• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Frullan - Ja tank vilken upplevelse! Kul att du ar sa positiv . Jag lider med de som har forlossningsskrack...

• nu är jag fruL

brud i augusti
    ja usch ja.
    Min ena svägerska hade sån enorm förlossnignsskräck att hon vääääägrade föda barn. På något sätt var hon så otroligt rädd så att kroppen av någon anledning inte satte igång det hela. Hon var verkligen skiträdd, till sist när hon gått flera dagar över utan att något hände fick hon äntligen läkaren till att snitta henne. De hade inte velat det innan eftersom hon egentligen inte hade någon medicinsk anledning utan bara var rädd. Men det blev snitt.

Så kroppen verkar nästan kunna bli paralyserad om man är för rädd. Tyckte oerhört synd om henne.

Jag har aldrig varit särskilt rädd för förlossning. kanske för att jag aldrig funderatb på det innan...

När vi gick förlossnigsutbildningen så började jag bli lite rädd (jag säger ju det information är FARLIGT )
    näe men det blev så enromt mycket fokus på smärta.

men det har gått över. Jag är tillbaka i min grundinställning att jag ska föda barn på sjukhus där det finns utbildad personal som kommer hjälpa mig ¨på alla sätt. Sen tror jag att kvinnans kropp på något sätt "kan" det här. Så näe, det ska verkligen bli såååå häftigt. Sen komemr det självklart göra såååååå ont.

men jag känern mig såm lugn och det känns så kul att kunna se fram emot det hela. Önskar att ingen behövde oroa sig och känna rädsla.

• BrudSommar2006

Hej hej, jag följer er på dagarna medan jag ammar men det är knepigare att skriva själv! Nu ligger hon här bredvid i sin stol så får vi väl se hur länge det är kul. Faktiskt så går det bättre än att sitta med henne i knät vilket hon inte alls gillar.

FruLlan, skönt att du fattade ett beslut du blev nöjd med gällande släktträffen och att det blev hyfsat bra så att du kan sluta tänka på det nu. Du verkar ha fått det lugnare på jobbet också?

Lapinette, har du hört hur det har gått med bilen? Har klåparna åtgärdat än?

Jag törs knappt fråga men har de gjort klart vardagsrummet eller är taket fortfarande inte åtgärdat? Bor ni hemma nu eller har ni flyttat ut medan de fixar badrummet?

• BrudSommar2006

Clown, är du kvar? Välkommen till tråden! Jag tycker också att ni gör helt rätt, hoppas att det går fort för er att få till det. Hur gammal är du och var bor du? Och som Sweet sade, här får man vara både glad och ledsen!

• nu är jag fruL

BS
    hejsan. Hur går det, har du fått mer mjölk nu?

• Clown

Hej och tack för ert stöd! Jag 29 år och bor i Göteborg.

• Lapinette

BS - maken lämnade in bilen igår och hämtade den idag. De hade gjort en miss och inte fäst slangen ordentligt så de var tvugna att göra om allt...typ 3 timmars arbete. Hoppas nu att vi inte får problem igen.

Annars så har jag faktiskt jobbat! Har fortfarande en hel del att göra så det känns helt ok att semestern inte drar igång förrän i slutet på juli.

Har idag bokat en weekend ned till svärmor där min mamma + sambo ska följa med. Maken verkar vara i bokartagen för i nästa sväng kom förslag på den där Brysselhelgen vi ska ha i oktober och ikväll blir det att försöka bestämma vart i Grekland vi styr vår kosa. Korfu, Karpathos och Skiathos. Har varit på Korfu och Skiathos men kan tänka mig att återvända.

• Lapinette

BS - nu ska du se att sysslingen din blir gravid. Hon ringde nämligen mig igår på väg hem från stan för att hon hade sån ångest över sitt dyra jeansinköp. Jag var på något vis tvungen att intyga henne att hennes köp var helt rätt...men det tog tid! Slutligen så frågade jag om jeansen var tajta. Hon trodde jag skulle klaga på att hon inte har tränat på sistone men jag la till att "då ska du se att du blir gravid". Dyra slimmade jeansinköp = graviditet. Var det inte Liten som använde den tekniken .

• -August-

Buuuhuuu!!!!! Jag hade hoppats att ta ledigt de tre dagarna mellan jul och nyar for att aven ha tid att aka till fjalls, men det verkar inte funka . Jag har vantat i tre manader pa att fraga pga var chef har sagt upp sig och ingen ny ar tillsatt. Vi ar bara fyra i gruppen (ja, tre nu da) och maste minst vara tva inne samtidigt.

Vi har fjallenabstinens efter att ha brukat akt dit nagra ggr/ar, men sedan vi flyttat till London inte ha kunnat akt en enda gang. Min man blev ocksa helt deppig eftersom han for en gang skull ar flexibel. Jobbigt!

En trost skulle saklart vara om jag var gravid och anda inte kunde partaja :D, eller att vi aker till Alperna lite senare som kompensation . Men, sa trist anda! Jag har vantat sa lange och hoppats sa mycket pa att det skulle funka. Jag tog t o m bara ledigt dagarna fore forra aret...

Det varsta var anda att en av mina tre (tva) brittiska kollegor ocksa ville vara ledig pa mandagen, julafton. Hm, om jag inte far vara ledig pa sjalvaste julafton sa kan jag garantera att jag blir magsjuk

• sweetstreet

Haha! Ja mina inlägg är kanske inte alltid så "små"...?? :? :D :D :D

Men min intention var et "litet" inlägg faktiskt. Men sedan går det ju liksom av bara farten. ;)

Svar på tråden När märker man av det?