• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Hade inget internet på morgonen. Blev riktigt rädd och började fundera på hur jag skulle klara mig en hel dag men chefen kom in och fixade det hela. Pust!

Ingen tant på besök i natt men jag tror fortfarande på att hon ska komma och tycker mig ha menskänningar hela tiden.

Annars så ska vi iväg på lunchen och betala halva vårt badrum. Det verkar som alla prylar till rummet har kommit så vem vet, kanske vi kan flytta in där till helgen (precis innan vi sticker till Grekland).

• vårbrud2008

Sweetstreet
    Min son är väldigt social av sig och brukar inte ha några problem med att klara sig borta men då är vi ju oftast med själva, förutom på dagis. Tror att de flesta barnen som kommer går på hans dagis, men vi har inte varit hos den familjen så många gånger.
    Tror också att han fixar att de andra är äldre, men man vet ju inte. Det är inte alls långt mellan våra hus så jag funderar på att gå dit och lämna honom och sen gå en runda, kanske ringa och kolla läget och sen hämta honom igen.

Izzie
    Ja, ska nog försöka hålla mig hemma eller i närheten så kan jag ju hämta sonen om det behövs.
    Hur har det gått i Ullared föresten?????
    Vi brukar åka dit 1-2 ggr om året. Man tjänar en hel del på att köpa barnkläder och leksaker där. Brukar åka i november och köpa en massa julklappar, man får ju så mycket mer för pengarna. Nu åkte vi för någon vecka sen istället för till jul, dels kommer jag att vara arbetslös i höst och sen kommer jag ju att vara höggravid så jag ville åka nu istället. Handlade en massa leksaker till sonen (julklappar och födelsedagspresenter) och en del kläder till honom.

Vi har ett Nalle Puh tema inne på sonens sovrum men det var redan klart när vi flyttade in. Jag ville egentligen göra om det till ett sagorum nu i julas eftersom sonen inte verkade vara så förtjust i Nalle Puh, men så fick han en JÄTTESTOR Tiger i present och intresset vände. Nu har han även de andra kompisarna och älskar Nalle Puh. Tur att man inte gjorde om!!!!

Lapinette
    Håller tummarna hårt!!!!!

• Tinga

Nämen, här trillar ju folk in efterhand! Skönt att höra att det fortfarande ser bra ut på din front, Lapinette!

• vårbrud2008

Börjar min tredje semestervecka idag, men mannen är iväg hela dagen så sonen och jag ska faktiskt hålla oss hemma och bara lata oss. Det kan man också behöva på sin semester.

• nu är jag fruL

hejsan flickor

hur har ni det i sommarvärmen...

Själv har jag varit på landet sen mitten av förra veckan och har inte haft ork (seg uppkoppling) att gå in i tråden. och vad ser man nju...
    ca 30 sidor att läsa ikapp .... suck.

snartis
    Åhhhhhh vad skönt emd sista jobbveckan!!! Är sååååå avundsjuk. Jag lyckas ju inte få något gjort alls så.....
    usch, jag har så himla dåligt samvete men orkar ändå inte göra något....
    usch och fy.

vad härligt med bara några veckor kvar till BF. jag längtar verkligen dit. fast mest av allt vill jag att borren ska vända sig nu. han sitter ju i säte och jag vill ABSOLUT inte behöva snittas... så nu får han fanimej ta och vända sig.

lappis:
    Ingen Tant
    ÅHHHHHHHHH vad spännande.
    Jag håller tummar och tår så att det gör ont. Hoppas hoppas hoppas

har kokos varit inne på sista tiden? vard et idag det var återbesök? Hör av dig om hur det gick.

Cicci: Välkommen tillbaka till stan! Åhhh vad fin firren är tack för bilden, Vilken liten goding

• Lapinette

Hur är det med firren? Är allt ok??!!! Har ju inte hört från Cissi på ett bra tag så vi har varit lite oroliga här inne på tråden.

Frullan - ahhh, så du har varit ute på landet. Undrade även vart du tog vägen i förra veckan.

• nu är jag fruL

hejsan lappis
    åhhhhhhh vad jag hjoppas att du kommer vara tantfri nu i så där 9 månader !!!!!!

jag jag var på landet eftersom våra kattvakter är bortresta. det känns inte bra att de är för mycket själva även fast de har det hur bra som helst.
    meningen var så klart att jag skulle sitta där och jobba... men det var såååå mycket roligare att klappa katterna och rensas ogräs.

hoppsan

• Lapinette

Så nu är hon på g...har sett henne i ögonvrån. Hon har legat där och lurat hela helgen och nu så kommer hon smygande. DEN SATANS JÄVLA TANTEN!!!

• mugglesfan

NEJ Lappis, jag som trodde att det lyckats denna gången!!! Va fasen! Men om hon nu har lyckats hitta dig så tänk såhär: det här var ert andra "riktiga" försök bara!

• A.M.

Hej tjejer!!! Först: Lappis - nej! Ingen tant!!! Mota tillbaks henne!

Annars, lite OT:
    Tillbaks från Italien. Härligt land men tyvärr lite fel upplägg på semester (det blev liksom inte så mycket Italienupplevelse eftersom vi var 14 vuxna och 14 barn som hängde hela tiden. Dessutom var slottet inte tipptopp. Vi hade myror överallt och ömsom mögellukt/ömsom brandlukt (det brann lite i slottet i vintras). Genomgående IKEA-möbler (IKEA är ok men inte ÖVERALLT i ett "slott" ...). Poolen var rätt muggig den också. Nej - inget att rekommendera - men Piemonte och Ligurien är förstås fint. För det är ITALIEN!

Sen har jag varit monsterförkyld - börjar lätta nu. Nu ska vi ägna någon vecka till att fixa till våningen och sen till landet igen.

Förövrigt: Har inte hunnit läsa ikapp någonting men jag hoppas det går framåt för er härinne, med utredningar, inseminationer, graviditeter och bebisliv. JAg har tänkt på er muycket när jag inte varit uppkopplad ... konstigt, jag känner er inte egentligen, fast det KÄNNS så ... Håller alla tummar och tår - just nu mest för Lapinette ... Och hur går det för Frejis?

Kram!

Svar på tråden När märker man av det?