• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

ja just det det glömde jag...
    kokos
    Lösningen är att ta tabletterna vid olika tillfällen. jag tar ju både kalktabletter och järntabletter och precis som du säger ska de ju inte tas vid samma tillfälle.

Så jag tar tex kalket till frukost då jag ändå får i mig mjölkåprodukter. och så tar jag järn vid andra tillfällen på dan då jag inte äter mjölkprodukter.
    man får ha en pillerburk med sig jämt... men va faaan

• _koko_

Men faf*n, ett helt inlägg försvann!! Grrr...

snartis - självklart kommer conny bli en ligist, det vet vi ju redan. :D Tänk vad de kommer att trigga varandra och hitta på hyss, vi kommer inte få en lugn stund!!

lappis - Det vågar jag nästan lova, fast jag vet ju inget om västkusten förstås. ;)

frullan - så vitt jag förstod det kostar andra skötväskor runt 700, och då är det ju ingen jätteskillnad.
    Hahaha, jag tycker det är roligt att gå på nk ibland, men dessa väskor finns säkert på massor med ställen. Ena märket hette skip hop och det andra oioi.
    www.stojja.com verkar det finnas några andra väskor också.

• mugglesfan

Jätteintressant artikel! Jag håller med fullständigt - är ung vad vi har kommit fram till här i tråden redan innan (bla mha Sweets logiska resonemang). Visste dock inte att amerikaner är ännu mer strikta än svenskar - trodde vi tog guld i ämnet säkerhet...
    Att amerikaner ska undvika kaffe hade jag fattat men choklad! Hallå eller...

Sweet: tack för din omtanke om mina svullnader. Faktum är att det verkar hjälpa med ortoserna jag sover med och även övningarna jag ska göra varje dag. Så det känns redan bättre men jag är jätteglad att jag gick till den där arb.terapeuten. Ibland är man lite för nonchalant och tycker att "det är ju inte så farligt". Vill ju inte behöva operera om jag inte måste...

Ang syskon: jag är ju ensambarn och har alltid önskat mig ett syskon, men tyvärr blev det inte så. Pga problemen med min mamma hade det också varit skönt att ha lite avlastning och ngn att dela det med. Dock är ju inte alla syskon på god fot med varandra, så funkar det bra ska man verkligen vara tacksam. Det är ju inget man kan räkna med tyvärr, även om jag som inte har syskon tycker det är svårt att fatta att man inte kommer överens när man har blodsband och har vuxit upp ihop. Men en gång var det en kollega (på mitt förra jobb) som sa till mig apropå syskonprat: "är du ensambarn - då tycker jag synd om dig!". Hon menade att om man inte har syskon så blir man automatiskt otroligt bortskämd och har inte lärt sig de sociala koderna, typ att man måste dela på saker, att man inte kan få allt man pekar på typ. Jag blev lite sårad faktiskt. Jag upplever inte mig själv som speciellt bortskämd, hade en ganska sträng mamma som såg till att jag blev uppfostrad (De psykiska problemen kom senare när jag var vuxen, när jag var barn var hon en superbra mamma.) Jag tycker det var lite väl generaliserande sagt. Och så var det kankse lite onödigt att säga det rakt ut till mig, även om hon nu tyckte det. Jag svarade väl också ngt i stil med att jag har även gått på dagis och där lär man sig att man inte är "ensam" och att dela och allt det där.

Men visst hade jag gärna själv haft ett syskon och vill gärna ha 2 barn, vi får väl se hur det blir med det.

Sweet: ang han som sökte ingenjörer. Jag förstår vad du menar, och man aks inte tolka allt negativt. Men det var lite sättet han frågade på, kroppsspråket och att han tittade förbi mig efter en ingenjör, som fick mig att tolka det som att han inte uppfattade mig som ingenjör. Det var ju ingen fara, han var ju inte otrevlig el så. Förhoppningsvis lärde han sig en läxa Det KAN ju vara jag som tolkar in för mkt i det också, men just i det här fallet tror jag inte det... Nåja.

KUL att du är tillbaka igen Sweet! Hoppas det går finemang hos läkaren också!

