• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Det är ju därför tråden finns! För att man ska kunna berätta saker här som man inte berättar för någon annan. Tror inte min familj och mina vänner orkar höra alla mina sympton varje månad utan det blir ni, era stackare, som får höra det om och om igen.

• -August-

Jag haller med! Jag tror visseligen att svarmor och mamma skulle vilja hora alla gory details, men nja, vill jag att de ska veta? Min man tycker nog att jag babblar lite for mycket ibland, speciellet om det vanhedrar hans rykte :D.

jag ser fram emot att bjuda pa symptom har en dag!

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas att släktingen tar tag i det här nu, det vore så synd om de missade tåget helt för att de velade nu när man har förstått hur lång tid allting kan ta. Tur att hon har dig som kan prata förstånd med henne! Hoppas att hon inte har maken emot sig vad det gäller att dra iväg på undersökningar bara.

Det trista vädret fortsätter, visserligen inget regn just nu men det ser ut att börja när som helst.

• Moppy

Lappis när är din BIM nu igen? Låter ju så lovande med lite värk i äggisarna...

Victory - jag hoppas så att det ska bli ett litet + denna gång! Håller tummarna som vanligt. Ni är så värda det!!

BS - här i Sthlm är det regn och grått också. Usch vad trött man blir. Fast vi har nog hittills faktiskt haft ok väder, jmfrt med andra delar. Hoppas det ska vända nu när min semester börjar :D

• Lapinette

Moppy - det är en dryg vecka kvar till BIM, den 22:a, så det är långt kvar.

BS - det verkar som om hon tänker gå till gyn i höst men sen om hon drar iväg med en undersökning eller ej vet jag inte. Tror att hon tycker den biten är lite jobbig att prata med maken om.

• viktualia

I min håla är det sol och typ 20 grader - nån som vill låna lite väder av oss?!?!

Snart beger jag mig på semester och kommer inte läsa allt skojigt pladder som presteras de närmaste 3 veckorna!

Ni får simma lugnt om vi inte hörs av!

• Lapinette

Ha en skön semester!!!

Solen ska ju komma till Stockholm i helgen så jag funderar på att ta en dag ledigt (måndag) och tillbringa den men tårna i gräsmattan, på landet. Ska bara höra här om det är ok.

• Moppy

Ha en skön semester Vickan! Lappis - kommer att hålla tummarna stenhårt den 22:a...

• Lapinette

Tack Moppy, behöver alla tummar jag kan få. Detta var det fjortonde försöket.

• vårbrud2008

start september
    Grattis till pluset!!!!
    Förstår din oro över ett nytt x, men försök att inte tänka så mycket på det. Jag är ju i nästan samma situation som du, efter vårt MF och denna nya graviditet är jag jättenojig. Oroar mig för allt. Allt såg dock fint ut på UL (v 12) och på måndag (v 14) ska jag lyssna på hjärtat igen.

Håller tummarna för er Lappis!!!!

Vilka underbara föräldrar man har.... :)
    Jag bjöd hit dem idag för kaffe och gräddbullar (var på marknad igår) och det slutade med att pappa rensade vårt stora blomland på ogräs och sopade längs muren och bakom sopkärlen. :)
    Ett problem mindre för mig alltså.....

Svar på tråden När märker man av det?