• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Hej Frullis,

Näää inga nya försök att komma ut men helt klart händer det saker med kroppen nu.
    Sover nästan ingenting och nästäppan är värre än någonsin. Har börjat tänka på massa skumma saker och nojja mig över småsaker. Inte roligt alls :(

Precis som du skrev så ska man inte läsa för mkt men råkade få tag i en "gammal" gravidtidning hemma igår och det stog om bla förlossningar.
    Usch skulle verkligen inte ha läst den för sen dess har jag nojjat ännu mera.
    Stod att man skulle ha en förlossningsplan nerskriven???? VA, när var hur ska man göra det? Är det något BM kommer prata om nästa gång? PLAN? kan man verkligen ha en plan över en förlossning, brukar det inte "bara lösa" sig?? Lita på personalen att de vet vad som händer och låta dem råda/leda dig??

Om man inte har läckt ur brösten än, kommer det försvåra att amningen kommer igång?

usch kan hålla på i evigheter nu känns det som. Jag som varit så lugn och känt att jag haft koll på läget.
    Nu är det bara 4 veckor kvar....

• nu är jag fruL

hejsan snartis gumman
    Åhhhhh gumman. Då har vi båda gjort misstaget att läst information... jag säger ju det det ÄR farligt!

Förlossningsplan har jag aldrig hört talas om. jag vet att vissa skriver brev till förlossningen... men det tycker jag verkar lite... dumt? ionädigt eller vad man nu ska göra.

vad jag tror att man ska göra (och fått råd om av relaxade personer) är att diskutera med sin partner som ska vara med vid förlossningen om hur man vill ha det. Detta för att man ska ha en person som kan föra ens talan om man inte orkar själv.

vad man ska ha rett ut är vel kanske vilken slags bedövning man ska få och vad man ska göra i situationer om något går fel. detta ska partnern ha klart för dig så han kan prata emd personalen.

jag tänker inte skriva något brecv. Va faan personalen är utbildad och har erfarenhet, dvs allt jag INTE har. Så jag litar på dom. Alla andra bitar om eventuella speciella önskemål eller dyligt, ja det får maken ta. brev struntar jag i. jag litar HELT och fullt på personalen på BB. Känns sååååå skönt.

jag har inte hört något alls om att det försvårar amning om man inte har läckt. Tvärtom, vet flera som inte läckt som ammar som kossor

fan det är bara 4 veckor kvar
    fyyyyy vad spännande. idag är det exakt 7 v till min beräknade förlossnig. faaan vad skönt att det är så pass länge SÅ mycket som ska fixas.

och du ska se, jag kommer nog kanske oroa mig ju närmare vi kommer.
    Just nu är jag mer oroad över att behöva göra snitt pga av att jag är RH minus. men blir det så så blir det.... inget att fundera på.

• nu är jag fruL

snartis
    Jag tror att vi måste träfafs och prata nojer osv snart....

• Snart så....

happ nu har jag äntligen fått tag på IKEA och ingen av spjällsängarna som vi tittat ut hinner komma in innan Kick´n föds.
    så nu fick jag ytterligare en sak att ojja mig över.
    Då blir det till att åka till Babyland och köpa vårt tredje val som är dyrare *suck*

Vill ju ha allting så gott som klart innan Kick´n tittar ut. Nu kanske säng inte är det primära men vem vet om man kommer orka åka till Ikea efter förlossningen?

• nu är jag fruL

snartis
    VA????
    inga sängar på Ikea, är de säkra på det?
    När skulle dom komma?

• Snart så....

Frullan, PRECIS så hade jag tänkt om förlossningen. Jag och sambon har pratat om vilken smärtlindring osv och gjort klart allt sånt. Varför skulle jag läsa den där dumma tidningen?? grrr blir arg på mig själv!!

Antar att det är så mkt hormonsvallningar nu som stökar till det för mig.
    fick ett smärre utbrott härom dagen på sambon över att allt inte var klart så han lovade att vi ska fixa alla de sista småsakerna i helgen. Det är verkligen småsaker men som blir en JÄTTEproblem nu, typ att jag inte köpt badolja till bebisen.

• Snart så....

Frullan, den sängen ni ville ha finns men ingen av de 2 vi tittat ut.
    Kommer in tidigast v35 och inte ens det datumet var säkert.

Så ni kanske ska passa på och köpa er säng så inte den tar slut?

• Snart så....

förlåt om jag drog ner tråden med allt mitt ältande...

• Tinga

Clown - välkommen hit! Det måste vara tufft att försöka få barn under era förhållanden, men jag förstår mer än väl att ni försöker.

Lapinette - du är ju bara människa! Inte konstigt att du känner efter inför BIM, även om det är ett tag kvar. Själv har jag precis börjat med en ny omgång Bisolvon, för att förbereda mig inför ÄL nästa vecka. Får väl se om det hjälper den här gången...

• Clown

Grattis Snartis och FruL, härligt att det närmar sig. Går det inte att beställa hemleverans av IKEA´s sängar om det finns på något IKEA i Sverige?

Jag ska på undersökning i början av augusti. Måste göra IVF då mannens små krabater ligger infrysta p.g.a behandlingen.

Svar på tråden När märker man av det?