Hej!
Muggles, att höras på mailen (eller på sms!) låter som en bra idé. Jag försöker styra upp tillvaron lite. Tänkte börja med att boka klipptid och jag klipper mig på Linné så jag tänkte att det skulle passa bra med en fika i Haga efter det, men de svarar inte, så kanske är ingen där och jobbar idag. I förmiddags knatade vi till BVC för att väga och mäta prinsen på drop in, för nu har vi inte gjort det på 4 veckor men det var stängt pga sjukdom. Grr... Jag gillar inte när man försöker men inte lyckas få nåt gjort.
Gällande att resa med barn så finns inga restriktioner vad jag vet. Själv hade jag väntat tills de var 3 mån, för då har man fått lite koll på tillvaron och de har passerat gränsen för när de på bvc tycker det är ok med folksamlingar etc. och har lite hull att ta av. Dessutom smidigt att resa medan man ammar och inte behöver vällingpulver etc. på resan. Jag hade rest innan de var typ 10 mån, för runt 1 år när de börjar gå och så säger folk att det är jobbigt för då vill de testa sin nya färdighet hela tiden och vill inte sitta still. Vi pratar lite löst om att resa iväg, vi får se hur det blir.
Tänkte åka iväg nu och köpa typ det första vi köpt till prinsen sen han föddes tror jag (förutom blöjor, tvättservetter och diverse nappar som han bara spottar ut), nämligen en babywatch. Vi har ju fått och får låna alla prylar man kan tänkas behöva inklusive drivor med kläder eftersom så många vi känner har barn, så vi har inte behövt handla nåt sen han kom men detta känner vi är nåt vi gärna skulle vilja ha. Märkte det hos svärisarna som har stort hus att man blev lite bunden utan det för sov han ute i vagnen fick man hålla sig i närheten och kunde t.ex. inte vara på övervåningen eller för långt bort i trädgården (de bor alltså väldigt stort) för då hörde man inte om han skrek. Och alla som har det säger att det är jättebra. Hemma skulle det väl mest komma till användning när man går till tvättstugan, men borta vore det kanon. Och vi ska väl inte bo i lägenhet för all framtid heller.
Lappis,
Det är molnigt här och regnet hänger i luften!