• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Victory - jag önskar att jag hade kunnat komma hem med ett plus i bagaget, men tyvärr! Å andra sidan var bagaget fullt av en massa nyshoppade kläder (fick t o m köpa en extra väska ), så det fick kanske inte plats något plus? )

• sweetstreet

Tinga,
    tanten var faktiskt välkommen denna gången för min del!
    Det var första tantbesöket sedan op vilket innebär att jag är tillbaka på banan igen!!!!! :)
    Så jag väntade verkligen på att hon skulle komma.

Men tack ändå för kramen! Det är ju aldrig särskilt "kul" med tant. Särskilt som jag blöder rätt mycket och har ont sedan jag slutade med p-piller.

Men det som är bra är att jag ska börja stoppa i mig mina dopingpiller på dag 5 vilket är i övermorgon så sedan hoppas jag såklart på en sjujädrans fart på min ÄL! :D

• sweetstreet

Puman!

Låter jättebra tycker jag!!!! :)
    Skönt att du inte känner dig orolig längre.

• sweetstreet

Victory,
    hm, jag blev osäker nu när du skrev detta med hcgt. Ska kolla upp det vid tillfälle.

Hade liksom bara för mig att några av cellerna började producera hcg redan straxt innan implantering, men kan verkligen ha fel. Jag har inte benkoll på något! :D

• Tinga

Victory - kul med en Thailandstripp! I november-december hade jag satsat på att boka hotell på plats (om ni inte är borta före jul), för den värsta säsongen har inte kommit igång än och man kan lättare vara spontan om man inte har allt bokat i förväg. Kanske boka de första nätterna, så att man vet vart man ska ta vägen då, men sen ta resten på plats.

Jag gissar att flygbiljetter kostar runt 7-8 000.-/person. Vi betalade 7 500.- i februari för två år sen, och jag tror att nivån är ungefär densamma fortfarande.

Sweet - jag skickar några bilder så snart jag (maken ) laddat över dem till min dator.

• Tinga

Sweet - efterlängtad mens; det var något nytt i den här tråden! Skönt att du är på banan igen!

• Victory

Jag har på gång en resa (endast flyg) direkt från Luleå i slutet av november - början av december (två veckor) som skulle gå på 18600 kr för två tor. Skulle vara så skönt att slippa åka till Stockholm och byta flyg (eftersom vi bor i Norrbotten). Men låter det dyrt? Självklart hittar jag gärna ett billigare flyg, men det är nog svårt om det ska vara från Luleå.

• Tinga

Victory - jag kan tänka mig att det blir lite dyrare om man flyger från en mindre flygplats; själva flög vi från Köpenhamn, och där lär ju konkurrensen vara högre än i Luleå! Jag tycker inte att det låter jättedyrt med det priset du fått, och det är ju trots allt 2.5 år sen vi åkte, så en del har väl priserna gått upp. Thailand är ju dessutom väldigt populärt!

Något man också får fundera på är ju vad bekvämligheten är värd - förstår att det är skönt att slippa mellanlanda i Stockholm.

• -August-

Wow, nu var det liv i luckan! Good morning to you Sweet! Kul att mannen ar tillbaka .

Puman - Ah sa skont att allt sag bra ut! Jag kan tanka mig att man kan bli nojjig av all info som cirkulerar framfor nasan pa en . Tyvarr fick jag ju stalla in mitt cellprovstest pga tanten. Men det anade jag nastan, i a f hoppades. Ja Tinga, vi har varit tva som jublat nar tanten kom! Tamligen sallsynt kan jag tro pa den har traden, men jag hade just slutat med piller och ville ha igang systemet... Sa darav hurra, hurra, hurra!!!

Ah Victory - det later helt underbart med Thailand under hostmorkret ! Det lat valdigt dyrt dock, men det ar ju i o f s for tva pers fran Lulea. Jag kan tanka att utbudet pa reguljarbiljetter ar lite battre fran Arlanda, och darmed priserna. Jag akte reguljart for (nej, ojojoj sa lange sedan det var...) sju ar sedan, och da betalade jag 4 100 kr fran Arlanda. Det var visserligen en text-tv-annons... :-O och dessutom i mars till Bankok. Kanske inte riktigt hogsasong!

Om jag vore du skulle jag nog kika lite och sedan (nar jag ser att det bara skiljer nagra tuseningar) boka fran Lulea. Smidigt och skont :-P, och dessutom sahar i barnaplanerandet maste man ju satsa pa comfort for kropp och sjal .

Tinga - vilken harlig resa du har varit ute pa! Bade storstadsliv och naturupplevelser. Jag var au-pair (for maaaanga ar sedan) i Boston, och "lekte" da mest med en mormontjej fran...bamparambaaam... Salt Lake city . Halva stadens invanare ar tydligen mormoner - coolt. Nar jag besokte henne var vi runt i manga nationalparker i Utah och bla Grand Canyon. Jag bara myser nar jag tittar pa de korten. Kul att fa aka runt med sin alskling dessutom :-P.

Vad var det basta pa resan? Jag vill sa garna dromma mig bort har en stund...

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Jätte skönt!
    Men glöm nu inte bara för det att göra testet.. beställ ny tid genast!

Svar på tråden När märker man av det?