Tack för allt stöd gällande namnet! Alltså är det inte bara jag som är självisk och småaktig. Skönt! :)
Nej, det var mindre än två veckor sedan som vi pratade om namnet senaste, så glömt bort det kan de knappast ha gjort. De hade två namn de funderade på sa kompisen till min man i söndags, men det lutade åt "vårt" namn, så det är ju inte helt hundra än. Bara nitti...
Hade det varit jag som pratat med mina vänner hade jag nog skickat in en kommentar om att "det andra namnet är ju fint", så kanske de kopplat... Men men. Det är verkligen inget jag kan göra åt det nu. Blir svårt bara nästa gång de tar upp frågan och undrar vad vi tänker döpa vår bebis till. Lätt hänt att det blir en syrlig kommentar från min sida i stil med "ja, något killnamn har vi ju inte längre, vi får hoppas på en tjej"... Men det vore så onödigt. Jag ska försöka hålla mig i skinnet. Jag har ju som sagt inte patent på namnet.
Jag trodde väl kanske i min enfald att om vi berättade om våra namn, så skulle ingen av våra vänner sno dem sen. Man kan ju inte paxa namn i all framtid, men om det är några månader kvar tills bebisen kommer och man berättar vad man bestämt sig för, inbillade jag mig att vänner inte snor det då. Ja ja. Nog gnällt om detta. Ungen får ett fint namn iallafall. Nä ja'e int bitter :)
Tråkigt Tinga med din farmor. Det är ju alltid tråkigt när någon går bort, men det är så klart lättare att ta när det är en äldre människa som ändå levt ett gott och långt liv. Hoppas att begravningen blev ljus och vacker med många fina minnesstunder.
Åh Lappis, vad härligt det lät med Grekland! Får jag fråga vad ni fick betala? Vi var så nära att slå till med en resa till Mallis, men backade i sista stund pga pengarna...