• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Lappis - jag haller med Tinga, och dessutom ar det ju sa maaanga symptom! Jag kanner aldrig nagot mer an lite "sammandragningar", ja sa daligt kan jag min kropp. Imponerande att du t o m kan specificera vilken aggstock det ar .

Jag ar ocksa impad over att du inte gar och smygtestar dig lite .

• Lapinette

Augusti - har aldrig testat ever utan jag går hellre och väntar ut tanten. Denna gång är jag ganska så säker på att hon kommer på söndag absolut senast måndag så någonstans där lär jag börja fundera på ett eventuellt test. Har en packe som ligger hemma i vår lägenhet sen ett par månader tillbaka, då tanten var 5 dagar sen (har aldrig hänt förutom då).

• -August-

Du kan i a f redan nu gladja dig at att tanten ar sa regelbunden . Vi kommer att satsa pa spannande romantik varannan dag i 10 dagar fr o m tisdag. Ja, det ar min plan i a f . Som tur ar maken valdigt glad i sex...

• Lapinette

Förstår att det är trist när den är oregelbunden. Själv vet jag med 2-3 dagars marginal när den ska komma. Det har onekligen varit värst de där gångerna då tanten kommer på dag 3...förväntningarna skruvas upp hela tiden.

• -August-

Jag forstar att du har hoga forhoppningar nu. Hur manga chanser tanker du max ge insemination?

• Tinga

Lapinette - absolut är glömska ett graviditetstecken; det har vi ju fått flera exempel på i den här tråden! Japp, det är rivieran det bär av till, och jag kommer säkert att ha frågor till dig framöver, så det är lika bra att du gör dig beredd!

Augusti - shit, vilka kollegor du har! Jag förstår verkligen att du har lust att byta jobb om du måste umgås med sådana gubbar varje dag. Med din beskrivning kan jag precis se situationen framför mig, och jag förstår precis hur roliga de tycker att de är. Bläh!

• Tinga

Jag har själv också umgåtts med planer på att byta jobb, men det är inte pga kollegorna, som är jättetrevliga, utan pga arbetsuppgifterna och min sunkiga chef. Jag hade faktiskt ett erbjudande om ett annat jobb strax före jul, men tyckte att det var för dåligt betalt, så jag tackade nej. Sen dess har jag varit lite lat med att leta efter något annat, men tror att jag ska sätta fart igen när semesterperioden är över.

• Lapinette

Tänkte göra 3 inseminationer innan vi drar vidare till IVF. Den första inseminationen gjorde dock lite för tidigt men denna gång ska vi ha prickat in rätt. Dock ökar ju chansen bara med 10 % vid en insemination som man ska nog inte ha för höga förväntingar.

• Clown

Jobb och planer på bebis är en svår kombination! Samtidigt är det bra med ett nytt jobb där man kan få tankarna på annat, så kanske man inte stannar på nya jobbet särskilt länge för att man blir gravid. Man vet heller inte hur man mår om/när man blir gravid och då kanske man behöver vara sjukskriven.

• Tinga

Lapinette - jag håller ju fortfarande på och försöker läsa ikapp efter min semester, men hur är det med ditt sekret egentligen? Har du fått gjort någon mer analys kring om din mans simmare (det kanske är era simmare, förresten? ;-? ) trivs i ditt sekret, eller hur förhåller det sig?

Svar på tråden När märker man av det?