• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Jag försöker att inte spekulera i Harry Potterslutet, men det är klart att man undrar. Maken och jag är lika galna i böckerna båda två - vi måste ha varsin bok. Han har sedan ågren för att jag som läser snabbare ska avslöja slutet av misstag...

• vårbrud2008

Jag är lite lat när det gäller engelska böcker så jag väntar gärna tills de kommer på svenska, men sen plöjer jag snabbt igenom dem. Är en bokmal. Men frågan är om jag vill vänta denna gång.

Du får gärna avslöja slutet för mig, som är så nyfiken......:)

• sweetstreet

Haha!!! Harry Potter tokiga det är jag och maken också!!!
    :)

Vill jättegärna gå och se filmen nu när den hade premiär men eftersom maken är i Sverige så väntar jag såklart på honom.

Jag har redan förbeställt sista boken från Barnes and Nobles! :) :) :)
    Ååååå jag ser såååå mycket fram emot den!

• sweetstreet

Har inte alls läst Harry Potter på svenska. Hm, skulle nog kännas lite kosntigt?? :?
    Nu har man ju alla ord och namn och uttryck på originalspråket....

Men jag antar att man måste köpa de svenska böckerna den dag man får barn eftersom det känns som givet att högläsa för dem. Och då lär det nog bli svenska som gäller... :)

• sweetstreet

Vårbrud!
    Jag kan även tipsa om att just Harry Potter är lätt at läsa på engelska även om man inte känner sig 100% på språket.
    Det är ju trots atllt barnböcker (ja eller ungdomsöcker då) så språket är väldigt enkelt.
    Det enda som man först inte fattade var vissa ord som var lite specifika för hela "trolleriet" men eftersom de återkommer hela tiden så lärde man sig snabbt :)

Så om du inte vill vänta till svenska utgåvan tycker jag absolut du ska testa den sista boken på originalspråket!!! :)

• sweetstreet

September,
    ja jag tycke verkligen att ni verkar ha fått grundlig undersökning så det är inte det.
    Men eftersom ni hade erfareneht av ett MF innan ditt x så tycker jag kasnke det var lite konstigt att ingen pratade med er om detta med hormoner etc.
    Å andra sidan kanske man vid ett x är så helt fokuserad på detta att man inte tänker på något annat då. Detta eftersom det ju är såpass allvarligt som det är, och du fick ju dessutom cellgifter.

Vet inte helle men det kanske t o m är olika läkare/ställen man går till för att undersöka och behandla x jmft med mer "vanlig" gynundersökning/utredning??

• Lapinette

Är tillbaka efter dag i solen och vad ser jag. September det får bara inte vara sant. Säker på att testet visar rätt? Är jätteledsen för er skull. Visst måste ni kolla om det är någon hormon eller något som fattas för fertila är ni ju. Min bror plus fru fick 3 missfall, dock inte lika tidiga som din, men när de kom iväg till läkare så visade det vara något tillskott/hormon som hon behövde äta. Totalt tog det dem 1,5 år innan de lyckades men de har två välskapta söner idag.

Victory - trist med tanten men du får inte lämna oss. Vet hur det känns och jag tänkte ett tag också ha uppehåll härifrån men se det gick inte. Ni ska väl till läkare i augusti och då drar ju en utredning igång och ni kanske kan få hjälp. Tappa inte hoppet!

Vilken mörk dag ... fast solen har skinit.

Izzie - för att lätta upp stämningen lite här på tråden så kommer jag med skärgårdstips. Grinda säger många är en fin ö som ligger på lagom avstånd från staden. Annars gillar jag Sandhamn som ligger längst ut.

• sweetstreet

Heeej Lappis!!!
    har du skuttat in i tråden igen! :)

Jag gillar också Sandhamn!!!
    Men man ska helst ta sig bort från alla prylgalna seglare tycker jag och promenera mot klippor och strand längre ut på ön!! Där brukar man ibland kunna hitta någon plats där man kan få vara mer ifred.
    :)

Det finns även otroligt härliga öar ngt söder om Sandön (där Sandhman igger) men då måste man ha egen båt. Tror de kallas Södra Brandskärgården eller likannde. Paddlade där för flera år sedan. Underbart!!!

• sweetstreet

Jag gillar Finnhamn också jättemycket!!!!!
    Där finns även ett vandrarhem samt en krog.www.finnhamn.nu/

Är också en bit längre ut från stan, men väl värt ett besök tycker jag!
    :) :) :)

Utö är fint, men i mitt tycke lite för "turistigt" och lite för "nära fastlandet". Men det är bra om man inte vill åka båt så jättelänge.
    www.stockholmtown.com/templates/page____7104.aspx

Annars är Bullerö också en favvo!
    www.ab.lst.se/templates/InformationPage____6536.asp

• sweetstreet

Om du inte enbart ska ut en kväll för en picknick eller för att äta på deras krog så skulle jag undvika Fjäderholmarna!!!!!!!

Huh! Där snackar man turister i massor och abrnvagnsmaffior.... :[

Jag belv skitbesviken när jag åkte dit. Men visst, för en kväll med lite pciksnick är det fint. Tar bara ca 30 minuter från Slussen så det är ju nära stan.

Svar på tråden När märker man av det?