• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Hjortron: Äter du Apiforce?! Jag är väldigt sugen på att prova det för att ev. korta ner min långa cykel. Hur länge har du ätit? Har det haft någon effekt? Jag funderar på att beställa på internet men struntade i det i sista sekunden. Jag har ju hunnit några dagar in på den här cykeln och vet inte hur snabbat jag kan få tag på dem. Vad tror du? Är det någon idé?

• Lapinette

Jaaa... snart dags för nya trådbebisar! Otroligt!

Ingen som hört hur Cissi och Oscar/Victor/Philip mår?

• Lapinette

Och så efterlyser jag min cykelkompis - Puman - igen. Ingen som kommer ihåg ifall hon stuckit iväg på semester? Hon har fick ju utslag på ÄL-stickan dagen innan mig.

• Snart så....

Lappis, jag har inte hört något mer från Cicci, hon är på semester med familjen.
    Värdena på silverfirren var bättre men de skulle hålla koll på hans vikt noga. Typ vägas hos BVC 2 ggr/vecka.

• Lapinette

Ahhhh, hoppas det löser sig med firren.

• mugglesfan

Page: Cicci fick några värden som inte var så bra på PKU-testet på sin Silverfisk, men ett test lite senare visade att värdena var påväg åt rätt håll. Kanske att han fick dåliga värden för att han var för tidigt född (v37) men de visste inte säkert. Sedan dess har hon inte hörts av. Klart man blir lite oroad... Men hon kanske bara njuter i fulla muggar av sin mammaledighet?

Piggelin: jag tror att symaskinen är ledig igen! Jag är nog klar för denna gång

Jag har också fått lust att baka; förr bakade jag mycket men har legat av mig och inte haft lust på senare år. Men nu har lusten kommit tillbaka. Kanske ngt att sysselsätta sig med fram till BF, när mannen börjat jobba igen(?).

Han står för övrigt och drar i mig för att gå ut och gå en promenad - det är faktiskt sol här idag. Vet ännu inte hur varmt det är men det regnar iaf inte!

Slick'n har haft en vild natt Mycket bök och stök - ett tag var jag nästan rädd att h*n fått för sig att vända sig "fel" men jag tror att det tack och lov blivit för trångt för det!

Ett annat namn som blir kul på engelska: Jerker

Jag har ju ett namn med å i (svårt att gissa va?!) och har varit utomlands i omgångar - jag kan säga att jag aldrig upplevt det som ett problem. Jag tycker snarare att det är charmigt om man "visar" vilket land man är ifrån. Om alla väljer "engelska" namn så blir det väl lite utslätat eller? Vi kan ju tex vänja oss vid att uttala kinesiska och indiska namn - så då kan ju alla andra vänja sig vid våra? Klart man ska kunna välja internationellt gångbara namn om man vill - men jag tycker det läggs lite väl mkt fokus på det ibland...

Nä nu måste jag ut - kram på er!

• Snart så....

Nu ska jag bege mig från jobbet.

Fick lapp i brevlådan att en barnklädesaffär (Exit) ska ha 50% rea som börjar idag. Så ska bege mig dit och se om man kan fynda :) Har redan köpt flera saker därifrån, gillar deras kläder/filtar.

Ha en fortsatt bra dag

Kram

• Piggelin1

Hej hej Muggles! Har ni bestämt när ni kommer tillbaka till Götet ännu? Har pratat lite med Miss X om att ses på lördag - läge att slå ihop om ni är tillbaka då?

Nu ska vi strax iväg på ettårskalas, brorsdottern fyller år. Igår hade jag en kompis + hennes 8-månaders hemma på fika & senare på dagen två kompisar med en 13-månaders. KOnstaterade på nytt att det där med att vara "föräldraledig" är en sanning med modifikation... Kompisen med den yngsta bebisen har börjat längta tillba

• Piggelin1

...har börjat längta tillbaka till jobbet. Att kunna ta en kopp kaffe i lugn & ro, få några minuter för sig själv osv.

• Piggelin1

Själv har jag reda nu börjat oroa mig lite för de resor som mannen kommer att göra framåt nästa vår - att vara ensam med bebisen 24/7 i en hel vecka (till Kina) med jämna mellanrum. Måste vara enormt slitigt - siktar redan på att ta lite hjälp av mina föräldrar, de bor bara en timmes resa härifrån... Fast det första tre månaderna har mannen & jag gjort en deal att han inte kommer att resa alls & sen tar vi det pö om pö & ser hur det funkar. Funkar det inte, så kommer mannen se till att saker & ting förändras på jobbet. Iofs ser jag mig själv som i allra högsta grad kapabel att greja det (nästan fööör självständig ibland, brukar jag få höra...), men om man inte får sömnen & sen är helt själv dygnet runt - det kan knäcka de flesta misstänker jag... Jaja, varför ta ut oron i förskott, det är ju mer än ett halvår dit, för sjutton! Kontrollmänniskan som ger isg lite till känna, månne?

Svar på tråden När märker man av det?