• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Vänner hade förlossningsbrev, jag nojade över att man borde ha det men det blev aldrig något för min del, jag kom aldrig på något bra att skriva. Det kändes dock viktigt att maken visste hur jag ville ha det med bedövning och allt och höll koll på läget åt mig. Annars ska jag inte prata mer om min förlossning och vad jag tyckte om den just nu för det har jag ju redan gjort tidigare i tråden!

Syrran, jag skulle julpyssla riktigt jättetidigt i år om jag var som du och överlåta själva julaftonsgenomförandet till övriga släkten.

• BrudSommar2006

Hej, hej Muggles, det låter härligt med bad! Vi hade fint väder igår också, första dagen på semestern men idag är det bora igen, vi satt ute och åt lunch men sedan började det blåsa. Det verkar som att vi missat det värsta av det stora åskovädret som verkar dra fram över landet annars. Så inga bad här inte, det verkar som att lilla Iris får vänta till nästa sommar med att bada. Ja, i havet vill säga, badbaljan utnyttjas flitigt, för det mesta gillar hon att bada.

Lapinette, hoppas att de gjort framsteg när ni besöker er lägenhet ikväll, jag antar att ni ser fram emot att flytta hem igen.

Vad jag önskar att lilla bebisen kunde bajsa varje dag förresten och inte typ var femte dag som det är nu, det är totalsanering av skrikande bebis varje gång med bajs upp till armhålorna, ujuj. Ibland blir det ett par dagar i rad och oj så smidigt med mindre mängder. Ja, ursäkta att jag drar upp det här när ni andra pratar resor, ivf och andra viktiga saker men det är väl som de varnat, man får gröt i huvudet som småbarnsmamma och sådana här saker blir helt plötsligt viktiga diskussionsämnen!!!

• BrudSommar2006

Lapinette förresten, du vet att jag också håller tummarna! Kan inte du och sysslingen komma förbi på en fika sedan efter semestrarna?

Kan inte lova att lilla Iris är på gott humör dock, hon är inte det så ofta eller i vilket fall bara korta stunder i vaket tillstånd! Men hon kanske har vuxit till sig lite tills dess, som det är nu har det lilla underverket humör och gott är det bara korta stunder i taget. Fast de stunderna är å andra sidan underbara! Hon lyfter huvudet nu och ler glatt när man pratar med henne och hon kan följa och fokusera med blicken. Väntar nu på att hon ska börja intressera sig för att hålla i saker och få mer riktade rörelser. Idag är hon sex veckor så nu kan vi börja öva med babybjörn bärselen, de ska visst helst vara sex veckor sade de på BVC.

• Page

Hallå tjejer!

Jag hoppas att det är bra med er alla! Jag har inte läst ett dugg (orkar inte gå igenom tre veckors pladder) men vid ett snabbt ögonkast ser det ut som om inga nya trådbebisar har gjort entré. Rätta mig om jag har fel!

Lappis, hur går det med inseminationerna?
    Sweet, hur är det efter operationen? Ser det lovande ut?
    FruL, är köket klart?
    Hur mår alla prinsar och prinsessor?
    Liten, är illamåendet borta? Förresten Liten, har du någon kontakt med Frejis nu? Jag får inte tag på henne via mejl men jag ska till Stockholm under helgen och vi skulle träffas om hon har tid. Kan du sms:a henne och berätta att hon har mejl?

Hos oss har det varit rätt så dåligt. Min älskade, snälla, trevliga make har gjort något mycket fult, och jag är inte helt säker på att jag kan någonsin glömma och förlåta det. Som ni säkert förstår har vi lagt barnfabriken på hyllan.

Jag hoppas verkligen att det är super med er alla och att ni har eller har haft en kanonsemester!

Produktiva ägg och spermier till folket!

/A

• sweetstreet

Page!!!!

Har saaaaaknat dig!
    Hm det låter inte så bra med dig/er. Jag ska maila dig senare när jag har mer tid. Gumman skickar en STOOOOOOOR KRAM iallafall! :p :p :p

Hoppsa verkligen att det ändå finns ett ljus där i mörkret!

Kram igen!

• Piggelin1

Heeej allihopa!
    Har inte varit inne sen i fredags em & i vanlig ordning verkar det som om det finns måååånga sidor att läsa igen... Har plöjt de två senaste sidorna & får dra igenom de andra lite senare
    Ville mest bara säga hej från ett soligt västkusten Ingen åska här, bara lite duggregn mitt på dagen - annars sol både på fm & nu! Sååå skönt med semester!

