• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Min make läser alltid svenska nyheter på en websida som heter The Local. Idag skicka han mig en länk till en artikel om gravid i Sverige. Ganska så skoj att läsa och en hel del om alkoholtabun.

www.thelocal.se/7861/

• _koko_

Hellooo darlings!

Vilket jäkla väder det blivit igen, va?!! Regn, regn, regn, ska det bli sommar nån gång eller? Jag kan berätta när den kommer - om två veckor, för då är vår semester slut.

Tack för alla tummar och tår! Ser fram emot ul med skräckblandad förtjusning. Den här gången ska conny banne mig vara vaken och vinka åt oss!! :D :)

Var förresten förbi nk en sväng igår eftermiddag, och där hade de faktiskt flera skötväskor som var både praktiska och snygga (nej, det var inte jag som skulle handla). :) Runt tusingen kostade de.

Shoppade ett par nya skor igår också, och lite kalcium och järntabletter, så nu är jag tillbaka på 8 tabletter om dan. Extra knepigt eftersom man väl inte kan ta kalcium och järn samtidigt? Tur att jag inte ska ta järn varje dag ännu. Hahaha, känner mig helt dopad!

Lappis - Är det inte din tur nu vet jag inte... Vill så himla gärna att det ska funka för er!!!

sweet - :p Vad skulle vi göra utan dig?? Ska svara på ditt mail snart. :)

FruLlan - Tycker som snartis att du ska åka men stanna så kort tid som möjligt, och se till att ha allt glasklart med maken innan så det inte kan bli missförstånd er emellan. Stannar du hemma kommer du ha lika mycket ångest som om du åker. Men jag förstår precis hur det känns, det är ju hopplöst att förlåta och gå vidare när de är så korkade att de inte ens fattar vad de gjort... :[ :(

• Snart så....

Frullis, hittade snutte/amningfiltar för hela 14,50:- st. helt galet billigt, trodde faktiskt att det stog fel först
    så nu har jag 3 tunnare filtar i olika färger hemma :D

Brud i aug: låter som min familj :) har oxå en äldre bror (2år äldre) och en yngre som är 13 år. En riktig sladdis hahahaha
    Fast tyvärr är det nog min sambo som är idolen där, spel/data galen som han är så lär han min lillebror och de kan sitta timmar ihop och spela :)
    Så sambon har nog ersatt äldre bror som bor i skåne.

Klart Kick´n ska få syskon (om det går) och vi har pratat om 2-3 barn men sen inga fler.

• Snart så....

kokos: hahahah Conny kanske tar efter trådkusinen Kick´n och blir sjövild?? :D :D
    Om silverfirren och Borren är lugna så måste det ju bli någon mer vilding hahahhaha

Nu ska jag bege mig hemåt i regnet.

Kram på er

• Lapinette

koko - lovar du fint väder om två veckor?! Det är då vår semester börjar och jag funderar åter igen på att avboka Västkusten och beställa en resa till Grekland.

• _koko_

Ang syskon tar vi verkligen ett steg i taget. Jag vill jättegärna att conny ska få ett syskon, men som det ser ut nu har vi ju ingen aning om det kommer att gå, iaf inte biologiskt. Vi koncentrerar oss på att ta hand om conny så länge så h*n kommer ut frisk, och sen är allt bonus.

• -August-

Lappis- Intressant artikel... jag som bor och jobbar med britter kanner ju av dessa skillnader i de flesta amnen man avhandlar har. Jag webtidningen som en favvo, den var riktigt underhallande Om utlanning i Serige far man kanslan att kameler och fagelspindlar hor till vanligheten pa gatorna. Vad hande med renarna och algarna?

• nu är jag fruL

kokos
    1000 spänn, känns lite mycket för mig som är totalt ointresserad av shopping, kläder, prylar osv...
    men det är kanske vad en skötväska kostar... vad vet jag, jag har inte kollat.

fast NK... handlar nog hellre nån annan stans. Släpper de verkligen in skitiga rock brudar som mig
    måste man inte vara söt, blonc och prydlig
    vaddå.....
    har jag fördomar?????
    ha ha ha

äääääälskar stereotypbilder av folk.
    För ni vet ju hur flummiga såna där söder-bohember som jag är
    ni vet det är knyppling, folkhögskola och manchester för hela slanten

• nu är jag fruL

klart du ska koncentrera dig på att ta hand om conny kokos.
    MEN du kommer behöva sysselsättning till conny the wild one, och då är syskon bra.
    Jag är nämlingen inne på snartis linje att conny är en sjörövare

snartis
    wow
    bra shoppat! Jag blir såååååå impad eftersom jag med alla medel undviker allt vad shopping och affärer heter. Stackas borren han kommer få vara naken jämt

lappis:
    intressant artickel...
    det är vekligen sant så mycket av det.

• -August-

jag har handlat ett 5-pack AL-tester pa Boots och fick betala ca 300 kr. Dyrt tyckte jag saklart - men jag maste ju ha dem. Jag fick nyss nys om billigatester.se
    och kunde dar kopa 5 gravtester och 21 (!) AL-tester for totalt 230 kr. Done! :D

MEN det roliga ar att leveransen maste ga till Gotland, hem till Svarmor haha, dar vi kommer att vara pa semestern. De lovade att skicka en "diskret leverans", men jag satte dessutom min mans namn pa leveransen. Hihi :D :D

Min svarmor gar och vantar och hoppas att det ska bli ett barnbarn snart. Hon ar en helt underbar person och det vore riktigt kul om hon kunde fa ana och klia sig i huvudet lite nar hon far paketet. Tank om hon forstod vad vi ska roa oss at nar de ar pa jobbet pa dagarna

Svar på tråden När märker man av det?