• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Så september du är helt ok och din make med! Lycka till!

Själv har jag ju det där sekretet hängande över mig . Vi får väl se om det blir ett nytt test när labbet öppnar igen.

• start september

Vickan, jag är också impad av din beslutsamhet!! Jätteduktigt! Och smart på en mängd sätt, särskilt med tanke på de kommande försöken

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Tack igen för att ni orkar engarera er i mina släkt dramer...

Tillbaka efter en trevlig långlunch nu... Man kan inte säga att jag stressar på jobbet för tillfället iallafall

Angående lördagens släktkalas så vet jag fortfarande inte hur jag ska göra.
    Jag vill verkligen inte alls, inte för fem ruttna lingon.

men känner att jag måste...

saken är också att kalaset är 26 mil bort så det är inte bara att fördvinna mitt under middagen, jag måste liksom åka när det är slut...

usch, jag vet varken ut eller in... måste prata med maken igen... Fast han tycker bara att jag är tjatig

Nån skrev att jag är den duktiga flickan... ja det stämmer absolut. Jag har alltid varit sån att jag gör det som förväntas och krävs av mig. Vad jag egentligen VILL göra, det har alltid kommit i andra hand. Andras känslor och vilja går före min egen...

usch vad trist med minus... men är det innan BIM så kan det ju fortfarande bli pluss!

• start september

Lappis,

det kan säkert kännas skönt att göra om testet så att du vet säkert. Men att ni kommit igång med inseminationer är ju i vilket fall som helt helt rätt väg!

• nu är jag fruL

vickis
    jag har sagt det tidigare men jag säger det igen.

FAAAAAN VAD DU ÄR DUKTIG!!!!!!
    och jag tycker att du gör din viktnedgång så himla sunt. Inga pulver, påsar elelr galna ideer som finns. utan sunt förnuft med nyttig mat. Du är ett föredöme för alla som vill gå ner i vikt tycker jag. Du ska se att det snabbt blir en liten mioni vickis sen

• vårbrud2008

Berättade vår nyhet för svärmor igår och det blev inget större av det. Hon sa BARA grattis till min sambo och sen pratade vi inte mer om det. Lite ruttet tyckte jag nog att det var. Kändes inte så kul när hon och hennes man körde hem igen. :(

Mugglesfan
    Jag tvättar alltid i tvättmedel och sköljmedel som är utan parfym, men mycket föra att jag själv är känslig. Annars ska man ju undvika parfymer när man har småbarn eftersom det är så starkt.

Viktualia
    Grattis till viktminskningen!
    Jag ska ta itu med min efter nästa förlossning för då känns det som en bra tid. Har varit på gång några gånger innan, men det har inte gått så bra. Är väldigt svag för sötsaker (det som jag får äta dvs, är allergisk).

• Victory

Lappis: jaa... det är klart att vi testat för tidigt! Så än kanske det finns en liten liten chans. Men det är just det där lilla hoppet som jag försöker utrota för det är ju så jobbigt att bli besviken. Nu har jag helt ställt in mig på att tanten kommer och det känns lugnast för mig själv.

Muggles: Här på jobbet får vi en ny högsta chef/VD till hösten. I våras när vi pratade om detta och vem det kunde bli sa en äldre kollega att han kunde ju alltid gå i pension om det blev en dåig chef. Och så sa min arbetskamrat till mig: "Och du kan ju bli gravid så får ju också ledigt!" Precis som om det bara är att bestämma sig så händer det! Mmmmmorr!

• -August-

Varbrud - menar du att ni berattade att hon ska bli farmor? Och hon reagerade helt svalt? Hoppas jag har missforstatt!

• viktualia

Victory - fy FAAAAN för alla osmidiga typer....

Vårbrud - apropå osmidig.... sorgligt att inte svärmor kunde glädjas över graviditeten... hm...

*kram till er båda andra V-girls*

Svar på tråden När märker man av det?