• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, så ni kom iväg till landet i alla fall, fungerade bilen?

Sweet, jag gillar att fira speciella dagar! Fast nu inträffade vår bröllopsdag när vi var hemma med nyfödd bebis så vi fick äta i skift och det blev väl inte så jätteromantiskt!

Vi kom just på häromveckan att vi serverade gös, dvs icke gravidvänlig mat på vårt bröllop utan att ha en tanke på det eftersom jag själv inte varit gravid då. Nu är väl de flesta kanske inte så noga med en gång så där men det ska väl inte vi bestämma, tanken slog oss helt enkelt aldrig! Nu skulle jag aldrig göra så.

Vårbrud, det låter som att din bekant kanske ska fundera på att avsluta förhållandet, det känns ju som att han redan gjort det om han vägrar ge henne stöd medan de fortfarande är tillsammans. Det känns som att det borde vara tvärtom, även om man avslutar ett förhållande så hoppas man få stöd av sitt ex om man har barn tillsammans.

• BrudSommar2006

Vårbrud, hoppas att allt går bra den här gången, det gör det säkert också.

Tinga, det låter som att ni haft en fantastisk semester och det verkar ju som att ni kommit tillbaka lagom till sommarvärmen här också, ni missade ju det värsta regnovädret gissar jag.

September, bra att ni får vidare hjälp nu framöver, det verkar ju ge positiva resultat att få knapra lite hormoner som botemedel mot tidiga mf.

• sweetstreet

BS!

JA visst är det skoj att fira speciella dagar! Det tycker jag med. Det är bara det att eftersom jag inte tycker det är superviktigt längre så är jag själv ytterst dålig på att hålla reda på dem. ;)

Och om jag måste välja så tror jag att jag uppskattar spontanfirning mer än planerad firning nuförtiden. Fast egentlgien är jag en sådan som alltid vill fira det mesta bara för att det är så kul att göra ngt lite extra! :D

• Lapinette

Sweet - vi åkte till Köpenhamn och gick på en superrestaurang men vår bröllopsdag är dagen efter vår årsdag och tillika min födelsedag så attans om inte de dagarna firas ordentligt! Man behöver ju inte göra det så avancerat. Gör något som ni tycker om.

Victory - har missat alla tips ni har fått men jag antar att det gäller er resa ni tänkte göra. Vart kommer ni att hamna?

Själv tittar jag fortfarande på de få resor som finns kvar men visst efter denna helg känns det inte lika akut. Nu har jag fått min sol.

BS - vi tog tåget ut till Mariefred. Vågade inte ta bilen och imorse åkte maken tillbaks med den till verkstan. Förhoppningsvis har det fixat den ordentligt denna gång. Hur många klåpare finns det?

• Lapinette

Sympton - det känns i äggisarna och så makens kommentar idag när han kom hem - ahhhh, big boobs! He, he!! Men som sagt, tror inget för det.

• -August-

Godvall tjejer!
    Tittar in en snabbis (efter var snabbis )innan sangdags. Bara 3 1/2 dag kvar nu till min lediga vecka pa Gotland :D!!!
    Sov gott!

• sweetstreet

Lappis!
    Jag håller tummarna!!!!!! :)

• Victory

Lappis: Vi tänkte unna oss en resa till Thailand i höst/vinter som tröst för att vi inte blivit gravida, och för att vi inte får någon semester tillsammans i sommar. Dessutom har jag ingen sammanhängande semester så jag tycker jag är värd att få åka bort!

• Victory

Förresten låter det ju lite lovande med dina symptom!! Håller tummar och tår!

• Tinga

Lapinette - här har du en till som håller tummarna för dig inför helgen! Hoppas att fröet grott den här gången!

BS - ja, det verkar som att sommaren kanske äntligen är på väg nu! Vi har haft SMS-kontakt med familjen här hemma, och vi har förstått att det verkligen har regnat grymt mycket de här veckorna. Egentligen perfekt att ha semester då, om man ändå är bortrest, för det ökar ju sannolikheten för att resten av sommaren ska bli fin, och även om man jobbar har man ju lediga kvällar och helger.

Det här med att fira årsdagar och sådär - jag tycker också att jag blivit sämre på det "på äldre dar". Det är klart att man måste fira, men de där jättegrejerna blir det inte av det längre, direkt. Sen vi gifte oss har vi lagt ner att fira datumet vi träffades och datumet vi förlovade oss, för det blev lite för bra tyckte vi. I år har vi femårig bröllopsdag, och den har vi iofs bestämt oss för att fira lite mer rejält med en resa, fast det beror delvis på att det passar oss väldigt bra att resa just då.

Svar på tråden När märker man av det?