• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Sweet! Jag ville också hoppa på maken i helgen men det satte tanten stopp för! Vänta bara tills hon åkt... (Jag tror jag är lika 6-utsvulten som du... )

• sweetstreet

Victory,

tror Koko lämnade över listan nu i sommar till någon (minns inte vem) eftersom hon inte hinner in så mycket i tråden nu när hon har semester.

Kanske får vi ta en uppdatering efter sommaren när de flesta är tillbaks igen?
    Då har vi ju förhoppningsvis några fler plus och kanske en del nya trådbebbar också!!!! :)

• Tinga

Hej Sweet - tack så mycket!

Ja, Kalifornien måste ni absolut försöka få in i schemat, för det har verkligen varit en härlig resa! Om jag fattat det hela rätt är ni dessutom friluftsintresserade och då bara måååste ni åka till Yosemite! Vilken vandring och vilka vyer! Och Grand Canyon - det är också helt fantastiskt! Förvisso ligger det i Arizona, men det är en relativt liten avstickare när man ändå är i Kalifornien.

Som ni märker har jag hamnat inom mitt favorit-OT-ämne resor, så jag kan hålla på hur länge som helst! Jag har lovat en längre rapport i resetråden där Lapinette och Piggelin är involverade, bland andra, så jag får väl hänvisa till den när jag väl lyckats skriva ett inlägg där.

Hur är det annars med dig då, Sweet? Måste du jobba hela sommaren, eller får du någon semester?

• sweetstreet

Haha Victory!!! :D
    JA, jag väntar med spänning på att tanten ska dra! Och typ inte komma tillbaks på lääääänge helst.... ;) :?

• Victory

Av vad jag har läst börjat hcg producers när ägget fäster, men jag blir mer och mer osäker. Tror du att det börjar innan, Sweet?

• Puman-prinsen

sweetstreet - Jo tack, allt såg bra ut...Får exakta svar från labb i slutet på augusti.
    Pratade igen med läkaren om att vi försöker som vanlig och min oro över chanserna vid ev fler op mm.. Hon sa att även om det skulle hända att det behövs op igen så tyckte hon att vi skulle försöka som vanlig och inte låta det hindra oss och om det inte har blivit nån bebis inom ett år så skulle vi höra av oss.

Så nu känner jag mig lugn igen,,

• Tinga

Sweet - du han skriva om läget innan jag postade mitt inlägg! Inget kul med tant och att blöda så mycket. Skickar en kram!

Själv hade jag ju mens på vår semester, och det var lääänge sen jag senast hade mens under en resa, för med p-piller har man ju kunnat flytta på mensen till mer lämplig (mindre olämplig!) tidpunkt. Som väl är blöder jag inte särskilt mycket, så det funkade OK.

• sweetstreet

Tinga
    Jag jobbar i stort sett hela sommarn eftersom jag var ledig i maj när vi var på Hawaii. Men har haft ett par dagar ledigt förra veckan och var då iväg med några kompisar till en "stuga" lite norr om NYC. Jättehärligt!!!! Det var sååååå varmt de dagarna så vi tillbringade en hel del tid vid ett par sjöar, men gjorde även ett par hikingturer.

Jättemysigt! :)
    Skönt att lämna stan när det är så varmt, för här blir det säkert 1-2 grader varmare än utanför. Puh!

• Victory

Tinga - Jag och maken planerar att åka till Thailand i november-december. Kanske du som är berest har några råd. Ska vi bara boka flyg och sen hotell på plats? Vad får man räkna att två biljetter kan kosta (tor)? Jag kanske borde titta in i er resetråd istället...

• sweetstreet

Grand Canyom står redan på vår "Att-besöka-lista" :D :D :D

Men det var kul med lite nya tips!
    har du några foton????

Du får gärna maila några till mig om du vill:

sweetstreet_63@hotmail.com

Bara så man får lite smakprov! :)

Svar på tråden När märker man av det?