• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Gillar också att titta på "So you think you can dance", men det är bäst på slutet när det inte är så många kvar. Detsamma gäller Idol, gillar bara slutet. Kan inte med och höra falsksång....

Tinga
    Bor också i Skåne och vädret var faktiskt bra här hos mig också. Liksom idag ser det ut som nu. :)

• Lapinette

Victory - visst det är där vi har knepet! Köp ett par svindyra märkes jeans och du ser att det kommer att ha effekt på magen. Jag får väl ta till det knepet i september om inget annat har funkat. Ni vet det där sista desperata innan det är dags att dra igång en IVF.

Tinga - skönt att begravningen inte blev allt för plågsam. När min mormor gick bort var det väldigt tungt för morfar var helt knäckt. Förutom att förlora henne blev han tvungen att flytta från villan där de bott tillsammans i alla år. Det tog bara ett halvår sen gick även han bort och det kändes faktiskt bara som en lättnad.

Page - gumman vilken sits du hamnat i. Jag hoppas verkligen det löser sig till det bästa för dig vilket beslut du än tar. Jag har själv förlåtit förut men varje situation är unik.

• vårbrud2008

Sweetstreet
    Angående skånskan?
    Det kan låta skårrigt på vissa ställen med namn beroende på var man bor. Själv bor jag i norra Skåne och har inte alls den skånska dialekten som finns i Malmö och Helsingborg tex.
    Var kommer din man ifrån om man får fråga?????

• BrudSommar2006

Liten, kul att du tittar förbi! Så det blir dykbåt trots allt, du får följa med utan att dyka!

Oj, vad vi har sovit gott i natt jag och bebisen, det var väl belöningen för att hon var vaken och inte sov ett dugg hela dagen igår och blev mer och mer ledsen vartefter timmarna gick. Hon har bara vaknat för att äta och byta blöja och sedan somnat om igen varje gång, vi gick väl och lade oss någon gång mellan tio och elva och sov till sju!

• Lapinette

Visst skulle Puman cykla med mig denna månad? Jag är totalt hjärnslö så kan inte ni påminna mig, har hon stuckit på semester och lämnat mig själv här??!!!

• Lapinette

BS - skönt att du fick en hel natts sömn. Själv har jag svårt att tänka mig tanken att den dagen OM vi får något litet att inte få sova ordentligt. Jag blir verkligen hemsk när jag inte får min sömn.

• vårbrud2008

Igår var jag en riktig hemmafru a la Bree i Desperate Housewives. Jag började att göra rårörd rabarbersaft med citron. Men nu ska den stå i 2 dygn innan man kan göra den klar så först på lördag kan vi smaka på saften och se om den blivit god.

Ingen som tittar på Leila Bakar????
    Hon gjorde himelska muffins igår, min favorit.....:)

• vårbrud2008

Kan då meddela att vi inte sovit ordentligt på 2 1/2 år. Sonen gillar inte alls att sova, inte ens som nyfödd. Var alltid vaken i stort sätt dygnet runt.

• BrudSommar2006

Alltså, när jag säger att jag sovit en hel natt så har vi ju ändå varit vakna och ätit och bytt blöja varannan timme men sedan har vi somnat om så det var jätteskönt!

Har aldrig gjort saft tror jag, är inte så huslig av mig...

• Tinga

Känner att jag också måste göra ett inlägg angående uttal av namn på olika dialekter! När det gäller Peter skulle jag vilja säga att det blir "Petåår" på skånska (iallafall på min dialekt ). Mitt namn funkar iallafall på alla dialekter; även engelska. För egen del tycker jag dessutom att det är skönt att ha ett namn som "saknar prickar" (OK; jag har ett "i" ), i dessa tider med engelska och e-mail. Kommer defintivt att välja namn utan å, ä eller ö om det nu blir aktuellt att välja namn någon gång.

Svar på tråden När märker man av det?