• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

Gäääääääääääääääsp

heeeej tjejer
    hur har ni det

september:
    Måste börja med att säga att jag blir så otroligt ledsen för din skull gumman. Fy vad jobbigt att först få ett positivt besked i form av ett pluss och börja glädjas. och sen platt fall...... plusset borta
    jag förstår verkligen inte hur det kan gå till. Hur kan man först få pluss och sen minus så nart inpå.? Hur kan hormonnivåerna sjunka och stiga så snabbt
    ja kroppen är ett mysterium.
    Lider med dig gumman.

MEN om man nu måste försöka se positivt på saker och ting så är det ju skönt att det gick så fort så att det inte blev ett utomkveds eller nåt mer allvarligt. Nu verkar du ju klara dig utan komplikationer, eller?

Kram på dig!!!!! Och fasiken vad bra om ni kan få hormonhjälp nu. jag tror verkligen att det kommer hjälpa er precis som Moppy! Du ska se att det löser problemen. för bli gravida det verkar nu ju kunna...

Victory:
    Gumman!!!! Jag blev såååå ledsen när jag läste om att tantjäveln hittat dig
    FAAAAAN
    varför???
    Jag hopppades så för er skull. Som ni har kämpat under ett långt tag nu. Faaaaaan.
    usch vad jag ville att det skulle ha fungerat...

Men påt igen, jag tror att ni har löst så många av era knutar att det snart kommer lyckas. Jag håller alla tummar och tår. och vad skönt att du inte tog en paus från oss! Även fast jag hade förstått om du gjort det...

Lappis!
    Åhhhhhh vad spännande med lite känningar i äggisarna och brösten
    hoppas hoppas hoppas....

Sweet:
    tack för mail
    Åhhhh vad kul!
    Hoppas att turbocykeln kommer funka nu! och att du får rumla i halmen emd maken snart!

Annars så kan jag ju bara uppdatera om lördagens kalas (om det finns nån som 'är intresserad ...)
    Jo jag följde med tillslut. maken ville verkligen ha med mig och hanbad om ursäkt över att han inte direkt varit tydlig med att han och jag ska köra vårt eget race. Han var ganska slut på hela situationen....
    Nåja, vi kom fram till en plan för hur vi skulle agera och jag bestämde mig för att lyda era kloka råd (TACK!!!!!!) om att föklja med. det kändes bättre att ha en jobbig dag och kunna släppa det efteråt.

Så vi åkte, resan dit kändes vel lite tung kan jag säga... men av någon anledning så kände jag mig lugnare än jag kunde trorr. Att verkligen ha fattat beslutet att följa med lugnade.

jag höll mig verkligen på min kant och var vaäldigt avståndstagande mot en av bråkstakarna. de övriga som jag kände lite agg mot var jag bara så artig och hövlig som jag nödvändigtvis behövde. Vissa stunder klanske jag var lite vääääl kort men vad faaaan.
    jag var där och jag svarade på tilltal... och log lite
    såååååå

Nu är det gjort och jag måste erkänna att det är en enorm börda som släppt nu efteråt. jag känern mig såp lättad och lugn och glad nu efter.
    det är helt otroligt hur mycket energi det måste ha gått åt att oroa mig över det där kalaset. fy faaaan. jag har nog inte fattat hur jobbigt det vart. Inte föräns nu det släppt. jag känner mig sååååå lättad, lugnad och gladare. Så skönt.

Så nu kan jag släppa hela skiten. visst relationerna är inte lösta... men det skiter jag i. jag behöver inte bry mig för tillfället. Det där är senare problem att lösa.

Åhhhhhh vad skönt,.
    Jag var visserligen liiiite orolig dagen efter över att jag varit för kylig... men det var jag nog inte.

nåja så är läget iallafall. det är sååååå skönt att det är över HURRA
    Nu ska vi se att borren kommer att växa till sig ordentligt

• Lapinette

Frullan - vad strongt och vad skönt att det där kalaset är över! Nu har ju du åtminstone hållt huvudet högt.

Själv sitter jag här och känner och känner. Shit! Det är ju nästan en hel vecka till BIM. Tycker bara jag blir nojjigare efter varje nytt försök. Förut kunde jag låta bli och tänka på det fram till dagen D. I hate this!

• nu är jag fruL

clown:
    Oj hoppsan... det var inte det skojigaste läget att alstra barn kanske....

