• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tänkte att om vi lyckas med inseminationerna så är Hong kong en slags belöningsresa.

• Lapinette

Ska sluta komma med bortförklaringar. Ha en bra kväll Frullan. Jag blir kvar ett bra tag till. Måste jobba ikapp alla badrumstimmar. Sen drar vi till Bauhaus för att kolla om det finns någon schyst toa.

• -August-

Lappis - Vi haller tummarna for en beloningsresa! Det vore ju en jackpot

kolla har sa festligt:
    Israeliska forskare konstaterade att kvinnor som skrattar mycket har lättare att bli gravida. Forskarna hyrde in en clown som fick underhålla kvinnor under provrörsbehandling. Av kvinnorna som fick humorbehandlingen blev 35,5 procent gravida mot 19,3 procent för dem som inte fick clownbesök, skriver The Times.

• Lapinette

Brud i augusti - får hyra in en clown när det är dags för IVF! Skulle clownen vara där när ägget ska återföras eller under hela hormonstimuleringen (som tar ca 1 månad)?

• -August-

Ja, haha, tank att ha en clown uppi sig i en manad... da skulle du nog aka dit for mordforsok innan agget ar befruktat

• Lapinette

Ja, det vore risk! Är inte så förtjust i clowner, det är rätt läskiga.

• start september

Victory,

det är ett sugande illamående som motas bort med (många) mellanmål. Jag har ju haft lite magproblem på sistone pga stress och jag har upplevt lite liknande förr,, men inte så här mycket. Det var rätt illa igår och i förrgår, men idag är det mycket bättre. Skönt - men troligen ett tecken på att det inte var grav. illamående. Jag har på något viss förutsatt att jag kommer bli tokillamående om jag skulle bli gravid, jag vet att min mamma var det med mig. Men sånt kanske inte är ärftligt?

Nu har jag begynnande tantvärk, så det kan alla gånger vara tant på gång. Men det är lite tidigt tycker jag. Samtidigt vore en för tidig tant ganska skönt nu så kan man ha semester sen .

Håller hårda tummar för oss båda så länge det finns hopp!!

• start september

Lapinette,

låter utmärkt med resa. November hemma är en uschlig månad så alldeles vältimatlåter det!

• start september

Eller också kan du försöka ha roligt i mellanperioden, se glada komedier, umgås med väninnor som får dig att skratta och låta maken underhålla dig! Mycket shopping också. Det låter väl inte fel!

Svar på tråden När märker man av det?