Tillbringade början av helgen på Instön nära Marstrand med brorsan & Co & sen fortsatte vi till Sala-trakten & mannens släktingar där. Mysig helg med minigolf, TP-spel (svärmor & jag vann båda omgångarna ) & igår fm fick jag ett ryck & plockade hallon, rabarber, svarta & röda vinbär i svägerskans stora trädgård. Hon var bara glad att bli av med lite Så nu bläddrar jag i diverse kokböcker & försöker komma på om jag ska göra svartvinbärsmarmelad & rabarberchutney för första gången i mitt liv! Vaddå boa, eller?? Mysigt är det iaf!

Idag blev det favvofrukost på vårt ställe, ?Franska bageriet?& sen en vända till en barnvagnsaffär för att kolla in lite vagnar nu innan vi drar iväg på vår resa. Fick hjälp på en gång av en tant där & vi blir bara mer & mer övertygade om att vi ska skaffa en vagn som är så smidig & lätt som möjligt Sen hamnade vi på Muggles möbelaffär (där hon är stammis alltså!) ? blev supersugna på att köpa stolar till vårt stora matsalsbord? Jaja, det får vänta tills efter Amerikat oavsett?

Nähäpp, dags att logga av ? mannen & jag tänkte traska ner till stan & käka middag ngnstans, förhoppningsvis en uteservering i kvälssolen!

Ha det gott, jag kikar in på nytt lite senare för att läsa ikapp! Kram på er allihopa!

• vårbrud2008

Förlossningar
    Jag hade inga förväntningar inför först förlossningen. Ville inte tänka så mycket. Läste in mig på smärtlindring, men höll mig sen bara till lustgas, vilket fungerade sådär. Andra förlossningen visste jag ju hur det skulle bli, tråkigt slut bara.
    Nu inför den tredje hoppas jag på att det ska gå snabbt. Har tänkt stanna hemma längre, ev också duscha hemma en stund, men sen har vi 3,5 mil att köra så vi får väl se hur det blir med den saken.
    Vi har fått köra i snöstorm två gånger nu och BF denna gång är 6 jan. Tredje gången gilt med snöstorm???????

JULEN
    Det bästa på hela året måste jag säga. Jag älska att fira jul, men min sambo tycker sådär. När vi träffades hatade han julen men nu tycker han det är roligare mycket pga vår son. Vi behöver aldrig välja var vi ska vara som tur är. Vi har samma schema varje år.....
    Lillejul = här hemma
    Julafton = i Småland hos släktingar
    Juldagen = hos svärmor

Sen fyller ju vår son år på Juldagen också, men det firar vi på Trettondagen istället. Behöver lite distans. I år blir det dock i början av dec istället eftersom BF är uträknat till den 6/1.

• vårbrud2008

Storasystern
    Jag hade BF 18/12 på vår son och had föddes sedan 04.02 den 25/12. En vecka sen alltså.

Jag mådde väldigt bra hela tiden och gick på mammaledighet 1/12, städade, pyntade, förberedde julen, bakade och mådde bra. Sista veckan var dock dryg.

• Lapinette

Åhhh vad skoj att se både Page, Muggles och Piggelin på tråden ikväll!!! Orkade inte läsa allt men det verkar som Piggelin har det bra om man kollar in alla glada gubbar.

Själva har vi kört ett superhårt spinningpass, kollat in lägenhet och nu håller maken på att fixa Enchiladas. Är så hungrig!!

BS - taket var bättre men man kan fortfarande se ränder. Vet inte om vi orkar klaga något mer utan vill bara få vår lya tillbaka. Killen som har målat stack idag på semester så om det ska göras om en fjärde gång blir det om 3 veckor och det är då vi antagligen får vårt badrum tillbaka dvs det är då vi flyttar tillbaka. Nej, det får nog vara så där men lite besvikna blev vi.

Nu blir det middag och sen ska vi nog boka en resa till Grekland.

• BrudSommar2006

Page!!!! Jag har också saknat dig! Men vad händer!!! Ni som gjort så mycket fantastiskt tillsammans på sista tiden, rest och funderat på barn. Kramar, kramar, kramar!!! Lämna oss inte.

Piggelin, det låter som att ni har det trevligt.

Vårbrud, tänk på att en andra förlossning, ja eller tredje, oftast och förhoppningsvis går mycket fortare så vänta inte hemma för länge.

Svar på tråden När märker man av det?