• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tinga - var ska ni på semester? Själv har jag en vecka och en dag kvar sen är det dags för två veckors ledigt. Som ni redan vet så åker vi till Parga den första veckan och den andra veckan lär gå åt till att försöka städa bort byggdamm i lägenheten och förhoppningsvis göra lite utflykter. Maken fyller även år då. Funderar på att boka/köpa en luftballongstur i födelsedagspresent. Han har pratat så mycket om det. Det står dock att man inte får flyga om man är gravid. Jag undrar varför? För TÄNK OM!

• Lapinette

Visst BIM på söndag och idag har jag massor med sympton ... som lika gärna kan vara något annat. Have been through this before.

• -August-

Ja precis Tinga! Hoppas Webmastern ser det och instammer. Det var ju dessutom inte ens riktat mot nagons speciella pu*ngkulor . Det var mer allmant liksom .

Undra hur jobbet som webmaster pa brollopstorget ar da? Jag tanker mig att det sitter en man och laser igenom allt, men da skulle ju ob-tillagget skuta i hojden .

• Lapinette

Men augusti vad skulle du skriva? Blir ju nyfiken vad ditt inlägg handlade om ...de där kulorna.

• -August-

Ja, haha, jag ger honom nagra minuter till, sedan far jag prova igen.

• Lapinette

Ok girls, här kommer mina sympton

- bysten är större (men det blir den alltid innan mens)
    - magen är svullen (samma sak där)
    - trött (men det kan bero på att jag sitter uppe på nätterna och tittar på So you think you can dance)
    - dricker fasligt mycket vatten (kan jag skylla på "värmen")
    - Har kännt av vänster äggis (men det var höger som var "mogen" så det stämmer inte heller)

Så förmodligen kommer tanten som på beställning på söndag .

• Tinga

Lapinette - upp med hakan! Någon gång måste ju alla de där symptomen betyda graviditet och inte mens! Jag håller tummarna för att det är just den här gången.

I september ska vi åka till franska rivieran en vecka. Någon gång de närmaste veckorna ska vi börja planera lite mer kring hur vi ska lägga upp trippen; om vi ska bo i Nice hela tiden (flyger dit), eller flytta runt och bo på lite olika ställen.

• -August-

All right, nytt forsok... Jo, jag skrev att Piggelins kille kanske kunde kolla efter ett annat jobb, for nagon gang ska man ju anda byta. Jag ar namligen sugen att flytta pa rumpan pga att jag far KRUPP alldeles for ofta pa mina kollegor!

Vi ar fyra st i gruppen, varav tre britter i sina basta dagar som har jobbat ihop i 17 ar, och jag. Det ar mycket som skiljer, inte bara kon, alder och att de har hemmafruar allihopa, utan ocksa kvinnosyn! T ex tycker samtliga att man inte diskuterar med kvinnor. Jag vet inte om de tycker att kvinnor ar till for att fostra en familj eller om de bara tycker att vi ar omojliga att resonera med.

Idag haller jag pa att fa BRYT pa str*ippklubbssnacket (garderar mig nu***) och allt höhöhö-ande. Dessutom, sa fort jag namner nagot som ar halvrunt i formen, associerar de till pu*ngkulor! Notter, applen, plommon, cherries, ja osv. Banan, lax, pinne, ja allt som ar langt, kommer inte heller undan utan ett höhö.

Gubbmaffian kommer att drabbas av ett avhopp strax som tur ar. Hoppas jag far in en liten lady som jag kan prata simmare, stallningsar, skydd eller inte skydd, AL, mammaledighet och sekret (snor den av dig Lappis!)

• Lapinette

Augusti - vilka gubbar du jobbar med!! Vet inte om jag skulle stå ut...framför allt skulle jag aldrig kunna hålla tyst utan komma med kommentarer åt deras krassa skämt hela tiden. Usch!

Tinga - herregud vilket dåligt minne jag har (kanske ett tecken på graviditet??!!!). Så klart ni ska till Rivieran, det har du ju sagt förut och jag har skickat lite mail till dig.

Svar på tråden När märker man av det?