• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Ha en bra kväll Tinga!!!

Själv börjar jag inse att jag snart ÄNTLIGEN går på semester och att vi faktiskt kan flytta in i vår lägenhet redan ikväll om vi vill. Alltid något ljus i det mörker som jag kände igår.

• Frejis

Frullan - det måste kännas skönt att åka till landet, klappa katterna och "vara ett med naturen" :) även vårt något tråkiga väder känns ok. ´Jag tyckte iaf att det kändes lite romantiskt när maken och jag var ute på en liten promenad nu, satt och åt glass på Kungsträdgården. Härliga semestertider! :)

Jag hoppas nog att det kanske kanske kan fungera på naturlig väg när inga fel har hittats hos någon av oss. Tanken att ivf inte ger några babygarantier känns väldigt skrämmande :( maken har räknat att två (el tre) inseminationer och tre ivf:er ger ca 70 % chans. Usch :( så jag tror att vi behöver hämta andan innan vi går vidare i processen. Är trött på att räkna ut ÄL och på att hoppas... Så det så :)

Hoppas att Page läser tråden och kan se hälsningar själv, men jag vidarebefordrar dem nästa gång jag skriver till henne :)

Imorgon väntar +44 grader i Athen. Kul! och så är vi många som ska till Grekland, vi, Lappis + man och September. Hoppas att det är ingen som jag har missat. Och Piggelin skulle till NYC så småningom eller hur?

• Lapinette

Shit, är det så varmt!?! Oj, oj...då lär man ligga i vattnet konstant. Ser väl ut som ett russin när man kommer hem igen.

• Victory

Jag har ju semester och har tagit lite semester från tråden också. Fast semester är nästan fel ord - maken har också varit ledig i två dagar och vi har målat väggarna i hall och matrum och fått en massa andra saker gjorda också. Känns jättebra!

Men jag var ju tvungen in och kolla hur det gått för Lappis! Jättetråkigt med den negativa nyheten! Vi var ju så många som höll tummarna, varför kan inte DET vara en faktor: Ju fler tummar som hålls desto större chans till plus!? Då skulle vi nog vara gravida hela bunten för länge sedan! Nä, skämt åsido, det låter bra att det värsta mörkret börjat skringras och nu får ni se fram emot er härliga Greklands-resa istället! Och nu får vi i alla fall kämpa tillsammans ett tag till!

Och grattis till plusset Pirr! Hoppas att det smittar av sig och att du startat en plus-våg!

*vink, vink till er andra*

• mugglesfan

Har inte hunnit in här på några dagar, vart fullt upp.

STORT göteborgsgrattis till dig Pirr!!! Äntligen! Tänk att det skulle ta ett år, men till slut så... Alltid extra kul när en "gamling" i tråden plussar.

Lapinette: bra att du tagit dig lite upp ur mörkret. Jag hoppades att det inte var riktiga tanten som kommit men tydligen var det det. Det positiva är att ni nu är inne i inseminations- och ivf-svängen, så förlorar ni inte mer tid iaf. Hoppas att ni kan ha det superskönt i Grekland och bara sexa för att det är gött!

Frejis: tror du har stuckit nu men usch, det skär en i hjärtat när du skrev om att stå där på PoP och välja kläder till en kompis när man vill köpa till sin egen bebbe. Vill så gärna att det ska funka för alla här som verkligen vill...

BS: var inte ledsen över att du har för lite mjölk. Du har ju iaf lite! Fick höra förra veckan att både mannen och hans syster är uppfödda helt på flaska för svärmor hade ingen mjölk alls. Men visst, förstår att det hade varit mysigare att kunna ge tills hon är nöjd. Men det verkar ju finnas en massa fördelar med flaska också! Bra tips till oss andra...

På tors går jag in i v37 och jag har också börjat tänka att man kanske ska börja packa den där berömda väskan. Jag längtar faktiskt till att förlossningen ska starta så att jag får hålla vår lilla krabat i famnen! Men jag tycker fortfarande inte att det blivit tungt att gå, sova etc så så sett känns allt bra.

Jag ska till BM på fre och jag har inte tagit prover på länge nu. Min ordinarie BM är på semester men tyckte inte att jag behövde ta prover denna gång, utan det kan vänta tills hon är tillbaka. Lite skumt, i alla böcker står det att from v37 ska man komma oftare och ta prover etc. Ja ja, jag mår ju bra så...

• BrudSommar2006

Hej, tittar in medan vi tittar på allsången på Skansen på tv, vi har varit norrut och hälsat på en arbetskamrat till mig som har sparrisodling här på Öland idag. En tysk bekant som är involverad i samma EU-projekt som vi var där med sin familj också så det var trevligt att få träffa dem.

Lapinette, är badrummet klart nu! Vad kul!!

Muggles, så spännande, nu kan det vara allt från en till fem veckor kvar då, om det nu är igångsättning efter tre veckor nere hos er. Vi hoppas på en vecka!

Snart så, himla bra att allt ligger rätt och väskan snart är packad! Det ska bli så kul att få gå in här och läsa din berättelse inom en snar framtid och få höra vad det blivit!

Victory, kul att det går framåt med renoveringen.

Men Frejis, ska ni vänta med ivf nu när det är uträtt och klart, jag säger som FruLlis, jag blir lite ledsen också, vet inte varför, men jag hade lite sett fram emot att få höra att det lyckas för er här framöver.

• mugglesfan

Ah, jag har förresten bokat in en fotvård och färgning av bryn och fransar till på torsdag. Tänkte att jag kan unna mig lite nu för i höst blir det väl inget av med sådant. Dessutom är ju vädret astråkigt, så lite "unna sig" ska sitta fint!

Imorgon verkar det bli uppehåll så vi planerar en segeltur. Hoppas att det inte blåser så mkt som lovat bara (8-12 m/s). Över 8 m/s är lite mkt i vår lilla segelbåt. Det blir iaf första turen för i år! Det är ju skandal! Mannen kämpade med att måla botten och få i ordning allting själv (jag fick inte pga giftig färg) och så har vi inte ens kommit iväg en enda gång pga vädret. Och snart är ju säsongen slut Visst, sept kanske blir fin men då kommer ju inte jag iväg iaf... Känns surt att lägga en massa pengar på båt som man sedan inte använder... Jävla väder!

Hatlista:
    1. En kommuniströd tant
    2. Det sk sommarvädret

• sweetstreet

Heeej Mugglan!!!

Vad har ni för båt? :?

*nyfiken*

• sweetstreet

Vem vet, det kanske är jättekul att ta en dagsegling med lillbebben i september ifall vädret är bra???

• mugglesfan

BS: jag räknade precis innan efter själv och jag får det till max 7 v. Iom att jag går in i v37 på tors så är ju hela den veckan kvar, och hela vecka 40 => 4v. Plus ev 3v "övertid". Men jag tror inte det kommer att gå 3v över tiden men säkert 7-10 dagar som för dig och Vänner, det är ju tydligen ganska normalt för förstagångsföderskor. Och min mamma gick 2v över tiden med mig om det nu är ärftligt.

Svar på tråden När märker man av det?