• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Syrran - du får se det som en julklapp och låta resten av släkten fixa julstämningen.

• Lapinette

Nu drar jag också för dagen. Ikväll blir det spinning med maken och sen ett besök i lägenheten.

Bye, bye!

• sweetstreet

Heeeej Syrran!!!!!!

KUL att se dig igen! Låter bra emd en skön semester.
    Och GRATTIS till lillkillen där inne!!! :)
    Alltså att allt ser bra ut och så menar jag såklart!

Själv är jag omotiverad på jobbet idag. Suck!

Väntar på ett par enzymer som inte kommit än så det känns meningslöst att påbörja ngt just nu.

• sweetstreet

Hejdå Lappis!!!!!!

*vinkar från Bronx*

• -August-

Storasyrran - hej forresten! Du har nog varit pa semester under min entr'e har . Grattis till lilla knatten! Jag fyller den 16 dec, sa jag kanske far en till kalaskompis :D.

• mugglesfan

Hej allihopa! Tittar in från ett regnigt Värmland.

Igår hade vi en superfin dag med 23 gr och sol - vi badade för andra gången i år (första ggn var i början av juni, gud vad länge sedan). På kvällen blev det lite bastu och mer bad och sedan tända brasa och mysa framför tv:n. Mannen fick rödvin och jag fick smaka!

Imorse vaknade vi till värsta ösregnet och åska, få se hur det blir imorgon. Det verkar bli en värdelös sommar vädermässigt sett (iaf här i västra Sverige).

Välkommen Clown! Jag hade nog resonerat som ni verkar göra - försöka bygga en liten kotte. Stort lycka till!

Sept: gött att se att du har kommit över västa deppet. Med tanke på att ni verkar ha lätt att bli gravida så löser sig nog era problem med lite hormoner a la Moppy.

Victory: vi var i Thailand i nov/dec förra året på vår bröllopsresa. Vi köpte bilj på KLM för ca 6800 kr/pers men då via Köpenhamn. Ska ni åka direkt från Norrland så blir det säkert dyrare. Alla säger att hotell är billigare att boka på plats men jag upplevde inte att det stämde. Däremot kan man ofta få internetrabatt och den är oftast större än det man lyckas förhandla till sig själv. Men om man bokar på plats har man ju flexibiliteten, så ett tips kan vara att gå runt och titta på hotell ni kan tänka er och sedan gå in på internetcafé och boka Och att boka några nätter redan hemifrån kan jag rekommendera - alltid skönt att veta var man ska bo när man åker ner. Och en varning: thailändare är luriga! Var misstänksam mot allt som verkar ovanligt billigt...

Själv mår jag kanon förutom att jag fortfarande inte har känsel i alla mina fingrar (karpaltjosan) men va fasen - det är ju en bagatell.

Kul att se att fler nojar så det inte bara är jag...

Det där med förlossningsbrev har jag också hört från flera håll (hade inte BS och Vänner det?). Men jag tror det funkar lika bra att sambon/mannen är informerad om vad man vill och att han kan tala om det.

Jag tror också att personalen är otroligt duktig och att man kan förlita sig på dem. Men jag är inte så övertygad om det här snacket med att "kvinnans kropp kan föda barn". Alltså, visst kan den det - med hormoner och muskelimpulser som styr hela förloppet. Men jag tror att många ggr kan man tyvärr motarbeta det naturliga förloppet tex genom att spänna sig. En naturlig reaktion när man får ont är att spänna sig och jag tror att den reaktionen kan vara svår att kämpa emot. Så lite är jag emot det här med att allting löser sig automatiskt. Jag tror man gör klokt i att förbereda sig faktiskt, gärna öva avslappning mm. Men det är min syn det - det behöver ju inte vara sant för andra!

• BrudSommar2006

Lapinette, du kanske ska påminna mig vad jag gjorde i Skottland, ibland känns det som att jag glömt!!! Nej, men jag trivdes alldeles utmärkt och saknar det som sjutton men jag saknade Sverige ännu mer när jag bodde där. Först pluggade jag på ett av universiteten i Edinburgh och sedan när jag var klar så blev jag kvar och jobbade, hann med att gifta och skilja mig också vilket var stor tur eftersom drömmannen uppenbarligen fanns här i Sverige! Bara för några veckor sedan hade vi bekanta därifrån över på besök vilket var trevligt.

• mugglesfan

hej hej BS *vinkar till Öland* har ni bättre väder än oss? har Iris fått pröva på att bada i havet än?

• mugglesfan

Lappis förresten, jag håller tummarna att det är äkta äggvärk du har!!!

• mugglesfan

oj nu skiner solen plötsligt - får nog gå ut och ta min dagliga promenad innan nästa regnskur!

Svar på tråden När märker man av det?