• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

start september - tack för intressant läsning om hCG!

Klurigt det där om ni ska satsa på nästa ÄL eller inte. Jag har inte hängt med riktigt i vad som hänt den senaste tiden, men tror man att problemet med era MF är att det inte bildas tillräckligt med hormon för att hålla kvar fostret? Isåfall kanske det inte är lönt att försöka utan extra tillsat hormon, eller? Finns det någon risk att vanliga MF kan leda till problem? FruLlans tips om att kontakta gyn eller BM känns vettigt, tycker jag.

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag ser att jag hade skrivit: rådgör men BYN ha ha ha
    ja det är preciiiiiis det jag menar. Gå runt på byn och fråga vad du ska göra september
    ha ha ha

näe som tinga fattade så var det ju GYN jag menade
    så klart

jag skulle nog inte riskera ett till MF. det är bättre att vänta en månad nu... än flera månader sedan OM det skulle bli ett x eller MF.
    Känns kanske inte värt det....

tinga:
    ja varför är det egentligen tantigt att handarbeta..,.
    fast jag tycker själv attd et är det....
    hmmmm

• start september

Klurigt som sagt.

Sån här tidiga missfall kallas också för spontanaborter, hittade också på samma sida info som sade att svaga positiva resultat bör testas om efter 48-72 timmar för att utesluta spontanabort.

Detta är ju jättevanligt och ska inte behöva betyda att något är fel på oss. Men tre är liksom ett för mycket känns det som.

Tinga, detta är det andra såhär tidiga MF:et. Det har inneburit ett plus och sedan typ fyra, fem dagar senare jättetant. Dessutom har vi haft ett X som började så här, men då blödde jag från ca 5 dagar innan BIM och sedan i sex veckor. Den gången steg hCG långsamt under hela den tiden, fram till att jag fick cellgift. Då sjönk det snabbt.

Det kan ju bara vara slumpen. Men jag ska såklart prata lite med tex systern på Sophiahemmet. Gyn får jag inte träffa förrän efter nästa ÄL.

• sweetstreet

Heej tjejer!!!
    Ville bara kasta in ett litet inlägg nu innan jag drar till jobbet!!!

FruLLan! Å vad skönt att det gick så bra som det gjorde i helgen!!!!! I knew it!!!! :) :p
    Och oroa dig inte för maten o Borren!!! Jag LOVAR att det inte är något du skulle kunnat göra genom att äta annorlunda. Näe! så länge du inte svälter så gör inte Borren det heller!!

Snartis!!
    Hahaha!!! :D OJ! Badoljeutbrott!!! Värsta sortens utbrott!!!! :o Bäst man passar sig. ;)
    Var inte orolig för sängen! De är så små när de kommer att de kan sova nästan i vad som helst. Ja inte en syltburk förstås.... Men jag har kompisar som hade en stor korg med liten madrassdär deras bebbe sov första 3 månaderna innan de skaffade spjälsäng.

Lappis!
    You go girl!!!!!!! :p :p :p

September,
    skitbra att tanten kommit!!! :) Skönt att du slipper "oroa" dig nu utan vet att kroppen är igång igen.
    Ang ert nästa ÄL försök skulle jag nog vänta, men skulle fråga någon "xpert" om råd först. Men eftersom ni redan fått rådet att vänta en cykel (för det fick ni va??) så är det kasnke bäst?
    Ang hcg så är jag fortfarande lite frågande. Börjar trofoblasterna att utsöndra detta innan eller efter implantering?????

Clown!
    Välkommen in i tråden!!!! :)
    Jag har också svårt att hitta rätta orden, men det enda jag kan säga är att jag verkligen förstår er och hur ni resonerar. Och även om det är helt omöjligt att ens försöka sätta sig in i din situation så TROR jag att jag jag skulle resonerat likadant OM jag varit där.
    Stor Kram till dig!!! :p Och häng gärna här i tråden med oss och diskutera stort som smått. Även mycket svarta och ledsna tankar finns det plats för, så du behöver absolut inte känna att du "drar ner" tråden ifall du vill prata om jobbiga saker också.

Victory,
    skönt att se att du verkar lite gladare nu trots allt. :)

Tinga,
    Jag broderade också när jag var yngre! :) Men nu har jag inte gjort det på massa år. Typ sedan man började jobba mer. Har helt enkelt inte tid....
    Men tyckte det var jättekul förr. Tyvärr tycker jag itne det är så jättesnyggt med en massa borderade dukar överallt så jag använder inget av det jag en gång gjorde. Men min mamma har en del av det hos sig. :) :)

Mindre,
    heja heja!!! Hoppas det går bra med bröllopskorten!!!!

Nu måste jag dra!!

Tittar in igen! :p

• Lapinette

Morning Sweet!
    *liten kanin vinkar från Stockholm*

• Tinga

Sweet - vilken definition du har av ett "litet" inlägg! Hur ser då ett "stort" ut?

• -August-

Jag laser pa DN att det har blixtrat 1170 ggr pa en timme i vissa omraden i sodra Sverige! Det var det varsta ! Det later helt tropiskt .

• nu är jag fruL

hej igen tjejer
    Sweet: jag har precis mailat till dig , hej på dig förresten

åhhhh vad jag är oproduktiv! det är nästan pinsamt.

jag har varit på möte. men innan det så surfade jag runt lite och hamnade på någon site... kanske niomånader. Och läste lite om förlossning.
    och jag blir bara så GLAD !"!!!tänk att man ska få vara med om en sån grej. Fyyyy vad häftigt!!!!!
    jag känenr mig inte rädd alls utan bara förväntansfull. Vissta jag vet att det komerm vara det absolut värtsa man varit med om, men samtidigt såååå häftigt.
    jag tycker att det ska blöi så kul att se hur just JAG reagerar på alla faser i förlossningen. hur jag reagerar på smärta och hur det går för mig.

man kan ju liksom inte jämföra sig emd någon, utan allt är unikt. Faaaan vad kul det ska bli.

Eller kul... ja jag hoppas att ni fattar vad jag menar.

Svar på tråden När märker man av det?