• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Tack Vårbrud, det värmer med omtanken även om det nog känns mer och mer klart att det inte har blivit något.

• sweetstreet

September,

kasnke kan du gå til samma gyn som Lappis och Koko??
    Minns inte vad han hette men han skulle ju tydligen vara väldigt bra.

• sweetstreet

Jag tycker också det är lite underligt att de inte har frågat er mer ang ert tidigare MF och föreslagit att ta hormontester eller så.
    Särskilt efter att ni fick ert x.

• sweetstreet

Bra om du känner att du kan få lite stöd på FL, men akta dig så du inte blir alldeles uppskrämd.

Ibland är det mer dåliga saker med att kola alltför mycket på nätet har jag upplevt iallafall. Man vill göra det för man vill få mer info, och framförallt så vill man öka hoppet. Men jag tycker att det väldigt ofta slutat med att jag är mer orolig än innan.... :?
    Ja, förutom när jag hänger i denna tråden förstås. :)

Men som sagt, ibland kan man hitta en del "matnyttig" info också eller bara få känna att man faktiskt inte är ensam om att ha gått igenom vissa saker.
    Så lnge man känner att man blir hjälpt och inte stjälpt så är det bra.

• vårbrud2008

start september
    Alltid svårt det där.
    Vi tampas ju med vårt sena MF och det är inget roligt det häller. Den 28 juli skulle vår gosse fötts......

På måndag ska jag kolla hjärtljuden igen hos bebis nr3, men är skräckslagen inför besöket.
    Måste gå dit själv med sonen för sambon ska jobba. Funderar på att fråga mormor om hon vill följa med...

• vårbrud2008

Angående FL så var jag inne mycket efter vårt MF för terapi, men nu försöker jag att inte vara inne allt för mycket. Man blir lätt deppad.

Victory
    Stor kram till dig!

• start september

Sweet,

Tack för att du tänker! J-Å heter han som flera trådisar varit hos (även A.M tror jag) men han jobbar på Mama Mia. Eftersom jag tänkte välja annat än Mama Mia så funderade jag på att hitta en gyn där jag vill gå.

Jo, man kan fundera på om vi blivit kollade i rätt ordning. Samtidigt - röntgen tyckte jag var viktigast och simmarna var viktigast för maken. Så vil har väl inte direkt förlorat nån tid, men i efterhand, när man vet att problemet satt något annanstans än där vi kollade så är det lätt att vara efterklok.

Det är jobbigt (men såklart helt naturligt) att maken tar det minst lika tungt som jag. Vi går lite om varandra i våra toppar och dalar...

Vårbrud - det kommer att gå bra! Att ha med mormor låter väl som en mycket bra idé.

Men Harry Potter igår var bra! Rekommenderas! Och nästa lördag kommer sista boken!!

• start september

FL gör en deppad, men det finns också vettig info - det är bara svårt att hitta den bland alla jättedeppiga fall, elaka trådar och allmänt korkade inlägg.

Men vid X:et hade jag jättestöd av en X-tråd - där finns det några helt underbara stammisar.

Tacka vet jag dena tråd

• vårbrud2008

Vill också se Harry Potter, men framförallt läsa den sista boken. Har väntat länge nu tycker jag. Undra hur det sluar????????
    Jag kommer nog gå in i en bokaffär och läsa slutet först, har svårt för att hålla mig.

• vårbrud2008

Ja, denna tråden är bra, inte alltför deppig. :)

Svar på tråden När märker man av det?