• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Sweet - spannande med dopingen! Jag har inga erfarenheter alls av det, annat an det jag last om har, sa det ska blir roligt att se om cykeln blir kortare nu. Heja heja, hoppas du vinner rajset da sa att det finns hopp for oss andra med oregelbunden cykel!

• Victory

Äl är nästa omöjligt att beräkna för mig, men om det blir som de senaste cyklerna så blir det i slutet av juli eller början av augusti.

Augusti: Jo, jag har redan räknat på nästa äl! Det är det första jag gör när tanten kommer.

• Victory

Så din är också oreglbunden, Augusti? Skönt att inte vara ensam. Då förstår du hur det är!

När jag läser vad jag skrivit låter jag som värsta hemska frun som plågar min man och är allmänt odräglig! Så var det ju kanske inte, men visst var jag onödigt krävande. Men det var ju för att jag själv var så desperat att bli gravid. Jag hade bestämt att jag skulle bli gravid efter bröllopet så det fanns inga alternativ i min värld. En jämnårig kollega till mig gifte sig en månad efter oss och jag ville så gärna bli gravid före henne. (Varför kan man ju fråga sig!) Sen fick vi dessa problem och efter några månader berättar hon att hon är gravid. Det kändes som att jag ville dö! Därför har det varit extra smärtsamt att hela vintern se på hennes växande mage samtidigt som vi gång på gång misslyckades. I maj födde hon en son. Jag kunde också vara mamma nu . Men allt det här tror jag har varit en nyttig läxa för mig. Att jag inte kan planera livet eller bestämma hur allt ska bli. Ja, jag har nog blivit lite mer ödmjuk.

• Victory

Nu ska jag ut på en joggingtur innan det börjar regna! En vecka kvar att jobba innan nästa semester! Jag kommer att ha fullt upp på jobbet så jag hinner nog inte titta in så mycket. Men jag återkommer!

Lycka till alla!

• -August-

Skot om dig Victory!

Du later verkligen inte som en mansmisshandlare. Alla forstar dig men kan knappt ana vad du gatt igenom. Don't give up! Nu far ni borja pa en nu kula med andra tankar (hjalpen).

• BrudSommar2006

Victory, stor tur för oss, du har inte försvunnit från oss här i tråden! Tycker att Sweets förslag låter precis som vad ni behöver och det verkar ju som att ni redan är inne på samma bana själva. Skönt att ni är överens om att söka hjälp och kan prata om att det är svårt för er att få till det. Jag tycket ändå att det känns som att ni kommit närmare varandra och kan prata mer om det här? Jag minns en period när du var så ledsen för att det kändes som att du kämpade lite själv men nu verkar ni ju helt överens.

September, vad konstigt att det blev minus så fort, kan det ha varit något fel på plus-testet? Eller minus-testet? Eller går det så fort ner igen när något går fel? Skönt att vidare undersökningar är på gång, det verkar ju som sagt lätt för er att bli gravida så då hoppas man ju att något hormon kan få den lille att vilja stanna inne också.

Lapinette, vilket elände med bilen, du som tagit ledigt i morgon och allt, maken också antar jag. Hur var det, funderade ni på att göra er av med bilen? Hur ska ni då ta er till landet? Kan det inte vara smidigt att ha bil trots allt för alla utflykter man vill göra?

Sweet, jag läser helst engelska böcker på orginalspråket också. Jag tycker jag så ofta retar mig på översättningarna när jag läser på svenska, man upptäcker direkt när det är någon miss. Fast just Harry Potter-böckerna har jag faktiskt inte läst, bara sett filmerna.

• Victory

Jadå, BS, inte kan jag slita mig från er! Du har rätt i att jag och min man har kommit närmare varann i barnfrågan. Jag tyckte att han inte verkade bry sig, att det inte var så viktigt för honom. Men nu har han sagt att han inte vågar vara ledsen, han känner att någon måste vara den starkare och han är rädd för vad som skulle hända om vi båda bröt ihop. Det är ju gulligt tänkt men för mig skulle det kännas bra om jag ser att han ocskå bryr sig och är ledsen. Han säger att han också tycker detta är jättejobbigt och att han är ledsen över det. Och han har börjat visa det lite mer. Jag har också fått honom att skriva in i sin almanacka när det är gökar-dagar nästa gång så att han också ska ta ansvar för det och inte bara jag. Vi får väl se om det funkar!

• Liten med Mindre

Godkväll i Sommarsverige!

Först och främst - bamsekramar till september och vicotry! Så otroligt trist när det inte vill sig. September - jag hoppas verkligen att ni får hjälp att kolla varför det inte fäster ordentligt. Jag gick till Gynekologerna i Gamla Stan, lätt att få tid och trevligt bemötande.

Victory - precis som du bröt jag samman totalt runt BIM, när det blev BOM. Det är vi nog flera som erfarit. Hoppas att ni hittar energi att komma tillbaka igen - för det är ju faktiskt det enda som hjälper.

Själv har jag väl äntligen börjat må bättre. Stor och rund om magen, och maken klappar den förtjust. Känner mig mest tjock. Fortfarande är jag dock rätt deppig emellanåt. Framför allt när det handlar om att åka hem eller bort. Jobbigt att vara hemma med allt jag tycker vi borde göra. samtidigt som det vore bra att få lite av det gjort. Orkar väl inte riktigt med att vara vuxen och ta tag i saker, bestämma middagsmat, handla pinaler etc.

Har haft ett par underbara dagar med familj och släkt på landet. Trots regnväder. Sova, äta, släpa grenar, bada, gå på kalas... Vi hann med en utflykt till outlet i Vingåker - men blev väl inte överförtjusta. Är ju inte ute efter en kostym just nu direkt. Köpte några träningströjor som räcker över magen. :)

Men, besöket hos min kollega som bor där blev desto bättre. Hennes man fotograferade bröllopet för 1 år sen, och de hade fixat en gigantisk förtoring som vi fick med oss - inramad. Dessutom fick vi överta deras BabyBjörn bärsele och babyskydd till bilen. det senare behöver bara tvättas. Superbra! Plötsligt blev det väldigt verkligt när vi stod med sakerna i handen. Har inte köpt något själva ännu...

Får se vad vi orkar pyssla med i veckan. Vill ju ut i solen, samtidigt som jag vill få klart saker. Men solen vinner nog.

Må så gott alla!

• Snart så....

Morron i solen

oj vad många trista besked det kom under helgen. Kram till Sept och Victory.

Har kommit in i en ny fas i graviditeten känns det som, sover inte mkt och springer på toa hela tiden.
    Har blivit väckt båda dagarna på helgen av att det känns som Kick´n "kliar" fötterna mot revbenen. hahahaha ser även ganska kul ut :D

Hur är det med alla? Många kanske har gått på semester?

• -August-

Tjenixen!!!
    Jag jobbar en vecka till sa jag ar har :D!

Snartis - kul att hora att allt ar som det ska pa nagra hall. Aven om det inte ar sa skont med invartes klada pa revbenen ...

Har kommer det vara lugnt den har veckan. Halva Skandinavien har semester och det kanner vi verkligen av. Great - da har jag tid att info-sufra lite mer . Men jag ska akta mig for skrackpropaganda kring manlig infertilitet den har gangen...:?

Regn, fukt och moln - monstret haller i sig. Hoppas Svedala bjuder pa lite akta sommar nasta vecka!

Svar på tråden När märker man av det?