• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jodå jag har nu denna cykel (första efter op) fått knapra "Egg starters", ett dopingpreparat som ska få mina ägg att bli riktigt fina! :)

Var på VUL idag för att kolla hur läget såg ut i de nedre regionerna och läkanre mätte äggfolliklarna (eller vad det nu heter) och sa att det var några dagar kvar till ÄL. Tydligen var min "lining of the uterus" lit tunn så jag ska tillbaks på fredag för nytt VUL. Om det fortfarande är tunnt ska jag få östrogen tror jag.

Det här sista var tydligen ngt som kunde hända när man dopar sig med mina superpiller...

Jaja, nu oroar jag mig främst för när man egentligen ska sexa till det i vekcan...

Kan läkaren typ se simmarna ifall vi har dunder6 på tordsagkväll?????Vet inte varför men det skulle kännas lite pinsamt?? :? :? :?

• nenne78

*fnissar*
    *talar med myndig stämma* OKIDOKI, här ser vi en jätteladdning med grodyngel, bra jobbat!! hohohoho!

• sweetstreet

Mugglan!
    Ang det där med att resa med barn så tror jag det är som allt annat SUPERINDIVIDUELLT!!!!!

Allt beror väl på vilken typ av person man är (som förälder!!!!! vilket obs obs obs kan vara väldigt annorlunda mot personligheten innan barn!!! :o ;)).

OCH så beror det också på hur ens barn är såklart!!!! Vissa verkar ju få små sötisar som mest sover o äter i början medan andra får riktiga skrikisar.... :?

Svårt att säga på förhand.

Har dock vänner som rest med barn. De flesta som rest lite längre (typ Thailand) har kanske väntat tills barnet var runt 6 mån, men har även vänner som nyligen reste till just Thailand med en 4-åring samt deras 3 månaders bebis! Tufft tycker jag!!! :) Vissa tycker dock det är dumt att resa med så små barn.

• nenne78

vad är "lining of the uterus"?

eggstarters, låter som en redig frukost för oss cyklande kvigor

• sweetstreet

Ja men saken är ju den att som fertilitetsläkare måste man väl räkna med att få se lite av varje eller????!!!! :D

• sweetstreet

Jag tror att det är själva livmoderslemhinnan. Typ den som sedan blir tant ifall inget roligare inträffar under cykelfärden...

• nenne78

håller iaf tummarna för att ni får till det!!! IN med kletet i grottan!!!

• nenne78

ah. Och den ska vara tjock, fast inte för tjock, eller?

Man lär sig något varje dag..

• sweetstreet

Ja för jag hade ju planerat att vi skulle 6a som attan åtminstone från imorgon och framåt under denna veckan!!!!! :o :o :o

Så vad fasen, jag får väl chansa på att få se ett litet akvarium på skärmen när jag gör VUL på fredagmorgon...! :? :D

Några glada simmare som partajar där inne. Gärna dansande runt ägget! :) Som Big Brother ungefär.... Fast med mindre sprit...

Hm, Big Egg kanske är den nya dokusåpan?? Undrar om man nu får välja kanal på denna betal-TV på fertilitetskliniken????! ;)

• nenne78

imorgon ska jag iaf ringa någon gynekolog för en koll, har inte gjort det på ett bra tag. Får väl skriva ner lite frågor om min lååånga cykel och den haltande aladåben (som f ö inte alls har samma stuns, eeheheh)

Svar på tråden När märker man av det?