• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Piggelin - jag läste just lite gamla inlägg som jag missat under min semester, och läste just inläggen om ditt "underbara" ex! Jösses, vad folk kan vara korkade! Hur kan man bara vara så egocentrerad? Helt otroligt!

• BrudSommar2006

Tittar in lite snabbt för att läsa ikapp, jösses vad jag är trött, helt slut, och inte är det lilla Iris fel heller, eller inte bara i alla fall, vi har haft besök. Makens föräldrar är här och hälsar på och samtidigt bestämmer sig min kusin med make och två barn två och fyra år gamla att titta förbi. Det har varit så mycket folk och så stökigt att jag haft huvudvärk i flera dagar nu och inte fått vila på dagen någonting även fast Iris sovit. Nu har kusinen åkt och svärisarna åker i morgon så jag behöver bara stå ut lite till. Inte för att de inte är trevliga men jag är bara så trött när man ska vara social så här mycket. Jag har visserligen gått upp och försökt vila ett par gånger men inte fått ro att kunna somna. Jag tror lilla bebisen känt att det varit stökigt också och inte sovit som hon ska och har bitvis ätit lite dåligt och blivit grinig också. Fast nu under kvällen har hon sovit ikapp så vi får väl se om hon är vaken halva natten nu istället...

Grattis på födelsedagen September!

Lapinette, håller tummarna fortfarande!

Jisses vilket väder! Halv storm och spöregn, vilken sommar det har varit, pest, pest!!! Det ska visst fortsätta i morgon också för oss här på Öland. Vi har en vecka kvar på semestern här och sedan ska vi vara hemma i lägenheten sista veckan på hans semester.

Fortsatt trevlig semester till alla som inte jobbar i morgon.

• BrudSommar2006

Lilla Iris har inte tappat något av sitt hår än i alla fall förresten, hon är sex veckor nu. Vi får väl se, det är ju mjukt bebishår hon har så jag antar att det byts ut hursom. Snart är det dags för frisören för nu börjar det hänga ner i ögonen framtill!

• Piggelin1

Haha Tinga Japp, verkligheten överträffar dikten vad gäller "stugmannen"
    Himla tur att jag slapp undan med blotta förskräckelsen där - huvaligen för att leva med honom! Men med jämna mellanrum poppar han upp som ett avskräckande exempel, eller vad säger du Muggles
    Det som möjligen förde ngt gott med sig där, var insikten om saker & ting som jag absolut INTE vill ha i en relation & saker jag absolut VILL & MÅSTE ha för att vara lycklig & må bra

• Lapinette

Han skulle bara veta hur många vi är som har diskuterat hans egocentriska sätt . Jag t o m tog upp det på en promenad med maken den kvällen.

• Tinga

Stugmannan är visst lokalkändis i den här tråden nu!

Jaha; måndag morgon och man är tillbaka på jobbet igen. Jag räknar med ÄL på torsdag, så förberedelserna har börjat nu. Äter Bisolvon så det ryker ur öronen, och även den mer fysiska laddningen (ha, ha!) har börjat!

Lapinette - hoppas att jag snart får se ett inlägg från dig där du skriver att du plussat! Det vore definitivt veckans höjdpunkt isåfall.

• Snart så....

Morron morron,

sista jobbveckan för mig :)

Idag är det dags för ett besök till BM, se hur mkt magen växt sen sist och boka in besök fram till förlossningen. Börjar bli tungt nu och det är 3-4 veckor kvar....

Izzie, vi var så himla nära att köpa Mistral S men bytte i sista sekunden till Fun. Anledningen var att Mistralen vägde ca 8 kg mer så den var svårare för mig att lyfta in i bilen. Annars var de ju i princip lika, enda som skillde var nog just vikten samt att man kunde vända hela handtaget på Mistralen.
    Funen står nu hemma och är så himla nöjd :D

Lappis, hur har det gårr med tanten? Håller tummarna för att ni lyckades förvirra henne till att stanna i stan :D :D

• BrudSommar2006

God morgon, svärisarna har gått en liten sväng med barnvagnen i stormen och regnet, fast lilla Iris sover så det spelar inte henne någon roll inbäddad i barnvagnen, de åker idag, så jag tänkte gå in här och se om det var dags för hurrarop, fortsatta hållna tummar eller stora sympatikramar för Lapinette men inget besked än? Lapinette var är du???

• Tinga

Det är verkligen väldigt lugnt här idag, så jag gissar att de flesta är på semester. Jag är inte alls bra på att hålla låda själv heller, som Frullan och Sweet. Tur att ni finns i krokarna, Snartis och BS! Jag hoppas att Lapinette visar sig också så småningom; sitter ju här och biter på naglarna och undrar hur det går!

• Storasystern

Tittar in som hastigast mitt i semestern, och vad ser man?? Ingen tant hos Lappis!!! Det är ju fantastiskt bra! Jag fortsätter att hålla tummarna! :) :)

Och September fyller år: Grattis! (I efterskott, för jag antar att det var igår?)

Skapligt väder igår, men idag är det trist... :( Tur att vi åker söderut på onsdag! :) Italien here we come! :)

Svar på tråden När märker man av det?