• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • liebfraumilch

hej jag är ny här=)
    förlåt om jag bara klampar in..

vet inte hur jag ska säga men jag och min man älskade på ÄL och jag undrar lite hur stor sannolikheten är att jag blev gravid. Hur snart märker jag att nånting hänt? De här är vårt första riktiga försök...

dummma frågor men man är ju lite nyfiken
    kram på er

• -August-

Hej hej Liebfraumilch!
    Valkommen in . For att svara pa din fraga; det beror pa alder, matvanor, fertilitet etc, men man brukar saga att en halsosam "20-aring" har ca 20-30% chans att bli gravid under en manad. Sa aven om man gjort allt ratt sa ska man ha lite flyt . Kop graviditetstest och testa dig nar du forvantar dig fa mens (tant rod).
    Lycka till!

• Puman-prinsen

Hej tjejer!
    Smyger in lite snabbt och säger hej till er

• -August-

Puman - hej!

Vilken taskig tajming jag har . Nu nar jag antligen har det lugnt finns det knappt en kotte har inne !

What's up allihopa??? Hoppas solen skiner pa er sa att ni far sola och bada.

• Tinga

Hej, hej allihop! Nu är jag tillbaka i gamla Svedala igen, efter 3.5 underbara veckor i Kalifornien! Inte så kul att vara på jobbet igen, men det är ju det som finansierar alla roliga resor, så man får ta det onda med det goda. Hjälp - vad jag var snusförnuftig idag då!

Senast jag läste var ungefär på sidan 520, så om någon kan ge mig en snabb sammanfattning av läget vore jag tacksam. Ska försöka läsa ikapp under veckan, men det lär ta sin lilla tid att komma ikapp 2 500 inlägg! Jag trodde att jag skulle kunna koppla upp mig en del från USA, men vi hade ingen egen dator med och det fanns inte särskilt många internetcaféer, vilket förvånade mig.

Om jag ska hålla mig till trådens ämne kan jag meddela att både ägglossning och mens inföll under resan, så det blev ingen semesterbebis för vår del (inte den här gången iallafall). Jaja, det var bara andra försöket, så vi har redan brutit ihop och kommit igen. Beräknad ägglossning är runt torsdag i nästa vecka.

Lapinette - jag såg att du fick mens på midsommarafton; attans också! Det verkade ju så hoppfullt med inseminationen, men jag hoppas att det lyckas med IVF under hösten istället. Kommer att hålla alla tummar jag har för dig!

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Jag är här

• -August-

Puman - Sa bra! Alltid fint med lite respons .

Tinga - Hej pa dig!. Jag ar en nykomling som ar pa samma stadie som du, men debuterar den har manaden i AL-jakten. Har kopt pa mig big pack och ser fram emot att se om systemet funkar som det ska . Jag slutade md pillren i maj och har bara varit ute pa tva cykelturer annu, och de har skillt ratt mycket pa antal dagar :?.

Du namnde Lappis - hon har t o m hunnit med en forhoppningsvis framgangsrik insemination till, forra helgen. VI haller tummarna och ar hoppfulla eftersom hon prickade in AL:en :D :D :D

Victory har fatt tantbesok och behover alla kramar hon kan fa.

September behover ocksa massor av kramar da hon forst fick ett plus och sedan minus .

Sweet ar ocksa ute pa AL-jakt, men ar dopad med pergotime (visst heter det sa?)

Varbrud behover oss som farmor-surrogat eftersom hennes farmor inte har forstatt vilken stor och haftig grej de gar igenom.

Wow - vilke kunskaper jag har samlat pa mig pa slutet! *imponerad*! Men jag har ju missat mycket ocksa... so please fill me in

• -August-

Omedelbar rattelse - det ar ju Victorys svarmor jag menar! Den blivande farmorn har alltsa inte forstatt laget rikgit...

• start september

Hej alla nya och gamla!

Oj vilken koll du fått Brud i augusti!

Tack Liten för rekommendationen. Jag ska ringa dit nu och försöka boka en tid. Hoppas att du snart får känna dig glad igen!

Snartis - låter häftigt att det känns som graviditeten kommit in i en ny fas! Även om det lät lite svårt att göra något åt det här med revbenen...

BS - jag har funderat mycket på om testet visade fel. Vi tror dock inte det - vi hade testat både med vanliga test och med digitala test. Vi har ganska bra koll på hur ett vanligt test funkar, under de ca 6 veckor som jag plussade i samband med X.et kollade jag ett par gånger i veckan för att hålla koll. Den här gången var det antydningar till plus som blev stakkare från BIM minus 3 sedan det digitala plusset och nu har de vanliga testet långsamt blivit svagare. Nu finns ingen antydan till pluss alls längre.

Så nånting var det allt, men troligen så tidigt att vi inte förstått vad det var om vi inte missbrukat tester Möjligen kan man tänka till vilken nytta vet vi detta, men eftersom jag har en sannoliket att få X som ju kan vara farligt för mig så kommer jag alltid att vara så här uppmärksam på min kropp tror jag. Tyvärr blir det mycket toppar och dalar också i humöret...

Nu väntar jag alltså på en tant, men inga spår what so ever än.

Victory - klart vi följs åt! Man styr inte alltid över sina känslor - ni verkar ha haft ett tufft år och kanske var det en del av det som kom nu med tanten så att fallet blev extra djupt. Ni låter som ni nu är på samma våglängd du och maken - alltid bra!

• -August-

Men, jag skrev fel igen! Nu blandade jag in Victory i farmordramat... Det ar saklart Varbruds svarmor som maste "shape up".

September - Jag forstar att man maste blir testmissbrukare efter ett tag! Speciellt om man har en digital... Kanske jag ska halla mig till mina big pack Hoppas tanten kommer snart sa du slipper tanka pa den i a f.

Svar på tråden När märker man av det?