• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Yes Puman - jag maste gora det. Funderar pa nar bara... Nar jag namnde smear test sa hon som pa bestallning "at least 10 days after the first day of your period". Det sager ratt mycket om manniskor

Jag forstar att de maste gardera sig for att man inte dyker upp for en gynkoll mitt i mesen, men tragiskt att man inte kan forlita sig pa folks sunda fornuft...

Jag ska forsoka fa en tid om tva veckor.

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Toppen!

• -August-

Ni tjejer som har hunnit med nagra varv med AL-tester, hur manga dagar ger den utslag? Kan den ge utslag pa onsdag om AL ar pa fredag?

Hm, det jag ar ute efter ar hur ofta man behover testa om man vill vara saker pa att pricka in den. Varje morgon maste val racka?

• vårbrud2008

Imorse var vi och lyssnade på bebisens hjärta. Det tog ett tag innan vi hörde hjärtat, för fostret är ju så litet fortfarande, och mitt hjärta började dunka på för fullt. Allt med tanke på vad som hänt innan. Men till slut hörde vi hjärtat och det slog fint, 150 (vad man nu skriver sen) och det var normalt för en sån tidig "bebis".

Sambon hann följa med så jag blev lite lugnare i alla fall, sonen var även han med för han skulle minsann också lyssna på bebisens hjärta.

Ett steg i rätt riktning än så länge....

• Tinga

Brud i augusti! - om jag måste begränsa mig till en sak (och det måste man kanske om det är den bästa ) så var Grand Canyon nummer ett på topplistan. Hela fenomenet är liksom så märkligt, med floden som har karvat ut sin väg ur berget. Som ett månlandskap, nästan!

Jag har ännu inte hunnit bli någon expert på ägglossningstester, men på det jag använder står det att det ger utslag 24-36 h före ägglossningen. M a o räcker det att testa en gång per dag, men det bör bli utslag tidigast på torsdagen om du har ägglossning på fredagen. (Eventuellt kan det kanske bli sent på onsdagen om ägglossningen infaller tidigt på fredagen och testet ger utslag 36 h före, men mest sannolikt är det defintivt med ett utslag på torsdagen.)

• Tinga

vårbrud2008 - grattis till hjärtljuden! Förstår att det känns skönt att ha fått bekräftat att allting är OK!

Det måste ju vara jättespännande för sonen också att få lyssna på bebisens hjärta!

• vårbrud2008

Tinga
    Ja, det var skönt att få detta avklarat. Nu är det bara 3 veckor till nästa UL, ska försöka hålla mina nerver i styr. Men det är ju inte lätt efter det man har gått igenom.

Ja, sonen var eld och lågor inför besöket. Tycker det är jättespännande med mammas bebis.

• -August-

Men Varbrud sa haftigt! Vilken upplevelse! Jag kunde pa en gang leva mig in i att ens egen puls gar upp nar man borjar hora den lilles hjarta. Kanske klamde du fram en liten tar ocksa?

Tinga - Ja, det ar ungefar sa jag har tankt mig med med AL-testerna. Kanon

Jag fick ingen dunderutsikt, hor och hapna, over Grand Canyon nar jag var dar, pga att det var stangt for sasongen. Markligt, men detta kan ha berott pa att vi dok upp fran Utah-hallet?

• vårbrud2008

Brud i augusti!
    Ja, jag grät faktiskt en skvätt när vi hörde hjätat. Det är ju det stora för oss nu eftersom hjärtat stannade på vår bebis nr 2 i magen. Det kommer att vara väldigt jobbigt att gå på dessa undersökningar under hösten och det är därför jag vill att de ska komma tätt, mycket för att lugna mitt psyke.

• Tinga

Brud i augusti! - kommer man till North Rim då? Den är väl stängd från oktober till maj eller något, när där är snö, tror jag.

Vi vandrade uppe längs kanten en dag och ner i ravinen den andra, och det var riktigt häftigt båda delarna. Längs kanten hade man ju en fantastisk utsikt över alltihop och nerifrån fick man lite mer en känsla för hur himla höga väggarna faktiskt är!

Svar på tråden När märker man av det?