• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Jag försöker bara kolla in de positiva sakerna på FL. Liksom peppa mig själv att det är så många som faktiskt blir gravida efter IVF etc.

Själv tog jag en shoppinglunch och köpte behövliga saker så som kajal, shorts och ÄL-test.

• Tinga

Ja ÄL-test i badrummet är numera lika nödvändigt som ost i kylskåpet! Jag ska faktiskt en runda till apoteket i eftermiddag och införskaffa fler tester jag också. Det är ju dags för mig vilken dag som helst nu, så det gäller att vara förberedd!

Är det nu inför semestern i Grekland som du köpt nya shorts? I sverige har man ju knappt behövt några sommarkläder den senaste tiden.

• Lapinette

Japp, det är till Greklandsresan. Jag avvaktade REA'n så jag kunde köpa shortens för halva priset. Dock så fanns inte min favvo färg så beiga fick duga istället.

Jag har inte testat med ÄL-stickor förutom 2 omgångar i höstas och så de 2 sista men nu om vi ska göra insemination och det kan hända att jag får ÄL innan vi är hemma från Grekland så vill jag veta.

• Tinga

Rea är kul! Jag har blivit en riktig "rearäv" de senaste åren, så mycket av mina kläder är inköpta till lägre pris. Jag har en ganska klassisk stil när det gäller kläder och eftersom de ändå "håller stilen" i flera år spelar det inte mig så stor roll exakt från vilken kollektion de är. Jag handlar hellre fler plagg istället! Dock brukar jag varje säsong komplettera med någon rolig topp eller någon accessoar, för att iallafall hänga med litegrann i vad som är inne just då.

• Lapinette

Jag är också ganska klassisk i smaken och har vid flera reor kunnat köpa in en kavaj till redan inköpt byxor så jag fått en komplett kostym. Suveränt! Älskar sommarkläder men nu när vi bor här är det inte lika legitimt att frossa i klänningar och öppna skor .

• Tinga

Nej, jag vet; sommarkläder är jättekul att köpa (antar att det är för att man associerar dem till värme, fint väder och semester), men man vet ju aldrig hur mycket användning man verkligen får för dem här i Sverige. Åh, om det äntligen ville bli lite schysst sommarväder i år också!

• Lapinette

Det blir att spara slantarna till varma koftor istället. Såg att det redan fanns stickat i butiken nu på lunchen. Känns lite väl tidigt!

Har nu frågat lite på FL om resa och IVF och tjejen som svarat mig tycker att det är helt ok att resa under spraytiden (när man ska nedregleras). Hmmm...kanske blir det Hong kong i alla fall.

• Tinga

Men det vore väl perfekt om ni både kunde få till en IVF (med lyckat resultat naturligtvis ) OCH åka till Hong Kong! Själv har jag precis skrivit ett maratoninlägg i resetråden om vår tur i Kalifornien. Hoppas att ni trådkompisar inte blir helt uttråkade av det!

Nu ska jag bege mig från jobbet och ta en runda på stan. Roligare saker än ÄL-test finns ju att shoppa, men vad gör man inte för att bli gravid?!?

Ha en skön kväll, Lapinette! Bara två dagar kvar till din semester nu väl? Undrar vem jag ska chatta med nästa vecka?

• Lapinette

Bye, bye Tinga!
    Har redan läst om er underbara resa på den andra tråden.

Japp, två dagar kvar sen semester!!!!

• vårbrud2008

Nu har vi hämtat hem sonen från barnkalaset och det hade gått bra. Vi lämnade honom vid två och körde till stan en runda och sen hämtade vi honom nu vid fyra igen.

Det enda negativa var att han hade bajs i blöjan när vi kom hem, men det kanske inte var så lätt för dem att kolla och hålla reda på alla barnen samtidigt.

Ja, ja sonen hade i alla fall haft roligt. :)

Svar på tråden När märker man av det?