• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Hej Piggelin!!

Såg ditt mail. Ska maila dig senare!
    Håller med om att det ska bli jättekul att ses! :) :) Och nu har jag ju även sett bilden i galleriet! :) Du påminner jättemycket om en kompis syrra. Iallafall på den bilden...

• sweetstreet

Såg också den tråden och även ngn annan där en tjej var olycklig över att hennes kille hade kontakt med istt ex.

Kommer ofta sådana trådar här. Och tyvärr kan jag bara säga, stackars alla som är såååå svartsjuka. Jag tycker verkligen ärligt o uppriktigt synd om dem.
    Måste vara skitjobbigt! :(

Själv är jag inte alls en svartsjuk typ. Tror jag iallafall. Eller rättare sagt om jag VISSTE att det var något fuffens på gång skulle jag bli sjukligt svartsjuk!. En riktig "Glenn Close" typ... :[ ;)
    Men jag är verkligen ingen som går runt och "misstror" eller inte litar på min partner. Herregud. OM man hade det så skulle inte relationen vara värd något tycker jag! :o Det första och mest basala i en relation är ju ändå tillit. Tycker jag. :)

• sweetstreet

Förresten gick mitt läkarbesök jädrans snabbt och lätt!!! Känns som om jag svichade in där och sedan ut!

Det enda han gjorde var att klämma mig på magen och känna efter hur den kändes. Och så frågade han ifall det gjorde ont eller om jag hade känt någon smärta sedan op.

Men det hade jag ju inte vilket såklart var bra. Så han sa sedan egentligen bara att jag nu var "fit for fight" igen och att vi ska köra hormonpiller denna cykel! Hm, tur att det inte är någon dopingkontroll på denna cykelbana!!! :D :D :D

Så jag fick recept på Clomid vilket jag ska börja äta på dag 5 i min cykel. Sedan ska jag komma tillbaka för ultraljud (kolla äggisarna) på dag 11 i cykeln, vilket väl är runt ÄL då. Gissar att de vill se så att man inte producerar typ 10 ägg eller så.... Men att man ändå svarar på hormonerna.

Jaja. Känns ju bra! :)
    Nu är det enda som saknas någon att sexa med...... :(
    Mannen kommer ju inte hem förrän söndag, men jag vill ju jufsa NU!!!!!!
    Hm, kasnke ska testa det där kenpet med "the delivery guy"...?? :? Här brukar det vara rätt snygga svarta män som levererar mat när vi beställer från nätet... :D :D :D :D
    *fantiserar*

Fast näe, det blir ju lite väl jobbigt att förklara för släkten sedan när man får en mulatt! ;)
    Så kasnke är det bäst att ändå vänta in maken trots allt.
    Jag får väl köra på med min glitterpinne så länge?! :o ;) Hehe! Bara jag hittar batterierna. Tror de sitter i kameran just nu faktiskt.... .?

Tamtidammmm.

Borde äta lunch och sedan ta itu med mina trista jobbuppgifter nu istället för att sitta här o fantisera om hett 6 med en snygg amreikansk hingst. Svarta hingsten!! :D :D :D

Oj! :o Nu var jag nog j-gt icke-politiskt-korrekt! :o :o :o Sorry!!!!!! :?

Men jag tycker verkligen att många svarta män är sjukt snygga!!!! :D Konstigt då att jag själv föll för en spetig liten rödlätt en med tandsticksben....! :D :D :D :D :D :D :D
    Men faktum är att jag verkligen tycker han är jädrigt manlig! Även om min beskrivning inte låter så direkt, ser jag nu när jag läser vad jag skrivit.... hahahaha! ;)

När nu ska jag sluta pladdra.
    Blir alltid såhär efter mina läkarbesökk. Tror det är ngt med att man ändå är lite spänd över vad man ska få höra eller göra och sedan kan man inte fokusera på något annat de första timmarna efteråt. Det är ju mest bara ÄL och räknande av dagar som svirrar runt i skallen...

