• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

snartis
    ha ha ha
    man får gå i taket över detaljer. men badolja.... ha ha ha

jag är också ett hromonmonster ibland
    stackars våra gubbar... men de slipper ju foglossning, att bära barnet, sparkar osv så alla utbrott är ju legitimerade

snartis
    Vi får se om eller när vi köper säng. Vi har ju bebiskorgen/vaggan så vi klarar oss ett tag...
    Sen får vi se.

det är så mycket annat som måste fixas innan dess.....
    me hoppas ni får tag på en bra säng snart.

• Liten med Mindre

God förmiddag!

Fick äntligen en dag i solen igår - och nu tycker maken att jag blivit jättefräknig och får passa mig för mer sol (han läste i en gravidbok om pigmentförändringar :) ). Nåja, idag är det ju inte jättesoligt.

Clown - om ni känner att det är rätt med barn så satsa fullt ut. Jag skulle nog velat göra samma sak i er situation. Massor med stödkramar.

Snartis - finns inte sängen ni vill ha att hitta på Blocket eller nåt då? Det verkade finnas massor med IKEA-sängar där, fast jag vet ju förstås inte vilken modell.

Frullan - du behöver säkert inte oroa dig för att Boris fått för lite mat. tror också att bebisen tar vad den behöver. Och att de skriver som de gör på nätet och böcker är väl för att gardera sig mot ev personer som lever på enbart skräpmat/godis - så att de inte kan säga att det stod ju att bebben klarar sig utan problem...

Idag ska jag ta tag i bröllopsbilderna - det är attans så svårt att börja. Mutter. men jag borde ju hålla mig ur solen, när jag fick rejält igår...

Ha en bra dag!

• nu är jag fruL

Hmmmm
    kom precis på att vi fanimej inte har fixat ett skit
    TUR att det är 7 veckor kvar!

OBS
    Nu kommer TANT prat. Stäng ögonen om ni är allergiska

Snartis
    jag ska till landet i några dagar och klappa katterna. Tänkte ta och leta på det där virkmönstret jag hittade. Sen kanske du och jag kan ha en date så du kan inviga mig i virkningens väld
    ha ha ha
    JAg virka
    vilket skämt!
    men vad kul!

• nu är jag fruL

mindre:
    ha ha ha
    DÅ är det ju verkligen kört för min del...
    jag äter ju mängder med godis fast så klart mat också....

jag läste föresten en sak som motsäger AMs könsteori.
    På en av sidorna jag var inne på i morse, så hävdade dom att det blir en kille om man är sugen på sött!!!!

jag säger ju det att borren verkligen ÄR en kille
    tjohoooooooo

• Snart så....

hahhaha ja jag säger ju att jag är knäpp just nu.
    Stackars sambon som får stå ut med mina utbrott

Det löser sig säkert med sängen, tror nog att bebisen kommer att ligga i vår säng i början iallafall.

Clown, välkomnen hit :)
    Tyvärr är sängarna slut på centrallagret så inte ens det hjälper....

• start september

Clown, välkommen hit! Det är svårt att finna ord att säga, men jag hoppas att du kan få stöd med tankar kring IVF här.

FruLlan - bravo! Vad skönt att du följde med och att det avlöpte väl. Så länge du äter när du vill ha mat är det nog ingen fara med Borren och inte heller med dig!

Här har tanten gjort stor entré - men jag är så lättad över det att jag just nu inte tycker det är sorgligt. I min och makens mardröm skulle jag gå med detta utan att blöda i någon månad innan kroppen fattade -men så blev det ju inte.

Igår var dessutom riktig sommar! Jag satt i solen och läste en dålig roman och åt glass med maken snickrade. Super!

Så jag är allright tror jag. Så länge jag håller mig borta från FL.

• Snart så....

hahah tant frullis, klart jag ska visa hur man virkar. Det är så lätt och efter ett tag så kan man göra det samtidigt som man tittar på tv.
    TANT- jag?? Ohhh yes :D
    så grymt avkopplande och så gör man något nyttigt.
    Själv är Kick´ns bebisfilt snart klar, ska sy ihop det sista och hitta ett mjukt typ att sätta som "baksida"

• -August-

September - bra att kroppen ar igang igen. Det ar i a f vissa grejer den fattar

• nu är jag fruL

september
    hejsan gumman
    Åhhhh vad skönt att du är på banan igen. och jag förstår att det faktiskt känns skönt att den så normalt hatade tanten kommit. Du ska se med lite pergo så kommer tanten inte längre!

FL är LIVSFARLIGT!!!!! håll dig borta därifrån!
    just idag verkar all info vara farligt för den delen....

Glass i solen låter perfekt.

Snartis
    Skönt med en tant-kompis
    då säger vi så, virkdate...
    hmmmm just det ja....
    man behöver vel typ en virknål och garn va?
    vart sjutton hittar man sånt

ähhhhh det löser sig.

• Lapinette

September - håll dig borta från FL!!! VARNING!

Clown - skulle också ha gjort samma sak i din situation. Hoppas det kommer att gå vägen. Själva kanske vi också ska dra igång IVF till hösten beroende på hur våra inseminationer går. Vill testa 3 gånger först.

Vi har en IVF expert här på tråden - Koko men jag tror hon fortfarande har semester så hon tittar bara in lite då och då.

Svar på tråden När märker man av det?