• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Clown

Hmmm, sitter här och funderar.... Vad kan en lång cykel bero på? Har man flytningar när man är gravid? Hur kan man bli gravid i misstag när det är så mycket som måste klaffa? Konstigt!!!

• vårbrud2008

Hej Clown!
    Innan jag började med p-piller hade jag en jättelång cykel och det var jobbigt. Visste inte när mensen skulle dyka upp. Sen började jag med piller och då rättade det till sig. Nu när jag slutat i omgångar för att bli gravid har jag fått behålla samma cykel som under pillerna och det är jag tacksam för.

Jag har flytningar i omgångar nu när jag är gravid, får gå med trosskydd var och varannan dag. Undviker det när jag är hemma för då kan man ju byta kläder, men ska jag iväg så tar jag trosskydd för att vara på den säkra sidan.
    Så här har det varit under alla mina graviditeter.

• Lapinette

Morning girls,

Har nu läst ikapp Nennes och Sweetans tjatter om slemhinnor, båtar och långa cykelturer.

Muggles - hoppas ni får en tur med båten idag!

BS - fick precis ett mail från din släkting. Hon har också fått besök av tanten. Vi verkar nu cykla jämsides så det är lätt att hålla koll på henne.

Sweet - jag fick höra av min gynekolog när jag var där att min slemhinna var fin och tjock. Undrade då vad han menade och han sa att det var positivt för det kunde betyda att jag var gravid eller att min mens snart var på väg. Jag fattade inte ett dugg! Vad var positivt med att mensen snart skulle komma???

Annars så sov jag i vår säng i natt! Efter 3 veckor hemma hos mamma så flyttade vi hem sent igår. Jag var och funkade efter jobbet och då passade maken på att åka till lägenheten och städa så när jag kom dit var det bara att gå ut och ta en matbit och sen dra till förorten och hämta hem ett lass med kläder.

Badrummet är jättefint!

• Tinga

Go' morron i stugan ( eller i bebisfabriken, kanske jag ska säga)! Kul att ha några inlägg från igår kväll när man kommer till jobbet en regnig onsdagsmorgon. Här i Lund är det verkligen spöregn, och inte verkar det som att det ska bli bättre de närmaste dagarna. Lappis, jag tror att ni fattade ett klokt beslut som åker till Medelhavet istället för västkusten och Skåne! Sommarsemester i Sverige med spöregn är ingen hit. Hellre då 44°C i Grekland!

Lappis, förresten; hur mår du nu? Har du accepterat tanten, eller känns det fortfarandejättejobbigt? Det kanske är en liten tröst i mörkret att ni verkar hinna med en insemination även i nästa cykel.

Sweet & Nenne - ni är för tokiga! Men det är mest skräp på TV nu under sommaren, så det vore intressant att se en livesändning med grodynglens krig!

För att återgå till trådens ämne kan jag meddela att ÄL verkar vara på väg! Inget utslag på testet igår eftermiddag, men jag börjar känna av mensvärk light, och misstänker att det är ett tecken. Dessutom kollar jag fortfarande tempen varje morgon också, och den var ett par tiondelar högre idag, så där är ytterligare ett tecken. Aktivitetet i sänghalmen igår kväll var dessutom på topp, så jag är redo!

• Tinga

Vad kul att ni är nöjda med badrummet, Lapinette! Är allting på plats nu, eller är det mer som ska fixas? Skönt att ni blev nöjda nu, efter alla problem med vardagsrummet!

• Lapinette

Tinga - det enda som återstår i badrummet är att måla taket och dörrfogen annars är allt klart. Ja, vi behöver även plocka in alla prylar i skåpen också. Sen har vi vårt vardagsrumsprojekt som fortfarande inte är klart! Maken har försökt att nå den "nissen" men han har stängt av sin mobil så igår skickade han iväg ett surt mail med två alternativ. Vi får se om han hör av sig. Det som är skönt är att vi inte har betalat dem ett öre än så han borde vilja höra av sig.

Nog om inredning och hemmaprojekt. Gällande mensen så kommer den i mängder denna gång. Besvikelsen var grym i måndags men kändes ok igår. Det finns ju liksom inte så mycket att göra. Det enda är att jag mer och mer tvivlar på att det någonsin kommer att funka. Vi träffade precis rätt när vi gjorde inseminationerna denna gång.

• Lapinette

MSW - och vem är du som smygläser här på vår tråd?

• Tinga

MSW - vi vill gärna veta mer om dig! Just nu är det ganska tunt med folk här, så vi kan behöva lite hjälp med att hålla igång tråden!

Själv har jag just avslutat maratonuppgiften att läsa ikapp 2 500 inlägg från min semester! Det var både rolig och tråkig läsning; jag har suttit med både skratt- och gråttårar i ögonen. Får väl se om jag äntligen, efter 1.5 veckor, kan lyckas göra lite nytta på jobbet... Det händer inte särskilt mycket här, så det är svårt att känna någon motivation. Någon som har något tips?

• Lapinette

Tinga att du orkade!!! Det skrivs ju så mycket här inne att det känns som en omöjlighet att läsa ikapp 2 dagar. Fast visserligen nu under sommaren är det ganska så lugnt. Mer folk inne kvällstid än dagtid. Stackars oss som jobbar!

Fast på fredag går jag på välbehövliga 2 veckor!!!

På tal om semester så yrar fortfarande maken om Hong kong i höst så igår skickade jag honom ett schema på IVF-behandlingen. Han hade ingen aning om att behandlingen kan ta 5-6 veckor (lite beroende på vilken metod man använder samt ens hormoner) så nu har han lite mer förståelse för att det kan bli svårt att få till en resa mitt i allt. Jag frågade honom rätt ut vill du ha barn eller vill du åka till Hong kong? Själv vill självfallet ha båda!

Svar på tråden När märker man av det?