• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: bäst att planera in en IVF för att lura tanten. Vad kul att ha en resa inplanerad! För oss blir det nog inget resande förrän om ca ett år.

• mugglesfan

Nä jag har just avslutat min sista arb.uppgift (den där testningen jag tjatat om hela veckan ). Nu ska en kollega bara verifiera det och är det ok (vilket jag tror) så är jag klar!

Så det jag har kvar nu då är att packa ner mina saker.

2 dagar kvar...

• Lapinette

Härligt med semester! Som sagt, jag ska soooova i helgen. Att gå upp 07.00 på helgen för att göra insemination är inte en hit men samtidigt skönt att slippa ta ledigt/komma med bortförklaringar på jobbet.

• nu är jag fruL

usch vilken tråkig svärmor
    hur kan man vara så kall inför besked om ett barnbarn
    ?????

släktingar det övergår mitt förstånd....

lappis: vad kul att ha en resa inplanerad. Se bara till att ha avbeställniongsskydd om det blir så att ni verkligen måste göra IVF den veckan. jag skulle nog inte skjuta på det för en resa... den är ju lättare att ta vilken annan vecka som helst.

• Piggelin1

Wow, Lappis - vad kul att ni bokat nu!!
    Ni kommer att få en häftig resa!!

• Lapinette

Piggelin - inget är bokat än!!! Maken har bara konstaterat att poängen för resan ligger på rätt konto och så ska han kontakta sina kompisar där för att se om veckan stämmer.

Gällande IVF'n så tror jag inte just den kommer att krocka med resan men jag ska ju hela tiden gå på kontroller hos läkaren och spruta in mig en massa hormoner och rådet från Kokos var att stanna hemma. Känns bara så trist men visst kommer vi kolla att det går att avbeställa om så behövs.

• Lapinette

vårbrud2008 - trist med en så känslokall svärmor. Jag tror att min kommer att börja gråta den dagen vi talar om nyheten för henne (om vi nu får göra det någon gång!!! ). Min make har en underbar mamma och har sin släkt väldigt tajt (trots avståndet).

• nu är jag fruL

lappis
    jag förstår att det kanske känns trist.
    MEN tänk på att resa kan ni faktiskt göra resten av livet och hur och när ni vill. Det där med att skaffa barn är faktiskt lite svårare...

Men jag förstår precis hur du känner. Det är ett stort steg att inse att man inte bara kan köra sitt eget race längre. Men ni kommer att kunna resa efter november tro mig. OCH det kan ju vara så att ni inte alls kommer att ha en konflikt i det här... det kan ju fungera inna detta eller hur? Varför oroa sig i onödan... beställ med avbeställningsskydd och bestäm senare.
    Skjuta saker och problem på framtiden... är inte det den bästa lösningen på allt ...

kanske dåliga jämförelser...
    Men jag var såååå super ledsen över att jag behövde sluta rida. jag sörjde missad hoppning och utebliven ridning. Tills en kompis undrade om jag var helt störd! Hon påpekade så klokt att grvid är man en kort period och sen kan jag rida fram tills jag fyller 85 om jag känenr för det, varje dag om jag känner för det...

och hon hade ju rätt... eller hur? Åka till hongkong kan ni ju göra i vår eller... ja när som. Ta den tid det behöver för att skaffa en mini lappis nu. DET är ändå viktigast.

men jag vet hur det känns....

• Lapinette

Om vi gör en IVF i november så hoppas vi självfallet att den ska lyckas och då blir det inget Hong kong i vår. Sen varför vi vill åka just nu är för att vi inte vet hur länge våra vänner blir där. Hans kontrakt går ut i september och ska omförhandlas vilket vi vet brukar ta tid.

• nu är jag fruL

lappis
    men varför kan ni inte åka i vår?
    man får ju flyga upp tills barnet är 6 månader är det vel... eller har jag fel?

Svar på tråden När märker man av det?