteket och köpte sådana, så nu hajar jag. Det har varit flera aha-upplevelser för mig de senaste dagarna - tänker på det vändbara barnvagnshandtaget också!

• Tinga

Vänner - verkligen; medalj till dig för 16 dagar hos svärföräldrarna! Guldmedalj till och med! Jag gillar mina svärföräldrar, men typ 2 dagar brukar vara tillräckligt för mig.

• Lapinette

Ja Tinga man lär sig otroligt mycket här! Skämt å sido så är väl det en av fördelarna med att chatta här inne samt att det tar tid att "få till det" för oj vad jag har lärt mig mycket om min kropp som jag inte hade en aning om förut.

Satt i förra veckan ute på restaurang och berättade om den kvinnliga kroppen för en av mina väninnor. Det var faktiskt hon som frågade då en av hennes väninnor hade haft oskyddat sex. Man kanske ska öppna sex-spalt?!

• Clown

Hörde om nya forskningsresultat igår. Tydligen kan ägglossningen jämställas med en typ av inflammation. Forskningen påvisar att chansen att bli gravid minskar drastiskt när man äter vanlig värktabletter. Värktabletterna motverkar "inflammationen" vilket gör att det inte blir en "riktig" ägglossning. Lite flummigt förklarat men med andra ord: ät INTE värktabletter om du försöker bli gravid!!! Men ni kanske redan visste det, jag ät ju ny i gemet

• Tinga

Hihi, Lapinette; du har ju ett perfekt nick för att vara sexrådgivare!

• Lapinette

Som jag har förstått det är det vissa värktabletter man ska undvika bl a dem jag bara måste ta när jag min helvetesmens. Tar dock bara en första dagen för sen klarar jag mig.

Svar på tråden När märker man av det?