• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

FrulLan vi är inte heller så bra på att fira typ års-dagar och sådant.
    men nu inföll det på en helg så då passade det så himla bra att göra ngt kul!

Och gå på lite "finare" restaurang är alltid kul men vi gör det inte så ofta. Men tyckte att detta kunde vara ett utmärkt sätt att fira på! :)

• Lapinette

Jag är här *tittar lite blygt fram* men har inte så mycket mer att tillägga. Vågar/vill inte gå på toaletten för att se om hon numera har tagit det fulla steget ut men jag känner av henne i magen och definitivt i humöret.

Stort grattis till Pirr!!!! Jag tar tacksamt emot alla knep som går.

• Hjortron

Lappis- Har läst om flera som fått en liten blödning vid den tidpunkten när dom skulle haft mens, det kan t o m hålla i sig de första månaderna fast man är gravid. Fortsätter hålla tummarna

Pirr- Wiii-eeee Grattis! Äntligen!!! Det ger ett visst hopp till oss andra som passerat 1-årsstrecket.Gjorde ni något speciellt den här månaden när det tog sig (förutom sexade)?

• nu är jag fruL

åhhhhh lappis
    vad skönt att du ändå lurar omkring här.
    känns inte bra att veta att folk är ledsna och nere och inte riktigt veta var de är... kontrollbehov??? jag

förstår att du kanske inte har något att säga och det behövs liksom inte heller. Det är bara skönt att veta att du inte sitter ensam någonstans och gråter livet ur dig.

kramar i massor.

Hmmmmm
    tänk att det ändå är så många som försökt så pass länge ändå....

Innan man började med barnverkstaden så var man ju livrädd för att ens komma inärheten av spermier utan skydd. man trodde ju att man skulle bli på smällen direkt.

men barnfabriken har ju verkligen lärt en att det verkligen inte är så för de alldfra flesta. tvärtom.

hade man vart 14 så kanske det hade vart så dock....

• nu är jag fruL

sweetan
    I sverige finns det speciell bebis bio som man kan gå på med barn och bebisar. det tycker jag är bra. För då vet ju alla som går dit att det kommer vara spring och gråt och kaos.
    men går man en kväll så ska man slippa sånt tycker jag.

• pirr!

Tack för ännu fler grattis! Ni är så gulliga! Vet så väl hur det svider när ännu ett pluss dyker upp när man själv väntar och längtar!
    Tips har jag nog inte, men efter att i säkert 6 månader försökt med ALLT (dock inga piller mer än folsyra), olika ställningar, varje dag, varannan dag, ÄL-tester mm, så bestämde vi (mest jag )för två månader sedan att bara lägga ner allt och köra på som vi skulle gjort i vanliga fall. Så vi sexade när lusten kom och i och med att mensen avslutades lagom till semestern var lusten större än vanligt
    Antar att hela kroppen slappnar av när man får mycket tid ihop. För vår del tror jag att semester var viktigt. Var båda två ganska slutkörda och våren har varit tung av flera anledningar.
    Så detdär rådet om att slappna av funkade denna gången!

• -August-

Hej! Tittar in en snabbis pa semester, och vad ar det jag ser - ett plus!!! Grattis pirr! Vilken harlig kansla efter sa lange!

Lappis. Ah sa jobbigt och trakigt. Men det finns lite hopp i a f?

Kampa pa allihopa! Maste skynda...

• sweetstreet

FruLLis,
    jamen bebisbio är ju en helt annan sak!
    Då är det ju en särskild föreställning för just folk med små barn. Men att man tar med barn på en vanlig föreställning är för mig otroligt egoistiskt!!! :(

Dels för att folk runtomkring faktiskt KAN störas av barngnäll och barnskrik även om föräldrarna själva kanske är så vana att "tänka bort det" att de inte hör det. OCH det är samtidigt inte så bra för barnet tror jag. För ljudnivån i biosalonger brukar vara rätt hög. Och filmer med en del action i är ju ganska högljudda.

Om man jättegärna vill se en film och inte kan vänta tills den kommer på DVD så tycker jag man kan skaffa barnvakt! Faktiskt.

• sweetstreet

Pirr,

semester brukar kunna göra under för kropp och själ!!! :) :) :)

• BrudSommar2006

Lapinette, är det säkert att det är kört? Synd att semestrar kom ivägen så att ni inte säkert fått klart från testerna huruvida det är sekretet som är problemet.

Pirr, grattis, grattis! Vad kul att vi fått ett plus i tråden äntligen efter en lång plus-torka. Men det behövs fler nu, hoppas att alla utredningar blir klara nu efter semestrarna så att vi får upp plus-frekvensen igen.

Snart så, vad spännande, inte långt kvar nu! Hur var det nu igen, har ni funderat klart på namn? Hur ligger den lille nu och moderkakan och allt, kommer det att fungera med vanlig förlossning nu?

FruL, när gör man vändningsförsök om det inte löser sig av sig självt?

Svar på tråden När märker man av det?