• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Jag vet vad BS gjorde i Skottland! Men jag låter henne berätta det själv.

• nu är jag fruL

augusti: fasiken vad trist att inte få ledigt. men det är vel tyvvär nackdelen med ett litet företag. attde t är svårare att få ledigt osv.

jag tycekr att det är kul att ni diskuterar jul.
    jag Älllllllskar julen så oerhört mycket. jag hade julstämning bara för en vecka sedan. jag tycker julen är BÄST:
    men jag har svårt för att fira den hos makens familj. de gör liksom allt FEL

i år tror jag julen kommer att bli extra kul pga av borren. fanimej vad mysigt att fira jul som en familj med barn och hela kittet

• Storasystern

Hej på er allihopa!

Semester är det, fastän det regnar på oss! ;) Skönt att varva ned lite!

Vi har gjort UL idag och allt ser bra ut! Det är sannolikt en liten pojk som bor därinne! :) Det var ett jäkla liv med sparkar och boxningar. Jag känner inte så mycket än, så det var kul att se det på en skärm! :)

Frullan och snartis - jag är nog överkvalificerad till tantklubben, syr OCH broderar, men det är kul och jag vill gärna vara med! :)

September - fyyy vad orättvis världen är ibland! *kram*

Sweet - bra att du har fått doping! Nu jäklar smäller det till ska du se! :)

Lappis - när BIMar du? *håller tummarna redan nu*

• nu är jag fruL

Näe tjejer nu måste jag dra
    ska dricka öl med lite kompisar.... eller rättare sagt... de ska dricka öl....

Ni kan inte ana hur jäääävla sugen jag är på vin...
    1,5 månad kvar!

jha en toppenkväll.
    kraaaaam

• sweetstreet

I år kommer vi nog åka hem till Sverige. Men egentligen inte för själva julens skull utan för att en kompis och fd kollga till mig ska disputera. Han och jag jobbade med samma projekt så jag vill verkligen åka hem till hans disputaiton! Men den kommer troligtvis att vara ngngång i mitten av december så då stannar vi såklart över jul också.
    Fast det blir nog inte i S-holm eftersom det är min mans familjs tur i år. Vi har alternerat mellan hans familj och min (varannan jul) sedan vi flyttade ihop.

Det är mysigt att fira jul med familj, men jag måste säga att jag har njutit av jularna här också (2 atycken). De har varit så "kravlösa" på något vis. Bara min man och jag. Man har kunnat göra precis vad man velat. Inga traditioner som "bundit en". Och första julen firade vi själva på julafton och sedan med en hop vänner från typ hela världen på juldagen. Skitskoj!!! :)

Men visst, man kan sakna svenska julen också såklart. Fast jag saknar nog framförallt tiden innan jul mer, än själva julfirandet. För här är det inte alls samma sak innan jul. Ingen advent. Ingen adventskalender (såg dock förra årets julkalender på SVT:s hemsida!! :))
    Inget julpyssel (fast jag drog ihop lite folk för att pyssla, men de hade ingen aning om vad man skulle göra!! :o ;)).
    Så näe, jag saknar nog framförallt tiden innan jul mer än själva julen.
    Fast luciafirande har de faktsikt i svenska kyrkan här i NYC. Skitbra sådant också!!! :) :) :) Var på deras "luciakonsert" förra året och var otroligt impad!!!!!!! Sådan julstämning att man fick gåshud som varade i flera dagar efteråt!!!! :D

• Lapinette

Syrran - härligt att allt ser bra ut! Jag har BIM på söndag. Minnet från att vara på landet och må skit från Midsommar lever kvar i minnet och vi ska vara där ute i helgen också.

Frullan - ha det så bra med dina öldrickande kompisar.

Sweet - instämmer, julen är bäst före.

• Storasystern

OK Lappis - då håller jag tummarna från lördag för säkerhets skull! :)

• sweetstreet

FruLLan!

jag förstår percis hur du menar!!!! :) Tror jag iallafall :?

jag tycker att det på många vis är urhäftigt med just att få föda fram ett nytt liv!!!!!! :)

Och du har rätt i att man ofta får höra skräckhistorier om förlossningar vilket är synd.
    Det jag meande var mest att jag har upplevt bland mina vänner att vissa som verkligen haft svåra förlosningar inte alls har fått ngn förståelse för det alls från de som haft "lätta".

Men det är skitbra att du har den inställningen du har tycker jag! För jag tror verkligen man kommer LÅNGT på den!!! :)

• Storasystern

Hahaha, i år blir det en konstig jul... BF 14/12 så den kommer väl på julafton... Undrar om man orkar/hinner med något julpyssel!?? ;)

• Lapinette

Syrran - det räcker nog med söndag och framåt ! Går hela tiden och känner efter och i ena stunden konstaterar jag att jag nog mår lite "konstigt" och i nästa är jag övertygad om att vi inte lyckades denna gång heller. Denna jäkla vånda!

Svar på tråden När märker man av det?