• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Izzie: en kompis till mig fyndade lakan och babygym i Ullared - kanske ett tips?

Annars ang mönstertapeter - jag har sett att det finns figurer att klistra på tapet. De ska visst vara utbytbara också (gå att ta bort menar jag), tror märket hette Vynil. Japp, här är det: www.formandfunction.se/show.asp

Hittade dock inget undervattensmotiv...

Igår hade vi Piggelin med M2B (el F2B) och Miss X på middag. Det blev middag på italienskt tema med bla Tiramisu - mums! Kan fö nämna det alkofria vita (bubbel)vinet Billabong en gång till - faktiskt helt drickbart! Inte för sött heller.

Idag har vi satt upp lite tavlor äntligen. Vädret har ju inte direkt inbjudit till segling och nu kommer det tydligen in ännu ett regnområde med kuling i kväll. Suck.

Men igår köpte vi balkongplattor i teak (sådana man klickar ihop till en "matta") och nya balkongmöbler så idag har vi ätit både frukost och middag ute på balkongen! Skönt. Mkt skönare att gå på teak än kall betong...

Tja, i övrigt inväntar jag Lappis rapport. Åååååhhh, vad jag önskar att den är plussitiv!!!!

• Piggelin1

Hej hej,
    här var det lugnt

Sweet, har precis mailat tillbaka till dig! Imorgon runt lunch lyfter vi från Landvetter!

Muggles, om du är inne - TACK för igår! Supergott & supermysigt som alltid! Mannen kommenterade på hemvägen igår att du var fin med din mage

Just det förresten, idag kände mannen den första riktiga sparken - coolt!

Lapinette - jag är nyfiken jag med... Hoppas så innerligt att du plussar denna gången. Oavsett resultatet, skickar över en lååång & varm kram! Du är en kämpe!
    ...och ha det så himla bra i Grekland när ni åker dit!

• mugglesfan

Så, nu har jag tagit igen det jag missade i fredags och såg att ni haft en springdiskussion! Jag var också en joggare Tinga. Höll faktiskt på tills jag var i v9 iaf, fick sedan ge mig när jag fick foglossningstendenser. Men nu är jag i v36 så om några månader kanske jag kan börja träna lite smått igen. Ska bli skönt!

Imorgon är det en månad kvar till BF

Piggelin: HA, känner igen dig med alla dina projekt Tur att mannen din ser till att du tar det lugnt emellanåt!!!

Fortfarande ingen rapport från Lappis....

Jag får nog ta en promenad sålänge och titta in senare.

• mugglesfan

Aha, Piggis är inne! Tack själva för igår - supermüsich!!!

Kul att han känt en spark - det är en rätt otrolig känsla. På ngt sätt blir man aldrig blasé utan jag kan fortfarande sitta och känna på magen när det sparkas och bökas och le fånigt

Ha en superbra resa P!!!

Nä nu blir det promenix!

• Piggelin1

Izzie,
    var i Ullared för 1½ år sen (första gången - eftersom jag inte tror besöket när jag var typ sex år räknas...). Det är verkligen ett fascinerande ställe! Förra sommaren tror jag att de gick ut i lokalradion & varnade folk för att komma dit eftersom det var så extremt mkt folk & småvägarna dit hade korkat igen totalt...
    Hur som helst, bodies & leksaker är tydligen väldigt billigt. Har för mig jag köpte på mig en del sånt då, som jag gett bort lite till höger & vänster sen.
    En kompis med en åttamånaders, som jag träffade i veckan, tyckte att jag skulle joina henne en dag framöver, typ en måndag i september eller så, då det förhoppningsvis lugnat ner sig lite.

• Piggelin1

Mmm, det är verkligen häftig känsla att det är "ngt" som lever runt därinne! Jag kan ligga i sängen om kvällarna innan jag somnar & bara fascineras & fånle. Naturen är verkligen förunderlig & häftig!

• Lapinette

Hello girls,

Är tillbaka från landet och än har inte tanten dykt upp. Dock har jag gått och oroat mig hela dagen och tyckt mig känna "nu kommer hon" but so far so good. Vi får helt enkelt se om hon smyger på i natt...hon brukar gilla sånt.

Ska nu läsa ikapp vad ni har skrivit om i helgen.

• sweetstreet

Piggelin!
    Har mailat dig igen! :)

Kommer bli så skoj att ses! :)

• start september

Hej Lapinette,

tittade in för att hålla tummarna för dig. Jag tänkte att idag skulle vara en bra dag för dig - det är min födelsedag ju!

Håller tummarna hårt hårt för dig!

Imorgon bär det av till Grekland en vecka. Ska bli så skönt! Dock blir jag ju bort från tråden - så jag får ju inte veta hur det går! Om jag inte hittar ett internetcafe förstås.

Ha en rikigt skön vecka alla!

• Lapinette

Grattis September!

Sorry, jag testar inte än utan avvaktar så där som jag brukar göra. Dock så tycker jag att tanten borde ha kommit under dagen men man vet ju aldrig.

Ha det så skönt i Grekland om en vecka så är det vår tur. Vart ska ni?

Svar på tråden När märker man av det?