• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Sept, skönt att det tog så kort tid för din kropp att komma igång.
    Tror att du gör helt rätt att hålla dig borta från FL, häng här istället.

• Snart så....

Frullis, jo det behöver man men det finns säkert massa små sybutiker på söder som har det mesta.

• nu är jag fruL

Näe ni tjejer
    Nu måste jag nog gå och äta lunch. jag håller på att hungra ihjäl. och fler bananer hjälper nog inte.
    Så seeee you in a bit!

• start september

Jag ska försöka hålla mig här...

Hittills denna semester har jag hängt på FL lite för mycket, men nu ska det vara slut med det!

Nu har jag bokat en gyntid också, tyvärr blev det nästan en månad dit. Förståeligt eftersom det är semestertider och inte direkt akut, men helst vill man att något ska hända typ igår...

Just nu funderar vi på vad som händer nästa månad. Vi ska ju ha en vanlig cykel och sen pröva progestron. Men ska man låta bli att försöka? Känns dumt att låta bli, som det verkar nu lär ÄL vara precis i slutet av vår semester när vi är utomlands. Då brukar det sexas på ganska bra - vi brukar skämta om attt ÄL på semester vore bra - inget tandborstsex där inte. Det blir nog att se vad som händer helt enkelt.

• Tinga

FruLlan och Snartis - får jag vara med i er tantklubb? Jag gillar nämligen att brodera korsstygn, och jag antar att det är lika mycket tantvarning på det som att virka! Fast jag fattar egentligen inte varför det är tantigt - handarbete är jättekul, tycker jag. (Börjar det bli Lena Ph-varning nu; "jag syr mina egna kläder"...)

• start september

Sweet och andra, nu har jag forskat om hCG. Detta hittade jag på landstinget i Skånes hemsida. Om jag fattat rätt (betänk att jag är humanist/ekonom) så är det moderkaksanlaget som startar produktionen när ägget befruktats.

BAKGRUND
    Human Chorionic Gonadotropin (hCG) är ett hormon som produceras av placenta kort efter implantation. hCG kan normalt detekteras i urinen 7 dagar efter befruktning. hCG-koncentrationen i urinen ökar normalt från 5 till 50 IU/L veckan efter befruktning, når ca 100 IU/L första dagen av beräknad menstruation och når sitt maxvärde, 100 000 ? 200 000 IU/L i slutet av den första trimestern.
    När graviditet har inträffat bildas från moderkakans trofoblaster peptidhormonet korion-gonadotropin (hCG). Detta är ett glykoprotein som består av en "a - och en b -kedja. Den biologiska aktiviteten finns i b -kedja.

• Snart så....

Tinga, hahahah det är klart du får vara med i tantklubben :D :D
    Virka, sy, brodera allt är välkommet i klubben.

• nu är jag fruL

ahhhhhh
    mat är gott
    laxgryta var nog precis vad borren behövde för att växa till sig

tinga:
    Trevligt emd en till tant. för att avslöja min tantfaktor så kan jag också säga att jag broderade för ett par år sedan. och inte bara korsstygn utan allt... det du
    Broderandet planerar jag att ta upp nu uner mammaledigheten. Asmysigt att sitta hemma och brodera framför brasan när det är lite mörkt ute.
    Åh vad jag ska ha mysigt uner mammaledigheten.

Hmmm
    tänk att jag fortfarande inbillar mig att jag kommer få vara ledig....

• nu är jag fruL

september
    Okej så halterna går upp direkt när man fått ett befruktat ägg eller? men hur kan de gå ner så snabbt?
    mysko det där.

Svårt beslut om mellanperiod eller inte nästa månad. MEN ni verkar ju ha lätt att bli gravida så kanske riskerar ni ett till MF om ni blir sexar under semestern och blir gravida. fast rådgör emd byn eller en BM. de kan nog svara bäst.
    det är en svår fråga... undrar vad jag skulel gjiort....

• Tinga

FruL & Snartis - det är väl kul att vi "ungdomar" bejakar våra tant-jag!

Svar på tråden När märker man av det?