• mugglesfan

Ang skötväskor: här finns en hel del pippilotta.jetshop.se/default.aspx

Verkar finnas från några 100 och uppåt. Du ville ju ha en som inte såg ut som en skötväska utan mer som en vanlig väska frullan, så kanske Oioi-märket kan vara ngt?

Jag såg förresten BabyBjörns Dynamic på Åhlens när jag var där sist och jag tyckte inte den verkade så bra när jag väl tittade på den. Klumpig på utsidan men verkade ändå konsigt nog liten på insidan.

JAg vet fortfarande inte hur vi ska göra med väska men det ordnar sig.

Du som inte gillar att shoppa frullan - du har inte funderat att handla på internet? Ett enkelt klick bara...

• nu är jag fruL

kokos
    jaha kostar en skötväska så jag måste ju ha nåt så det är bra att veta... gäller bara att komma iväg som sagt...

mugglan: korkat sagt av din förra kollega. Folk ser världen lite vääääl inrutat ibland. Visst många ensambarn kanske blir bortskämda men det är ju dumt att anse att alla blir det.

jag menar, de flesta som växer upp i förorten blir ju ligister, men inte ALLA
    eller hur kokos

ha ha ha
    säger tjejen som växte upp i en förort

mugglan
    jag tycker det är askul när man blir tagen för typ en kaffe kokerska eller nåt sånt. är ju själv civ ing men blir ofta tagen för kaffe kokerska typ på mansdominerade teknikföretag.
    men jag roas ganska mycket av det, särskilt när man öppnar munnen och fräser i åt gubbarna när de har fel typ. extremt kul. Kan vara dödskul att slå ur underläge och bevisa att man är kunnig och kan saker.

fast visst ibland blir kagh jävligt less på att man blir nedvärderad för att man tex har färgat hår, tatueringar och öronen fulla av ringar.
    bettyder det att jag är mindre duktig påd et jag gör?
    Ibland roar mig fördomar ibland retar de mig.

men jag vet ju själv att jag är bäst
    så.....
    skit i de andra.

guuuud vad jag babblar....

• nu är jag fruL

ibland förstår jag inte ens själv vad jag vill ha sagt med mina inlägg.....

• mugglesfan

Jag var förresten otrogen igår och läste lite på FL, hittade flera länkar om vad man ska ha med sig till BB. Herregud. Jag tror inte jag har planerat in hälften. Kommer inte att göra heller. Ngn skrev att när de dök upp på BB med alla sina grejer hade personalen frågat om de tänkte flytta in i flera veckor... Hint hint... JAg kör på BMs minimalistiska lista, precis som vi gjorde vid inköpen av bebisgrejer (där står fö inte skötväska med! ). Tror på att fylla på efterhand. Men så har jag ju fullt förtroende för min mans shoppingförmåga också, så jag kan bara be honom även om jag själv inte skulle komma utanför dörren. El beställa på internet

• nu är jag fruL

mugglan
    handla på nätet är superbt
    Inga svettiga männsikor man behöver trängas med... inte rota runt... osv.

enda problemet är vel att man inte kan prova saker.

Hmmm det fanns faktiskt ett par riktigt schyssta väskor där....
    och bra pris.
    dfrågan är bara om man ska ta och se hur praktiska de är i verkligheten eller bara beställa....

fast jag har ju lite tid på mig.

som sagt, gör inget idag som du kan skjuta på tills i morgon

• _koko_

muggles - precis den sajten var jag inne på tidigare idag och hittade en massa trevliga saker, men när jag skulle skriva om skötväskor här hade jag helt glömt den! Kan man skylla förvirring på graviditeten redan i v13?? :D

Mmmm, har fått stekt ägg, bacon och vita bönor till "frukost" nu, plus två leverpastejmackor. Så nu är jag nog mätt i några timmar. :D

• _koko_

Är det någon som hört talas om denna vagn? Priset var ju väldigt bra. Vi ska ju knappast köpa vagn än på ett tag, men jag gillar att man kan vända på handtaget. Ni som är uppe i barnvagnskarusellen, vad är nackdelarna med den här (queenette qx500)?

www.odenplansbarnvagnar.se/

Svar på tråden När märker man av det?