• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Victory - Jag forstod inte att du var sa ledsen. Oj vad tungt. *Kram* Ni har ju inte forsokt sa manga ganger och statistiskt sett hade du haft "tur" om du hade varit gravid redan. Som lite trost tanker jag... Vad ar det som kanns jobbigast? Jag ar en manad efter dig i processen och jag verkar t o m ha missat forra AL (om jag ens hade en), sa darfor haller jag pa att forneka att jag ens hade en chans. Jag anar att det ar latt att bli knackt om tanten kommer trots att man "gjorde allt ratt" och hade alla forutsattningar for att lyckas den manaden.

Det ar en bra ide att kolla upp redan nu for att hitta eventuella fel eller brister. Kanske kan du ocksa fa nagot tillskott som kan hjalpa till.

*styrkekram* till dig Victory

• Victory

Sweet! Precis vad jag tänker! Det är ju kanske just det vi behöver hjälp med - att vi inte lyckas få till det själv (lösning: insemination). För även om det har blivit bättre så funkar det inte helt problemfritt. Vi har ju fått ta till sprutan vid flertalet fillfällen. Och så skulle min cykel behöva en knuff (lösning: hormoner). Så så får det bli! Men jag hoppas ju fortfarande att vi kan fixa det själva nu vid nästa försök...

• -August-

Victory - Jag ar ju ratt nu har pa traden sa darfor hoppas jag ni ursaktar om jag brister i kunskapen om alla. Jag forstod det som om ni bara hade forsokt nagra manader, men nar jag laser igen ser jag att jag hade missforstatt. Forlat .

Ja, ta verkligen hjalp. De verkar finnas sa mycket kunskap och hjalp man kan ta del av. Det far inte ga sa langt att du borjar tappa meningen med tillvaron, for da ar ju risken att nedstamdheten satter ned fertiliteten annu mer. Fokusera pa att ni ska fa hjalp sa kan du nog tanka mer positivt!

• sweetstreet

Självklart Victory!
    Klart ni ska försöka själva nästa gång, men även om man lyckas få till det under ÄL så är det väl endast ca 25% chans att det verkligen kommer leda till en graviditet?? Vad jag förstått. Alltså denna siffra gäller väl för alla generellt??

Sedan minskar väl denna siffra med åldern också men jag har för mig att du inte var särskilt gammal. Så jag är mer eller mindre helt övertygad om att om att ni kommer att lyckas om inte alltför länge! Med eller utan hjälp! :)

• Victory

Brud i augusti: Jo, det var lite jobbigt men det känns bättre nu! Även om vi inte fått till så många skarpa försök så bär jag på en enorm frustration eftersom vi faktiskt har försökt i över ett år men pga min mans problem att få utlösning vid rätt tillfälle så har vi aldrig kommit så här nära. Sen har jag väldigt oregelbunden (och sen) äl så det gör ju inte saken lättare direkt! Men den här gången hade vi ju "gjort allt rätt" och därför hade jag stort hopp, FÖR stort tydligen! Min man säger hela tiden att det ju bara är 20-25 % chans, det är en tröst för honom, men inte för mig. Jag är ju lika ledsen och frustrerad i alla fall! Men det är ju faktiskt helt sant!

Hoppas på alla oss ogravid till nästa försök!

• sweetstreet

Japp Victory och Augustibrud,

nu cyklar vi ju i strot sett tillsammans fram till nästa ÄL. Är ju för min del dopad denna cykel så bli inte förvånade om jag spurtar iväg lite!!! ;)

Nej men skämt åsido så är denna tråden guld värd! :) :p :) :p :)
    Att få följa alla och att själv få stöd och tröst när det går åt helvete.
    Och självklart allt annat snatter däremellan.

• Victory

Mina inlägg kommer hela tiden lite försent...

Det är helt okej, Brud i augusti, jag vet ju inte så mycket om dig heller, för jag hinner inte läsa allt som skrivs här när jag jobbar. Och jag orkar inte läsa ikapp efter jobbet för då skulle jag inte hinna med något annat på min fritid!

Jag har ältat våra problem så mycket här i tråden men jag ger en kort resumé exklusivt för dig! Vi har försökt sedan juni -06. Man man äter en hel del mediciner, bland annat fick han en ny precis när vi började försöka, och den hade tyvärr den bieffekten att den satte ner hans utlösningsförmåga. När han försökte sluta med medicinen kom nästa bieffekt: han blev deprimerad. Dessutom ville jag så desperat bli gravid så den pressen gjorde prestationskraven så höga för honom att han ändå inte kunde få utlösning (men nu pga psykiska spärrar). Det slutade i kaos alltihop så vi fick ta en paus från barnplanerna för att bara hitta tillbaka till varann. Efter det har det gått bättre med sprutet men ibland får vi ta till en spruta och göra jobbet "manuellt" . Det är alltså sedan dess vi har fått till två skarpa försök. Jo, någon av de första gångerna lyckades vi också men då hade jag inte koll på min äl. Nu måste jag testa med äl-test för annars skulle det vara helt omöjligt att veta när den kommer. Senaste gångerna har det varit på dag 20 och dag 24 . Lång och oregelbunden cykel med andra ord. Så att vi ska lyckas pricka äl och dessutom få in några simmare just vid det tillfället känns nästan omöjligt. Jag nästa gruvar för nästa försök för jag vet att det kommer att bli jättejobbigt att pricka rätt och att orka ha sex varanna dag i kanske flera veckors tid (om äl inte dyker upp) när min man dessutom har det jättesvårt att få ut simmarna varje gång.

Nu ska jag sluta pladda!

• -August-

Ja Sweet den har traden ar sa himla bra pa alla satt. Jag uppskattar att vi ar en samling seriosa tjejer som inte tramsar pa om en massa dumheter. Dessutom ar vi tillrackligt fa for att halla en hyfsad koll pa varandras karuseller .

Nar beraknar ni nasta AL nu da? (Se Victory - jag forsoker styra dina tankar pa nasta mojlighet har... :D) Min borde vara tidigast 25/7, men kan sakert dyka upp 8-10 dagar senare. Min man ar jatteroad over att jag har bestallt big pack med tester hem till svarmor . Hon ar sa engagerad i andra sa den dagen jag berattar vad det var i paketet kommer hon att skratta hogt och lange .

• Victory

Sweet och Augusti: Kul med cykelkompisar! Jag antar dock att du spurtar ifrån mig rejält, Sweet, nu när du fått doping och allt! Ja, det gör säkert du också Augusti, men jag kommer efter så småningom!

• -August-

Oj Victory, sa manga olika faktorer som spelar in. Vilken frustrerande situation, och vilken jobbig tid. Jag kan inte forestalla mig. Jag kanner ett enormt medlidande for din kille. Vilken press han maste kanna, kanske skuld och otillracklighet ocksa? Och det ena leder ofta till det andra saklart. Fy tusan. Nej, ni har kampat tillrackligt pa egen hand!

Svar på tråden När märker man av det?