• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Förresten Snartis: fick ni tag på säng?

• Lapinette

Muggles - regnar det i Göteborg eftersom du är inne här och skriver?!

• nu är jag fruL

lappis:
    TACK!
    jag hävdar nämluigen också att män har någon form av PMS. ganskla uppenbart ibland faktiskt. MIn pappa kan ha grym pms

och ja... jag tror faktiskt att jag helt omedvetet spanar in bröst... det bara blir så
    extremt vacker kroppsdel
    synd att jag själv inte har mer av den....

nåja...

pensionärer... helt klart ett eget släkte. jag ser grymt mycket frma emot att bli panschis! Jäklars vad kul det ska bli!

hmmm kanske skulle klara av det där med att bli mamma och vara förälder först.... innan jag planerar pension och ålderdom

Bilbarnstol känns viktigt att skaffa faktiskt. resten ordnar sig nog....

hmmmm
    får inte mycket gjort idag inte...

• Lapinette

Vem får det? *säger kaninen som sitter i ett hav med papper som ska städas bort innan semestern*

• Tinga

Ska vi bilda klubb? Här i Lund blir heller inget gjort!

• Vänner-fan

Hej!

Muggles, att höras på mailen (eller på sms!) låter som en bra idé. Jag försöker styra upp tillvaron lite. Tänkte börja med att boka klipptid och jag klipper mig på Linné så jag tänkte att det skulle passa bra med en fika i Haga efter det, men de svarar inte, så kanske är ingen där och jobbar idag. I förmiddags knatade vi till BVC för att väga och mäta prinsen på drop in, för nu har vi inte gjort det på 4 veckor men det var stängt pga sjukdom. Grr... Jag gillar inte när man försöker men inte lyckas få nåt gjort.

Gällande att resa med barn så finns inga restriktioner vad jag vet. Själv hade jag väntat tills de var 3 mån, för då har man fått lite koll på tillvaron och de har passerat gränsen för när de på bvc tycker det är ok med folksamlingar etc. och har lite hull att ta av. Dessutom smidigt att resa medan man ammar och inte behöver vällingpulver etc. på resan. Jag hade rest innan de var typ 10 mån, för runt 1 år när de börjar gå och så säger folk att det är jobbigt för då vill de testa sin nya färdighet hela tiden och vill inte sitta still. Vi pratar lite löst om att resa iväg, vi får se hur det blir.

Tänkte åka iväg nu och köpa typ det första vi köpt till prinsen sen han föddes tror jag (förutom blöjor, tvättservetter och diverse nappar som han bara spottar ut), nämligen en babywatch. Vi har ju fått och får låna alla prylar man kan tänkas behöva inklusive drivor med kläder eftersom så många vi känner har barn, så vi har inte behövt handla nåt sen han kom men detta känner vi är nåt vi gärna skulle vilja ha. Märkte det hos svärisarna som har stort hus att man blev lite bunden utan det för sov han ute i vagnen fick man hålla sig i närheten och kunde t.ex. inte vara på övervåningen eller för långt bort i trädgården (de bor alltså väldigt stort) för då hörde man inte om han skrek. Och alla som har det säger att det är jättebra. Hemma skulle det väl mest komma till användning när man går till tvättstugan, men borta vore det kanon. Och vi ska väl inte bo i lägenhet för all framtid heller.

Lappis,
    Det är molnigt här och regnet hänger i luften!

• vårbrud2008

Håller på och packa och städa undan men var tvungen att ta en paus.
    Åker till Tyskland och Köpenhamn imorgon, men bara för tre dagar. Sambon börjar jobba på måndag igen tyvärr. Har har bara två veckor, måste ha lite till bröllopet + resa också.

BrudSommar2006
    Eftersom sonen var bland de yngsta så var han nästan ensam om att vara blöjbarn. Jag sa till när jag lämnade att de skulle kolla blöjan och att vi hade saker med oss, men i allt kaos kanske det inte hanns med ändå?
    Ja, ja, så blir det nog ibland, man får nog köpa det.

• sweetstreet

Oj Snartis!!!!

Kick'n verkar ju helt galet vild!!!! :D :D :D
    Men det känns verkligen helt otroligt att det snart är dags för Kick'n att visa sig! :)

• sweetstreet

FruLLan.

härligt med några dagar på landet!!!!! :)
    Igår fick jag faktiskt en grym längtan ut från stan. Framförallt till TYSTNAD!!!!! Här blir det ju aldrig tyst så ibland känns det nästan lite jobbigt.

• sweetstreet

det där emd pensionärer är lustigt tycker jag.
    Man har lätt fortfarnde sin bild av hur pesnionärer ser ut och är, men det stämmer ju snart inte längre. den lilla tanten med hett o kappa är väl på utdöende???

T ex är min mamma pesnionär nu och jag kan tala om varför HON står i köer på eftermiddagarna. För att hon är en nattuggla och lägger sig skitsent och därför aldrig lyckas komma upp på morgonen!! Hon säger att hon fortfarande väntar på att hon ska bli morgonpigg, för det säger alla att man blir på "äldre dar"...! :D

Svar på tråden När märker man av det?