• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Page - nu läste jag ordentligt vad du har skrivit. Vet inte om du vill skriva här inne om vad som hänt men jag hoppas verkligen ni kan lösa det. Låter verkligen jättetrist! Stor styrkekram

• Izzie

Hej svejs!

Tack för alla tips om skärgården! Synd att jag inte slängde ut frågan tidigare bara... Missade de flesta av tipsen, men jag ska spara dem till nästa gång!

Det blev iallafall Fjäderholmarna efter att ha fastnat i timmar på turistbyrån och inte blivit klokare för det. Var väl inte as-impad av F-h direkt, ångrar att jag inte stod på mig ang Sandhamn. Men men, vädret var fint iallafall. :)

Nu är vi hemma igen. Vi ska ju på UL på to morgon. Är så nervös. Känns ovant för jag är inte så stirrig annars. Undviker FL just nu, vill inte riskera att ramla på någon tråd med där man upptäckt en massa hemskheter under UL. Ser jag tråden MÅSTE jag läsa. Sjukt, jag vet. På något sätt vågar jag inte riktigt ta till mi graviditeten innan jag fått bekräftelse på att det verkligen växer något därinne som mår bra. Men nu är åtminstone väntan inte så lång.

Skönt att höra att ditt UL gick bra, Syrran! Precis den typen av läsning jag behöver just nu. Har för mig att du är 2 dagar före mig med det mesta. Flyttade de ditt datum efter UL? Har för mig att du skulle ha 17-19/12 från början, men jag kan ha fel...

Clown - Välkommen i tråden! Saknar ord för tråkigheterna med din man. Skickar en kram till dig! Stöt och blöt med oss!

Frullan - Skönt att helgen gick förhållandevis bra! Tänkte på dig och undrade hur du valde i sista änden. Verkar som du fattade rätt beslut iaf, eftersom du känner dig så lättad! Skulle inte heller oroa ihjäl mig om jag vore du ang maten. Har oxå haft vänner vars bebisar varit små, men som växt till sig rejält under de två sista veckorna och sedan fötts normalstora och fullt friska. De växer väl i etapper de små liven?

September - Skönt att kroppen kommit igång med mensen, då kommer du ju på banan snabbare. Förstår att det känns frustrerande att vänta ytterligare en månad, men det kanske är vad som krävs för att få allt att fungera med lite hormonhjälp under nästa försök? Skickar en kram iallafall!

Page - Usch då! Det låter som du går igenom en riktigt tung period just nu. Vet ju inte vad som hänt, men skickar en stor hög kramar till dig!

Lappis - Jag håller tummarna!!! När är BIM?

Jag har ett litet namnproblem... Jag har oerhört svårt att falla för killnamn, och har därför bara hittat ett namn som jag fallit handlöst för. Tom maken gillar det. För några veckor sedan diskuterade vi namn med några vänner till oss (de skulle ha nu i juli). Tjejen var positiv till "vårt" namn, men inte killen. Hursomhelst hade de inte bestämt sig för vad deras bebis skulle heta, och i söndags ringde de och berättade att deras bebis fötts, och gissa vad han skulle heta? Just det, "vårt" namn. Till saken gör att killen är min makes bäste vän. Med andra ord vill vi inte att våra barn ska heta likadant. Blev så satans besviken. Jag vet att jag inte på något sätt äger det namnet. Jag vet heller inte ens om vi kommer att få en kille, men... Känner mig bestulen på nåt vis. Är jag supersjälvisk?

• sweetstreet

Hejsan Izzie!

Det kommer säkert gå jättefint på UL ska du se! :)
    OCh ja, du gör rätt som håller dig undan från FL!!!! :o

• sweetstreet

Ang din vänner så tycker jag det var väldigt märkligt måste jag säga. Alltså namnvalet!!!! Jag hade nog blivit sur! :[

Visst, man kan inte patentera ett namn sådär, men jag menar OM man verkligen pratat med vänner om namnet och att man funderat på det så skulle jag verkligen tycka det var ganska uppseendeväckande om de sedan skulle "tagit" det namnet. Iallafall utan att ens nämna detta i förväg. Typ "jo vi har funderat fram och tillbaka men tycker verkligen att det namn ni funderar på är det enda vi kan tänka oss. Är det ok med er?". Inte för att man har "rätt att säga nej" men då har man åtminstone blivit förvarnad och man kan säga att man tycker det känns trist om de väljer det namnet även om man självklart accepterar och respekterar valet i slutänden.

