• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Lappis,
    killen som jag skrev om ovanför, som tävlade i aerobics-dans imånga år, heter Lasse. Har glömt hans efternamn, men skulle nog kunna komma på det efter lite mer funderande

• sweetstreet

Ang namn på ev framtida barn så har jag ju en del krav.... :?

1) Namnet MÅSTE gå att säga på både Stockholmsdialekt OCH skånska!!!!! Mannen är ju från Skåne så det är viktigt att namnet inte låter för j-gt på skånska...! :D Hm, utan att låta 08-dryg så måste jag ändå få beklaga mig över att skånskan i vissa fall har en viss förmåga att göra just egennamn väldigt "osnygga" om man uttrycker sig milt.... ;)
    Så alltså ett namn som låter fint både om jag eller min man säger det måste det vara. :)
    Har flera exempel på detta...huh!!!

2) helst inte alltför vanligt. Har ju som sagt själv ett namn som var och varannan unge hette på 70-talet när jag växte upp. Så jag vet av egen erfarenhet att det inte alltid är så kul och/eller praktiskt. Så helst skulle jag vilja hitta ngt som inte "alla" heter.

3) namnet bör vara hyfsat internationellt gångbart. Iallafall i engelskspråkiga länder. Har inte tänkt så mycket på detta innan jag flyttade till USA, men nu är det faktiskt väldigt skönt att folk förstår vad jag heter och kan kan uttala mitt namn utan särksilt mycket besvär. Till skillnad från min mans...! ;) Och då heter han ändå inge konstigt eller krångligt. :?

Fast det där sista är svårt för jag har en kluvenhet mellan namn som fungerar internationellt OCH namn som har nordisk/svensk bakgrund eller historia. Dessa saker KAN ju faktiskt förenas men ibland är det svårt. Iallafall om namnen innehåller å. ä eller ö.

Men först ska man ju försöka bli på smällen också förstås... :?

• sweetstreet

Haha!!! Jag har verkligen fastnat för ett speciellt killnamn!!! :D :D :D :D :D
    Men när jag nämnde detta namn för min man så såg han helt förskräckt ut!!!!! :o

Han sa att hm, det namnet kasnke var lite VÄL jobbigt ifall man råkade få en son som brås på honom, dvs är en liten klen räka innan och under tonåren...! :D :D :D :D
    Särskilt i kombination med mitt efternamn (som jag ju självklart vill att våra barn ska ha!!! ;))

HAhahaha!!!!! JAG tycker ändå det är ett cooolt namn och OM jag får en son så tror jag att jag ska strida lite för det namnet! :)

• BrudSommar2006

Apropå det här med att världen är liten så tycker jag att det är kul att jag hittat Lapinette och Liten i den här tråden och insett att vi känner varandra.

Muggles, jag tyckte inte att det gjorde farligt ont att börja amma men fick en sårskorpa på ena bröstvårtan när hon legat och snuttat i över en timme, fast den släppte till dagen därpå. Däremot gjorde det och gör fortfarande ont precis när hon suger tag men sedan släpper det direkt. Undrar när det ska sluta göra ont, inte för att det är så farligt eftersom det släpper direkt, ett djupt andetag bara så släpper det.

• start september

Sweet,

maken tyckte inte plattan var nån bra idé?!! Konstigt.

Jag hade kunnat skriva exakt samma inlägg om namn som du!!!! Har också man med Skåneanor och mycket familj och kompisar där nere, samt vill också ha det internationellt gångbart. Förhoppningen här är att komma utomlands en period nån gång också.

Men först att bli på smällen lite längre än tre fyra dagar också...

Nedräkningen till Harry Potter har börjat!
    Vi sticker till Grekland på måndag - och med oss tar vi 2 ex!!! Perfa! Sola, läsa och sex. Och god mat. Tack och lov brukar vi vandra mycket även när det i varmt så att man gör av med lite.

Men jag har bunkrat fler böcker också. Piggelin - jag köpte igår Kadefors - låter bra att du gillade den. Jag gillade henne skarpt när hon hade morgonpasset i P3 för länge sen.

Och Sweet igen, jag plockade fram en lista med boktips som jag fick av bland annat dig för tre månader sen! Gavalda var ju super och nu köpte jag Niffenegger också.

Lappen med dina filmtips ligger och väntar också - Children of men verkar jättepoppis på vår lilla videoaffär och är alltid slut när jag kommer.

• start september

Lapinette hette ju som en franska skådespelerska var det väl? Jag knäckte den tror jag (om jag nu hade rätt).

• Piggelin1

Sweet,
    fnissade lite när jag läste det där att namnet måste gå att uttala på skånska med. För många år sen var jag med min jämtländska syskonbarn i Skåne på ett friluftsbad. Minns att brorssonen, då ca fem år gammal, träffade en ny lekkompis där & ville att jag skulle fråga vad pojken hette, men jag fick honom själv att fråga. Lite senare frågade jag C vad pojken hette & fick "Pejjjtuuuurr" till svar. C pratar bred jämtska & kunde över huvud taget inte gå med på att pojken hette Peter, utan det var minsann Pejjjtuuur

• Lapinette

Ligger här i soffan efter champagne och vin på Gondolen. Ja och så grillad mat med fyra såser. Lite smått lulliga...

...i alla fall, min make föreslog Micke, för han tror att det borde funka både på stockholmska och skånska.

Helt rätt Sweet, vilket minne du har. Jag fick mitt namn efter en fransk skådespelerska men har en toroligt svensk stavning.

• Lapinette

Piggeling - dansen är en liten värld men den jag känner till är tävlingsdansen och där ingår dessvärre inte aerobics. Latinamerikansk och modern /ballroomdancing är mitt gebit.

På tal om dansen så är jag trött idag då det vart sent igår pga "So you think you can dance" på tv. Love it!

Svar på tråden När märker man av det?