är det sjukvården som har erbjudit er hjälp automatiskt? Eller fick ni be om det i samband med sjukdomsbesked?

vad vill du ha synpunkter på? om att skaffa barn med en döende man?

det skulle jag nopg göra för att få behålla en del av den man jag älskar så djupt. dessutom så kan jag tänka mig att det måste vara en extrem lycka att få uppleva att fåp barn även fast man inte kommer få se sina barn växa upp. Kanske är det även skönt för din make att känna att han inte lämnar dig helt själv emd sorgen.
    jag skulle som sagt också skaffa barn i ditt läge.
    fast fyyyyy vilken svår fråga att sätta sig in i. vill knappast ens tänka tanken.
    för grym.....

• nu är jag fruL

lappis:
    usch ja....
    vet precis hu nojjan verkligen eskalerade med antalet misslyckade försök. usch jag lider med dig såååå mycket. jag kommer ihåg ångesten, oron och ältandet sååååå väl. dagarna innna BIM är så otroligt långa.
    men du får hänga här och snacka skit med oss för att tiden ska gå snabbare.
    Klen tröst... jag vet.....

men faaan, jag kommer bli arg om du inte får ditt pluss nu
    nu får det liksom vara nog
    ni skla nte behöva vänta längre... det är verkligen ER tur nu!
    varför ska ddet vara så attans svårt????

• Lapinette

Frullan - ja det kan man undra? Tänka sig att jag har ätit p-piller i nästan 20 år. Varför då?

• Snart så....

sitter och är irriterad på jobbet, varför kan vissa puckade kollegor inte förstå att jag bara jobbar nästa veckan och sen inget mer??? Nääää då kopplar de samtal från nya kunder och skickar över stora kundprojekt till mig! Till vilken nytta?? vad kan jag göra på ingen tid?
    Sen kommer en kollega som jag verkligen INTE gillar och försöker sälja på mig sina begagnade babysaker. *mutter*

Hej föresten

Nu ska jag läsa igenom tråden....

• nu är jag fruL

För att bara konstatera det jag konstaterat förut så måste jag bara säga att man INTE ska läsa på för mycket om olika saker under graviditeten.

jag satt i morse och surfade lite på olika gravidsidor.. och hamnade på delarna som rör kost och mat.
    och genast fick jag åpnmgest.....

jag har ju struntat i alla kostråd, jag äter det mesta. MEn nu så skrev de så mycket om att man MÅSTE få i sig massa fetter, fibrer, proteiner bla bla bla. och hur exctremt illa det verkar avra för ett barn om man inte får i sig max av allt.

ja ha... så fick man dåligt samvete.
    jag menar jag äter som jag gör och bra tycker jag. MEN eftersom jag inte lägger ner nån energi på att försäkra mig om att jag får i mig precis allt man ska i maximala mängder... är det då MITT fel att borren är liten?
    är det för att jag inte ätit tillräckligt som borren är liten?
    och hur fafaaaaaaan vet man att man får i sig tillräckligt? räcker inte 3 mål samt mellanmål?
    Hur vet man det????

jag frågade ijuförsig BM sist om borren är lite pga av just det att jag kanske har ätit för lite.
    men det sa hon INTE var fallet. Hon sa att bebisar alltid tar det dom behöver....
    men varför skriver de då så på nätet????
    Att man måste se till att äta så att barnet växer????

Som sagt, man ska inte läsa på det är bara orande...

• nu är jag fruL

Häääääääääääääääääjsan snartis min lilla raring.
    Hur mår kickn?
    har han eller Hon sopm jag tror det är...
    gjort några fler ansatser att vilja komma ut?

• -August-

Men Frullan sa skont att du akte till festen och att den ar over... . Duktig kicka!

Nu har jag ju inte kommit sa langt an att jag maste ata ratt for nagon annan an min egen skull. Min lilla trost till dig Frullan, mitt i kosthallningsoron, ar att det fods barn under ALLA mojliga forhallanden; krig, svalt och ja t o m efter valdtakter . Det kan vara bra att tanka pa som kontrast till skippade mellanmal.

Jag kan inte tanka mig att det ar manga i vast som inte ater tillrackligt mycket for ett foster. Jag kanner till en tjej som ar anorektisk och anda fick ett halsosamt barn. Don't beat yourself up!

• nu är jag fruL

brud i augusti
    ja det är ju det man egentligen vet. Att herreguuuud dt föds ju friska hälsosamma barn i afrika där mammorna svälter och knappt får mat. Så då kan det ju inte vara hela världen om jag missat kolhydrater í max mängd (?) en dag.
    jag menar, jag äter ju det jag vill. jag har inte kollat VAd jag äter och ATT jag får i mig av allt.
    Men det borde ju vara bra mycket bättre än vad många andra äter.

som sagtr man ska inte läsa på. För enligt alla råd som finns så är det ju fanimej omöjligt att göraa rätt...

Så du har rätt augusti, släpp sargen fruLlan....

Svar på tråden När märker man av det?