Tja, så tycker jag.
    Men kasnke har du en liten tjej i magen och då spelar det ju ingen roll!!! :)

• Frejis

Hej på alla i tråden!
    Kul att se att det händer saker här och att aktiviteten inte har avtagit. Har försökt läsa vad ni har skrivit i den mån jag har hunnit, men vad jag förstår är det inga som har plussat och inga bebisar har anlänt.

Vill skicka massor med kramar till September! Hoppas att det löser sig för er med lite hjälp och att det går vägen nästa gång. Jättebra att du är så uppmärksam på din kropp och alla signaler, då kan allt fixas mycket fortare än annars.

Grattis till det fina UL:et Storasystern! Måste säga att jag tycker att det är lite kul med vinterbarn, mysigt på något sätt.

Lappis, jag håller tummarna för att inseminationerna har fungerat. Ni har verkligen gjort allt som ni har kunnat och det här gången borde det väl ha gått vägen! Jag hoppas det iaf :)

Sweet, skönt att se dig på cykeln igen! Vilken mountainbike ;) :)

Page, you`ve got mail! :)

Annars har det inte hänt något nytt här förutom den röda som återigen har anlänt... Det var dock inget försök, men jag måste säga att jag har känt mig oerhört frusterad under den senaste tiden. Blä, hatar att inte ha kontroll över det här och sitta i ett slags dödläge. Min hjärna arbetar för fullt för att komma på en lösning, men det finns inga hundraprocentiga sådana. Japp, nu filosoferar jag igen...kanske dags för ett glas vin?

• sweetstreet

Själv så har jag mycket svårare att komma på tjejnamn!!!!!! :o :o :o

Haha! Som om jag ens behöver fundera på namn överhuvudtaget!!! ;)
    Men jag gör som Lappis och bläddrar lite snabbt framåt i boken... :?

Och när jag funderar på namn så kommer jag enbart på killnamn som jag gillar. Tjejnamn känns jättemycket svårare!!!!!

Fast å andra sidan så har inte maken riktigt "godkänt" mina killnamnsförslag.... :? Så vi får väl se. Däremot hade han ett tjejnamn han gillade. Det enda med det är att jag tror det är hyfsat vanligt nu??? Men vet inte riktigt.

Jag vill helst inte ge ett väldigt vanligt namn eftersom jag själv har ett av de vanligast förekommande namnen under 70-talet och det är visserligen fint, men kasnke lite tråkigt att heta som en massa andra.

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    Ja, jag vet att de säger att det går fortare för varje förlossning man har, men med min otur blir det nog långvarit igen. :(

Izzie
    Jag har en kompis som är i samma namnsits som du. Hon har alltid sagt att hon vill döpa sina barn till två specifika namn. Varje år har hon tjatat om de här två namnen, sen kommer en kompis till henne och "snor" dessa två namnen till sina barn, och de är nära kompisar.
    Min kompis är inte glad......
    Vet faktiskt inte vad man kan göra åt det???
    Göra som kungligheterna kanske???, de avslöjar ju inte namnen förrän till dopet.

• sweetstreet

Å HEEEEEEEEJ Frejis!!!!!!!!!!! :) :) :)

Kramar till dig!!! Vet hur det känns med all frustration som man inte riktigt vet vad man ska göra med. Den likosm bubblar över ibland och förstör för en. :( :[ :( :[

Men hoppas du ändå kunnat ha en skön semester emellanåt.

• sweetstreet

Ja, kasnke är det lättate att inte avslöja sina namnval.
    För OM någon då skulle ta de namnen så vet man iallafall att det är en "olycklig slump" och inte fråga om någon form av "medveten stöld".

• sweetstreet

Äsch det är såååå svårt med namn!!!
    Man vill gärna ge ngt som är lite unikt, men för den skull inte "helt fel" i tiden heller.

Och jag velar jättemycket mellan namn som är typiskt svenksa/nordiska och sådana som är internationellt gångbara.
    Inte för att detta inte går att kombinera, men ibland är det ju svårt med våra å, ä och ö..... ;)

Jaja, man ska väl kanske bli gravid först innan man börjar fundera så himla mycket! :D :D :D

Svar på tråden När märker man av det?