• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Alla lyckliga lediga semesterfirare är nog ute idag, men vi stackars hårt arbetande får finna os i att vara inne!

Du, Lapinette, man måste ju inte ha ALLA graviditetssymptom som finns för att vara gravid, utan det kan ju vara så att man saknar något eller alla! Se på Cicci; hon hade väl bara ett stick i bröstet eller något och sen inget mer, och hon var ju gravid med besked!

Jag försöker inte trissa upp förväntningarna, men tycker inte att du ska vara negativ i onödan heller.

• Lapinette

Har för mig att Cissi slog en kastrull/stekpanna i huvudet på sin karl någon dag innan BIM . Ett tecken på humörsvängning.

Själv har jag ätit sallad och läst om sympton, insemination och IVF på FL.

• Tinga

Du kanske just har skapat ett nytt graviditetssymptom - sallad till lunch!

• Tinga

Satt förresten och läste ikapp lite här tidigare och höll på att garva ihjäl mig när jag läste din och Litens diskussion kring Ciccis bebis, som bara hade en mössa att ha på sig! Tur att han föddes nu på sommaren!

• Lapinette

Oj, har du varit så långt tillbaka och grävt! Själv försöker jag jobba men det går trögt idag.

• Tinga

Oh, min ambition är också att jobba, men det är huuur seeegt sooom heeelst!

• Lapinette

Håller med fullständigt!

Min man sitter på Lyons flygplats och kopplade precis upp sig. Saknar honom när han inte är på MSN. Är van att alltid kunna kommunicera.

Så några helgplaner?

Vi ska ut till landet imorgon. Förhoppningsvis sitta och slöa i solen, ta en promenad och grilla lite kött med brorsan + flickvän.

• Tinga

Låter mysigt med helg på landet och grillning! Ska vädret bli fint i Stockholmstrakten i helgen?

Maken och jag shoppade ganska mycket (OK, jag erkänner; jättemycket ) när vi var i USA, så nu när vi tvättat alla kläder efter resan insåg vi att garderoberna är för små! Därför måste vi ägna oss åt den roliga aktiviteten garderobsrensning, så att vi slipper ha klädhögar liggande överallt i lägenheten. Jag trivs inte alls när det är stökigt, så det är lika bra att fixa det så snart som möjligt. I-landsproblem iofs att garderoben svämmar över, men det är ändå ett tråkigt jobb att rensa.

På lördag kväll ska vi iväg till svärföräldrarna på middag och sen sover vi över där för maken ska spela en golftävling med sina bröder på söndag. Själv ger jag mig nogg ut på långlöpningspass då, för jag ska springa en halvmara i början av september. Gäller att komma igång igen efter semestern!

• Lapinette

Attans vad duktigt (löpningen och rensningen)! Vi tillåter oss att vara jättelata just nu. Äter ute var och varannan kväll, dricker aldeles för mycket vin och eftersom vi inte bor hemma kan vi inte göra någon renovering/rensning what so ever. MEN...när vi är tillbaka in i lägenheten i augusti så blir det en hel del pyssel igen.

• Tinga

Ja, rensingen berömmer jag mig verkligen mig själv för att vi tar tag i (kanske ska vänta tills vi väl gjort den iofs - vi kanske strandar i soffan istället ), men löpningen är ett rent nöje för mig. Hur otroligt det än kan låta i många människors öron så älskar jag att springa! Det är så avkopplande och skönt, och så mår man så bra efteråt med lite härlig fysisk trötthet i kroppen.

Svar på tråden När märker man av det?