• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

cooooooolt med så stora honkar snartis ha ha ha
    Så stora har inte alls mina blivit. Knappt större alls... eller jo så klart lite men inte dramatiskt.
    Jag hoppas att jag får stoooora snart
    ha ha ha

jag gillar tuttar

• Tinga

Med tanke på ditt senaste inlägg om bröst, Frullan, kan man ju även tro att du är homo förklädd till hetero! (Säkert inte politiskt korrekt att skämta om, men det gör jag ändå! ) Fast det kanske är mest dina egna bröst du gillar och det är ju bra - man ska vara stolt över sin kropp!

Sen håller jag med - kvinnobröst är snygga! Vi har en torso i vardagsrummet och det var aldrig aktuellt att välja en manlig variant - kvinnokroppen är mycket snyggare!

• Snart så....

hahahah ja visst är det roligt med stora bröst men nån måtta får det väl vara hahahhaha :D :D

• nu är jag fruL

hmmmmm
    intressant tanke.....
    tänk om jag är homo
    njär tror inte det... skulle ALDRIG klara av att leva med en anna kvinna.

ta inte illa upp tjejer
    MEN vi kvinnor är faktiskt mer elelr mindre galna hela bunten. jag beundrar de som klarar lesbiska förhållanden FAKTISKT!!!!
    Skulle aldrig stå ut med en som mig.

Näe karlar är totalt helknäppa på sitt sätt de med. MEN de uppväger liksom vår galenskap genom att deras är annorlunda.
    Så två personer som är galna på samma sätt.... näe fyyyyyy fan.
    är så nöjd öer att jag kan klaga på att maken är knäpp. För det är han
    sen att jag är knäppare egentligen fast på ett kvinnligt sätt DET spelar ingen roll

Hänger ni med

sen är jag faktiskt jävligt besatt av tuttar
    ha ha ha

näääeeee det var överdrivet. men jag har alltid farsinerats av bröst. och då ALLAS bröst, inte mina egna. Kollar helt klart in tjejers bröst

guuuud vad sjuk jag låter men det är sant.
    Jag tycker bröst är asvackra.... förstår helt klart att killar älskar dom.-

ha ha ha
    snart blir jag vel bannlyust från tråden för att jag är galen

• Tinga

Frullan - oroa dig inte! Skulle du bannlysas från tråden pga galenskap hade det skett för länge sen! Att gilla bröst är väl bara en "lightversion" av galenskap?!?

Lapinette - vart tog du vägen? Inte kan det väl vara så att du jobbar?

• Lapinette

Tinga - näh här jobbas inte men var tvungen att springa till banken då badrumskillen skulle ha pröjs. Kan meddela vad alla pensionärer gör på dagarna...de är på banken! Jag kom dit några minuter efter de hade öppnat och det där stod hela ligan. Två kassor öppna och 30 minuter i kö. Toppen!

Men nu är badrummet betalt och jag ska försöka städa av mitt skrivbord för imorgon tänker jag jobba hemifrån och sen är det semester!

• Tinga

Intressant ämne, det här med pensionärer! Kontigt; ingen har så mcyket ledig tid som de, och ändå hänger de alltid på låset både till affärer och banker. Och de som inte kommer precis vid öppning kommer på sen eftermiddag, när alla vi som jobbar måste gå. Märkligt fenomen!

De kanske har en förkärlek för att köa? Antingen på morgonen, när alla andra pensionärer är där eller på sen eftermiddag när alla som arbetar är där? Liksom, varför gå mitt på dagen när det är lugnt?

• Lapinette

Oj Frullan menar du att du spanar in bröst! Kanske var bra att jag satt på den andra kanten sist vi träffades . Fast å andra sidan jag har inte så himla mycket att spana på.

På tal om kvinnor och män så kan jag hålla med om att vi är så himla omständiga av oss. Allt ska analyseras hit och dit och så blir det jämnt en massa tjafs med tjejer. Mina första arbetsår så jobbade jag på avdelningar med enbart män och jag verkligen stormtrivdes med deras raka sätt. Sen fick jag ett rivjärn när jag slutade där men det tog jag som en positiv gest.

Igår hade min make PMS. Han var superstressad och så fort jag sa något så kom det ett mothugg. Sen påstod han att det var jag som bara klagade på honom. Stackarn, han fick inte ens dricka champagne som han tyckte att vi borde ta för att fira att vi har flyttat tillbaka. Varför jag sa nej är då jag inte tycker skumpa passar till en wok. Föreslog att vi skulle ta den till något gott på fredag kväll istället. Snacka om sur han blev! För det mesta är han snäll men igår var det definitivt PMS.

• mugglesfan
    ett långt inlägg försvann pga tillfälligt fel ("sidan hittades inte")

Apropå pensionärer: jag tror de är sällskapssjuka och vill umgås med folk så det är därför de går i affärer och banker när alla andra gör det!

Apropå resor med barn: att det funkar att resa med barn om man har rätt inställning var jag redan inne på men jag tänkte mer på om det fanns några fysiska hinder. Typ att rekommendationen var att man inte ska flyga med små förrän de är ca 6 mån (öronutveckling el vad vet jag). Kanske fånigt men ibland finns det ju sådana aspekter och så lite som jag vet om småbarn... Har kompisar som reste till Malaysia när deras tvillingar var knappt ett år och deras största problem var att få med sig tillräckligt med blöjor eftersom de skulle ut i obygden och där inte fanns att köpa Gillar folk som inte ser hinder i onödan!

Håller på och tvättar barnlakan och barnkläder och har imorse bäddat med plastad frotté i vår säng så den inte blir förstörd om vattnet går på natten. Igår hade jag molvärk i ryggen (typ mensvärk) och det kom även en brun flytning så ett tag trodde jag att det kanske var ngt på G. På ett sätt hade det varit jättekul att få träffa Slick'n men samtidigt tror jag det är bättre för henne/honom att stanna därinne ett par veckor till. Jag har ganska mkt sammandragningarn också, gör inte ont alls men magen blir stenhård. Men det är bra att livmodern övar sig så den är vältränad när det är dags!
  • mugglesfan

Apropå skötväska så tror vi att jag väntar med att köpa det tills vi ser att det verkligen behövs. Känns som att det är lättare att bestämma sig för typ om man har känt efter vad som behöver rymmas i den.

frullan: det viktigaste är väl barnvagn, bilbarnstol och lite kläder? Sedan kan man handla efterhand... Kläder får ni förmodligen ganska mkt från släkt och vänner också så köp minimalt är mitt råd. Det första BB-kitet typ (men det har ni väl redan i svart?! ). Om man inte har köpt säng kan ju barnet sova i barnvagnen el i er säng...

Fast sedan är det ju roligt att köpa också tycker jag. Det finns ju rätt mkt coola barnkläder nu för tiden, har jag insett. Helt plötsligt kryllar det av barnaffärer tycker jag - men de har förmodligen funnits där hela tiden...
    Vi köpte en svart filt med vita dödskallar på - ascool - härom dagen, till barnvagnen.

Svar på tråden När märker man av det?