Och nu tycker jag att jag är förlåten vad gäller 6-tankarna också för MY GOD det är ju huuuuuuur länge sedan som helst nu!!!! Kan ni FATTA!!!!???? :o
    Opererades 20 juni och hade inte sex dagarna innan, så jag tror det är snart 1 månad sedan sist!!!! :o :o :o :o :o

Piggelin!
    Jag LOVAR dock att när du kommer hit och vi träffas så ska jag INTE snacka 6!!!!!! Jag ska se till att vara hyfsat nyjufsad så att jag håller mig lugn.
    Jag är faktiskt inte ALLTID sådan här:? Men nu är man ju starved... :(

• -August-

Hahaha vilken dare du verkar vara Sweeti! En rolig och sot dare :D !!!

Vad ar det Clomid ska hjalpa till med exakt? Ar det att fa igang en AL?

Jag ar sjalv sa glad idag eftersom tanten kom igar. Hade varit orolig ett tag over att det skulle bli en massa knas nu efter pillerstoppet. Det kanns sa kul att fa vara med och och rajsa!

• Piggelin1

Sweet,
    du ÄR verkligen störtskön!

Hmmm, om vi inte ska prata s*x när vi träffas, ska vi köra en sekretdiskussion kanske?
    Passar nog Mannen alldeles utmärkt - NOT

Jag ska nog skicka "hela" bilden till dig innan vi ses, dvs mannen var med på safari-bilden också, men blev bortredigerad innan bilden kom in i galleriet Så vet du mer vem du ska spana efter!

• sweetstreet

Piggelin,
    låter bra!!! :) Vi får ju höras mer när det närmar sig också så att vi kan bestämma en dag, plats och tid! :)

Augusti,
    Clomid ska hjälpa mig att få en ordentlig ÄL (tror jag). Jag testade ju redan cykeln innan jag skulle opereras för att "boosta" cykeln lite. Jag hade ju en som ofta segade ur liksom...
    Tror att clomiden gör så att kroppen tror att man inte har producerat ngt östrogen, och då stimuleras hypofysen till att producera mer av detta hormon vilket i sin tur styr andra hormoner och därav ÄL bla. Fungerade jättebra innan op. Istället för en cykel på 33-38 dagar hade jag en på 28! :)
    Men denna gång är det såklart viktigare att kolla att ÄLen är ok och att äggen är rätt antal etc eftersom man inte vill få femlingar...! :)

• start september

Hej!

Nu får jag äntligen sitta här igen! Det är många tankar i huvudet nu.

Och du har helt rätt Piggelin, livet är både upp och ner, de hänger samman och man måste få skriva om nersidan också. Jag har tänkt många liknande tankar idag, jag förlorade min mamma i cancer för ett par år sedan och en sådan här dag saknar jag henne mer än vad ord räcker till för.

Symptomlista var berärd:

Extra trött sedan ca en vecka
    Hungrig/sugande illamående om vartannat i tre dagar
    Tantvärk som ändå inte känns som vanlig tantvärk till och från i fem dagar, de sista dagarna mer intensivt
    Igår fruktansvärt labil och ofokuserad
    Idag lite ömma bröst

• sweetstreet

September,
    är det oro för ett x som gör att du/ni ev väntar med er resa??

• sweetstreet

Håller dessutom med.
    Här i tråden är ALLT tillåtet att skriva om. Finns likosm inga OT-ämnen egentligen.

Och att livet innebär både fantastiska saker och fruktansärda ja, så är det ju.
    Det är väl det som liksom ÄR livet...?

• start september

Just det, resan ja. Hade det varit BOM hade vi åkt så snart som möjligt eftersom vädret suger.

Men nu blev det ju inte det.

Jag kan inte låta bli att vara rädd för ett X. Det är fånigt, men kanske naturligt. Det är inte hispighet inför en graviditet bara, utan jag fick mig en dos dödsskräck sist. Vi håller ju på och fixar hemma och det känns jättekul så det känns nog som ett bra alternativ att vara hemma. Men vi har semester flera veckor till så vi får se, det kanske känns helt ok att åka bort också. Vi har en del sommarhus i släkten som man kan besöka vilket vi inte gjort på länge, vi har rest typ all ledig tid vi haft.

Svar på tråden När märker man av det?