• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: det känns jättebra faktiskt! Jag trodde nog förut att jag skulle ha lite ångest över att vara borta från jobbet - jag gillar ju mitt jobb och har kanske varit lite väl uppfylld av det ibland. Det är nog nyttigt för mig att få lite perspektiv och att annat i livet är viktigare Men det känns bara skönt att få ett break och göra ngt helt annat.

• viktualia

- till FruLlan!

Oavsett hur släkthistorien utvecklar sig så hejar jag på DIG!

/Vickan
    som nu drar på semester och återvänder lååååångt senare... hi hi
  • vårbrud2008

Piggelin1
    Min syster dog när hon var 15 år i en bilolycka och får vi en tjej nu, som jag tror så blir hennes mellannamn det namnet min syster bar. Vill gärna föra det vidare, liksom du.
    Kram på dig!

Mugglesfan
    Sista månaderna av min första graviditet hade jag ont i revbenen för att sonen var så livlig i magen, annars inga krämpor. Han är lika livlig om inte mer nu, men nu får man ju i alla fall inte ont. 

Syskon
    Vi var två systrar från början, men när jag var 12 år så dog min syster i en bilolycka och jag blev själv. Tycker att det är hur trist som helst. 
    Därför säger jag nu att jag vill ha tre barn i fall det nu händer något med barnen. Nu är ju detta min tredje graviditet så vi får väl se hur det blir, men vill gärna ha ytterligare ett till.
    Jag har definitivt inte blivit bortskämd, men det kanske beror på att vi var två syskon från början???? Men däremot vet jag många ensambarn som blivit väldigt bortskämda.

• vårbrud2008

Blev visst lite konstiga tecken med.....

• mugglesfan

Och jag vet många yngsta-syskon som är otroligt bortskämda Det är ibland som om föräldrarna inte har energi nog för att uppfostra även det yngsta barnet i en syskonskara, utan det får göra som det vill. Nu var det nog MINA fördomar som kom fram
    En sak är säker - mitt/mina barn kommer inte att tillåtas bli bortskämda. Bortskämda barn och djur är det värsta jag vet. Det ska veta hut!

Ja det är det här med att en del får sparkar mot revbenen som tydligen gör himla ont. Det får inte jag alls. Det sparkar mest fram på magen, inte mot revbenen. Överhuvudtaget gör det inte ont i min mage. Det får en att fundera på om det är ngt fel - att barnet är ovanligt slött - fast man eg borde vara tacksam istället att man slipper ha ont. Hmmm.... Jag ska nog inte fundera så mkt tror jag.

Moppy: jo jag visste ju att det var en fas jag var tvungen att gå igenom - det där med oron inför förlossningen. Det mesta oron bestod i att jag aldrig varit med om situationen förut, att den var okänd. Därför hjälpte det mig att ta reda på så mkt som möjligt. Och att ha praktiska övningar som jag gör ger mig självförtroende för att jag vet att jag är så förberedd som jag kan bli. Sedan vet jag ju inte om tex profylaxen kommer att hjälpa så mkt, kanske blir det bara pannkaka av alltihop?, men säkerheten för mig består i att jag KÄNNER mig förberedd. Jag har gjort allt jag kan för att påverka. Så nu känner jag mig lugn, har liksom hittat lugnet inom mig - och det är JÄTTESKÖNT. Jag är också sån måste "pysa ur" mig oro och tankar jag har, annars bara växer de. Därför är det bra att ha den här tråden att noja i!

• Oms

muggles - ang syskon o bortskämdhet... jag är yngst av 4 en riktigt sladdis (min bröder är 8, 9 och 14 år äldre än mig) och jag har varit så oerhört bortskämd! haha, så din teori stämmer iaf på mig, yngst o dessutom tjej kan göra mkt:)

jag försöker att inte skämma bort min dotter ngt me det äe svårt att veta det när man inte har ngn att jämföra med som man har om det finsn syskon. dottern är dock bortskämd med 2 saker..TID o KÄRLEK! det e lite stressande nu när man ska ha en till - tänk om tiden inte räcker till? kärleken betvivlar jag ej men tiden...

• mugglesfan

Omsan: nja, teori vet jag inte. Men jag har märkt det några ggr men jag tror inte att det alltid är så med yngsta barnet, precis som det inte alltid är så med ensambarn. Och tid och kärlek tycker jag definitivt att barn ska bli bortskämda med. Det jag inte gillar är barn som dominerar totalt, river ner allt i sin väg när de är bortbjudna, lägger sig ner på golvet och får raseriutbrott när de inte får allt de vill mm mm. Du förstår säkert vad jag menar...

Nu är min inbox (mejl) helt tom för första ggn på 4,5 år!

• vårbrud2008

Sweetstreet
    Gammal kommentar men ändå, svärmor är en knepig person. Väldigt ego och tänker inte så mycket på andra tyvärr.

Lapinette
    Ja, det är faktiskt tråkigt att ha en svärmor som är så känslokall. Blev inte heller särskilt glad när vi meddelade i julas att vi skulle gifta oss. Hon bara muttrade och sa att själv hade hon minsann fått vänta i 17 år på ett frieri från make nr 2, så jag skulle ju inte klaga efter 11 års väntan.

• mugglesfan

vårbrud: såå trist med negativa och känslokalla människor! Men oftast är det de själva som mår dåligt och det är därför de inte kan vara positiva och glada åt andras lycka heller.

• sweetstreet

Hello girls!

Usch, idag är jag supertrött!!! *gäsp*
    Och det trots att det inte blev varken vin eller sen kväll igår...

Har INGEN lust att gå till jobbet utan känner mig nästan lite hängig... :(
    Hoppas verkligen inte jag håller på att bli sjuk!

Svar på tråden När märker man av det?