• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Izzie, trevlig semester! Är lite dålig på att ta mig ut i skärgården själv, skulle vilja komma ut mer, så jag vet inte vilka ställen som är trevligast. Att välja ett som har ett trevligt värdshus men inte ligger så långt ut, typ Utö, och åka ut och äta lunch på kanske. Eller om man inte vill åka långt alls, Fjäderholmarna. Om man gillar Mälaren så kanske en ångbåtstur till Drottningholm med lunch på båten kan vara något. Eller åk till Vaxholm, fika på den trevliga hembygdsgården, och tillbaka. Sandhamn är trevligt om det är fint väder men det är ju så långt ut.

Jag har annars också hört att den tredje Pirates filmen ska vara sådär, men man är ju nyfiken när man sett de två första. Men som sagt, det får nog bli dvd, det är för tidigt med barnvakt så länge än känns det som. Å andra sidan har vi ju varit iväg och handlat och haft barnvakt och det har ju tagit några timmar det med.

September, känns det bättre idag?

Kommer att sakna alla er som försvinner iväg på semester och inte kommer titta in på ett tag!

FruLlan, hur blir det med släktmiddagen nu då, har du bestämt dig för att vara hemma?

• start september

Inte så uppåt här idag. Nu testar jag negativt och mår inte illa längre. Det verkar vara ett supertidigt MF, ett sådant som vi troligen hade i oktober.

På sex försök har det blivit två tidiga MF och ett X. Vi ska försöka följa upp mina hormonnivåer nu, för nåt konstigt är det.

Jag väntar in att jag ska börja blöda nu, väldigt dubbelt känns det. Bra om det kommer igång snart, men en liten del av mig hoppas ju fortfarande att det tagit, men det ska ju inte kunna bli svagare hormonnivåer på två dagar om der är friskt.

• sweetstreet

Å September!!!!!! :(

Självklat hoppas jag med dig. Men OM de visar sig vara ett tidigt MF så bör ni verkligen kolla upp detta! Nu när ni drabbats av det tidigare samt ditt x. Kanske är det som emd Moppy som ju hade MF och sedan fick testa progesteron. Och detta hjälpte ju verkligen!

Under era undersökningar hittills har ni tagit upp detta alls med läkaren/läkarna som undersökt er? Alltså känner de till att ni hade ett MF tidigare innan x:et? Har de isåfall sagt något om detta?

Usch, jag blir så ledsen. Jag tyckte det kändes så himla kul att ni fått ett plus nu på ert första försök efter allt jobbigt.

JÄTTEBAMSEKRAAAAAAAM till dig gumman!!!!! :p :p :p

• sweetstreet

Själv har jag fått tantbesök och precis som Augustibruden (var det däl??) så känns det riktigt bra.
    Jag har ju väntat in henne för att äntligen få hoppa upp på en cykel jag kan cykla på! :)

Och nu har hon kommit. Så nu blir det dopning som gäller för denna cykelturen.
    Det enda trista med "timingen" på tanten just nu är att maken ju komme hem igen imorgon efter att varit i Sverige och det känns inte riktigt lika kul att 6-a järnet när man blöder som en stucken gris och dessutom har ont. För jag brukar oftast ha som mest ont dag 2. :(

Men jag tjurar inte för det, för det är verkligen inget att tjura för - egentligen.

• sweetstreet

September förresten,

NÄR kan ni få tid för mer undersökningar? Blir det inte förrän efter semestertider eller hur pass snart??

• vårbrud2008

Tänker på er September!

Hoppas att allt ändå går väl.

• start september

Tack Sweet,

jag tror att jag har tappat hoppet nu mentalt och det är nog det bästa. Men ingen blödning än och om jag ska vänta länge på den så känns det inget kul. Jag ägnar mig åt storstädning mm för att det ska komma igång (har nog mest psykologisk effekt).

Jag har också tänkt på Moppy och progestron. Om jag minns rätt så har vi ju varit hos samma läkare både Moppy, Lapinette och jag (andrologen på Sophiahemmet). På mig har de dock inte tagit några prover än, kanske vill de göra det nu. Vi ska försöka få en tid så snart hans semester är över.

Har hängt på FL idag och där finns det ju många som mig, vilket ju är hemskt men lite skönt ändå.

• start september

Doktorn gick på semester redan vid midsommar så kanske kan det bli redan om några veckor.

Jag har ingen egen gyn (det var ju maken egentligen som sökte andrologen) så jag funderar dessutom på att försöka få en sådan tid.

Jag har fått tipset om att vid en eventuell graviditet gå till Barnmorskorna Gamla Stan - visst var det någon här som gick där? Om någon kan tipsa om en gyn där som mottages det tacksamt!

• start september

Jo, vi har berättat om MF och X (fast först trodde ju vi ju att det var MF, och det var då maken sökte dit så det är vad det står i journalen tror jag). Jag tyckte det var lite konstigt att de ville vänta med proverna - de flesta andra verkar ju ha gjort dem före alla andra undersökningar som ju vi har gjort. Ja, ja vi får ringa på måndag.

Svar på tråden När märker man av det?