• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Men nu när jag ändå är inne, så kan jag ju skriva lite om syskonpratet
    Jag skulle jättegärna ha två barn, men jag har ju lite åldern emot mig med mina 37 år. Men det vore sååå roligt (fast det kanske jag inte säger i slutet av året...), just det där att ha ngn att dela upplevelser med etc. Själv är jag nummer fyra av fem syskon & vi är alla ganska nära varandra i ålder, max 2½ år mellan varje barn (hur ORKADE min mamma, jag säger då det...).
    I vissa avseenden så är vi lika varandra (alla är tex fenomenala pratkvarnar), men i andra avseenden så är vi väldigt olika & lever olika liv. Min lillebror & jag slogs som hund & katt när vi var små, men i högstadiet växte vi ifrån det & vi är otroligt tighta, även om han bor utomlands. Har rest mkt ihop, partat & agerat "terapeuter" för varandra. Det var verkligen ngt speciellt att skriva ihop tal till honom (& hans fru ) när de gifte sig för två år sen Min syster & jag är däremot extremt olika - hon stadgade sig & bildade familj mkt tidigare, därtill en perfektionist, väldigt präktig & extrem tävlingsmänniska - själv framstår jag nog mer som den känslosamma & jordnära (läs hopplösa) lillsyrran...
    Mellanbrorsan & jag har jättebra kontakt, men är inte supernära. Min äldsta bror miste jag tyvärr i cancer för ett antal år sen, men han var guld! Positiv, driven, omtänksam & extremt avslappnad & jordnära.

Ojdå, vilket ego-inlägg detta blev - sorry om jag tråkar ut er...

• Lapinette

Går in här och tittar och vad ser jag. ETT STORT FETT PLUSS!!!! Åhhh, vad länge sen sist och vad glad jag blir.

STORT GRATTIS SEPTEMBER!!!!!

Ska nu läsa allt som skrivits.

• Lapinette

September - jag hade absolut gett upp om jag pappersmuffat och sett rött. Otroligt strongt att testa ändå. Jag är ju livrädd för de där teststickorna och har ju hittills aldrig användt någon.

Nu vill jag frossa i alla dina sympton... samt känna efter om jag också har dem .

• Victory

September!! Nämen GRATTIS!!!

Åh, vad skönt att äntligen få veta! Du ska se att det går vägen den här gången så oroa dig inte! Bara var lycklig nu!!!

(Då var det nog gravsymptom i alla fall det där illamåendet )

Tack för att du håller tummarna för mig, tyvärr tror jag inte att det räcker men det kan ju inte heller skada! PUSS!

• Piggelin1

Eftersom det varit sådan plustorka här i tråden på sistone, så bara MÅSTE det ju betyda att du startat en trend nu, Startis??!!!

• Lapinette

Vore härligt med en svärm av pluss, så där som vi hade i november/december och sen i april/maj. IIIiiiii!!!!! vill också men jag mår inte ett dugg illa...har ju visserligen en dryg vecka kvar till BIM.

• _koko_

Grattis September!!! Åh, vad roligt! Du ska se att det går bra den här gången!

muggles - Ja, framåt hösten ska jag nog kolla upp den, och då är säkerligen FL en bra källa till info, tack för tipset! För att verkligen få en känsla för den måste man nog klämma lite också. :)

Nu ska jag klä på mig och åka till ds, hörs senare!

• Lapinette

Piggelin - tragiskt med din bror . Han måste ha varit väldigt ung för att gå bort i cancer. Makens far dog i cancer för typ 8 år sedan så jag fick tyvärr aldrig träffa honom. Har bara hört så mycket gott om honom och min svärmor sover fortfarande alltid med ett kort på honom vid sin sida. Hon tar alltså med sig fotot vart hon än åker.

• -August-

Oj sa spannande September! Grattis i massor!!!!! Kul med plus! Haller alla tummar for en trend:D :D :D

Lycka till Koko!

Svar på tråden När märker man av det?