• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Jag har läst att värktabletter som innehåller ibuprofen (t ex Ipren) inte ska tas om man försöker bli gravid, medan värktabletter som innehåller paracetamol (t ex Alvedon) är OK. Tyvärr är det ju tabletter som innehåller ibuprofen som har bäst verkan just vid mensvärk, men man får försöka göra som Lapinette och minimera intaget om man nu måste ta sådana.

Intressant information dock, Clown, för jag visste inte _varför_ man inte skulle äta värktabletter med ibuprofen.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Tillbaka i huvudstaden igen efter en underbar dag på landet. Tänk att solen alltid strålar när man är där
    sååååå härligt. har tokkelat med grabbarna (våra katter ) , rensat ogräs, grillat och haft det super.
    Åker nog dit om några dagar igen...

snartis:
    jag tycker att det är såååååå roligt att du har en sån total vild liten tjej i din mage som låter dig känna på föräldraskapets prövningar redan nu.
    och ja.... det är en tjej

apropå kön på barnet.
    ha ha ha
    jag ÄR verkligen helt puckad i roten
    efter att i ca 15 ¨år ha tjatat mig blå om att jag verkligen INTE vill ha döttrar så blev jag nästan ledsen i fäörrigår då kollegan konstaterade att det verkligen är en kille jag bär.

men HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!
    helt plötsligt vill psykfallet fruLlis tydligen HA en tjej
    vad??????
    hur knäpp får man bli ????

fast jag kan ju alltid skylla på graviditetshormoner

ha ha ha

lappis:
    låter mycket mycket misstänkt likt ett MF.... vilket ju faktiskt är att betrakta som positivt. För då funkar det ju....

jag tycker det är sååååååååå skönt/kul att höra om era planer på insemination och IVF osv. Visst sjäklvklart hoppas jag att ni ska klara det på egen hand. men det är skönt att höra att ni är så målmedvegtna och vill så gärna. det tror jag verkligen hjälper det att fungera.

Angående att dricka alkohol eller inte medan man försöker bli med barn...
    ja visst har jag hört det där med att man ska låta bli. mend et tror jag helt ärligt inte påverkar. visst kanske man inte ska vara plakat varje dag, men nog mest av andra skäl än att det försvårar att bli gravid.
    Näe jag tror inte alkohol påverkar.
    Då skulle jag alllllldrig ha blivi8t gravid
    och kolla alla fylle tanter som blir gravida till höger och vänster...
    näe.
    drick ni vin och njut av livet.

Angående resa med bebisar. jag tror att den enda begränsningen där är föräldrarna faktiskt.
    jag tror att barn och då speciellt bebisar är totalt nöjda emd tillvaron så länge deras föräldrar är det.
    En bebis skiter i allt runt omkring bara den har mamma och att mamma är nöjd, trygg och glad.
    Sånt tror jag verkligen en bebis känern av.
    Så jag tror att om man som mamma tycker att det är jobbigt att resa emd barnen.... ja då känner bebisen det och kanske kinkar.
    MEN om man som mamam tycker det är kul, lätt, trevligt och inte ser problem i tillvaron. Ja då mår bebisen prima och skiter i om man är i thailand elelr flen.
    men visst det är säkert annorlunda om man har barn som har kolik eller nåt sånt.

Så jag tror man kan resa med bebisar hur bra som helst. Det beror helt på en själv och vad man orkar med och trivs med. Precis som omsan skrev så tror jag faktiskt attd et är lättare att resa med en liten bebis än en två åring. de vill ju bli underhållna och är rastlösa på ett fly. en bebis... ja den sover ju mest kanske.

jag och maken pratar om en resa i vinter. Just nu lutar det åt några veckor på maldiverna. Jag ser inga problem med det alls. Tvärtom. jag vill passa på att resa medan man har små barn. Sen orkar man nog inte ta sig längre än till mallis.

hmmm undrar om man ska jobba också

• Clown

Man vet ju att man inte bör äta en massa saker när man är gravid, men hur är det med kosttips när man vill bli gravid?

• nu är jag fruL

snartis förresten
    Du verkar ju vara en hejare på det där med shopping. jag har ju inte köpt en endaste pryl till borren än (är i v 35...) och nån dag framöver så MÅSTE man vel köpa lite grejer som man bör ha hemma.

Så nu tar jag mig den egoistiska friheten att bestämma att DU ska följa med mig och visa hur man shoppar för det kan inet jag.

jag HATAR klädaffärer och går nästan ut igen utan att ens ha tittat. men om du hjälper till så kanske jag till och med kan handla något.

• Snart så....

Heeeeej Frullis,

skönt att du har haft det bra på landet. Passa på och njut nu, det kan du behöva så mkt som du har jobbat.

Hahahahah det blir säkert att jag får en kille och du en tjej. Spelar egentligen ingen roll för mig men av någon anledning så vill jag att det ska bli en tjej. Eller iallfall hoppas på att man får en av varje.

Tips, det är 25% rea BH på Lindex. Var där igår och köpte amningBH och insåg att nu får brösten inte bli större. Hittade bara en helt tunn mjuk som passade.
    Vågar knappt skriva det men D kupa är för smått nu. Hur stora kommer de då bli när amningen kommer igång??
    JAg tycker inte att de blivit såååå stora men måtten säger annorlunda

• Snart så....

Frullis, självklart kan jag hänga med :)
    Jag är ju ledig från nästa vecka så hojta bara till så hakar jag på.

Jag måste ju köpa en skötväska snart och får väl smyghandla en så sambon inte lägger sig i. Av någon anledning så är just detta med en SNYGG skötväska otroligt viktigt för honom.
    Jag vill ju bara en en praktiskt i någon enkel färg....
    *suck*

• Snart så....

Frullis, har du inte köpt en endaste sak till Borren??

• nu är jag fruL

snartis
    Jo det har vi ju kom jag på.
    ha ha ha
    Vi köpte ju en svart napp och en svart body på sweden rock festival när vi var där
    så vi har ju faktiskt handlat

BRA
    då behöver jag inte känna mig såååååå usel.
    Sen har vi ju köpt barnvagn
    såååå så illa är det kanske inte...

angående skötvästa så måste den för mig (oss???? maken skiter nog i det totalt....)
    vara praktisk och diskret.
    jag vill att den knappt ska synas liksom... inga galna färger och absolut inget barnmärke!
    och mycket fack....

• Tinga

Frullan - välkommen till stan igen! Är du en lantis förklädd i stadskläder, eller?

En svart body och napp - har man bara det behöver man väl inget annat?

Jag tror också att det här med att resa och hur besvärligt det är hänger mycket mer på föräldrarna än barnen. Det är klart, har barnet någon sjukdom t ex kan det ju vara av den kinkigare sorten, men då är det säkert kinkigt oavsett om man reser eller är hemma. Dock är det kanske inte lika kul att vara på resande fot med ett kinkigt barn - inte så mycket till semester!

• nu är jag fruL

hejsan tinga
    Nääääeeeeee
    är nog en stadsbrutta som leker lantis ibland
    fast vi har alltid haft landställe så jag är nog en ganska duktig hobbu lantis '

Näe jag kände det... har man bara en svart napp med en döskalle på så klarar man allt

Svar på tråden När märker man av det?