• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Vill förresten stämma in i hurraropen för dig Vickan!!!!

Tycker det är SKTSTRONGT att lyckas gå ner i vikt på det sätt du gör!!!!! :) :) :)

Heja heja heja!!!!!

• sweetstreet

Haha! Förresten så visste jag att moderkaka hetta placenta!!!!!!! :) :) :)

Kanske beror på att vi säger just det ordet säkert ett par gånger i veckan på jobbet....! :? Jobbar ju med "embryologi"....

• sweetstreet

Mugglan vill även kommentera killen som kom till ditt jobb och ville "prata med ngn ingenjör".

Faktsikt så KAN det ju även vara så att han inte direkt menade att det BARA är män som är ingenjörer????? För jag gör ofta så ifall jag kommer till ett nytt jobbställe och ska prata med någon viss typ av "personal". Eftersom jag inte har något specifikt namn på någon så frågar jag oftast första bästa person om ngn person som är ansvarig för det jag behöver ta reda på. Typ "jag vill prata med ngn som är ansvarig för tekniska frågor, skötsel av vissa maskiner, information om mikroskop etc etc. Och det gör jag oavsett vem som råkar "öppna dörren" eftersom man på det sättet får snabbt får veta vem man ska prata med. Jag räknar ju liksom med att OM den personen som jag först träffar på ÄR den jag vill prata med så kommer han/hon att säga det. Det ligger aldrig ngn direkt "värdering" av personen ifråga i mitt sätt att fråga efter "ansvariga" utan är mer ett "standardsätt" jag har när jag vill få tag på folk men inte har några direkta namn.

Så kasnke menade den där killen inget "illa" med att ställa den frågan till dig?? :?

• sweetstreet

Vårbrud,

Först när jag läste om din svärmor så tänkte jag att hon kasnke inte ville visa sig alltför glad och exalterad över er grviditet med tanke på ert förra MF?? Det KAN ju ibland vara svårt för folk att veta hur mycket de ska visa när deras närmaste berättar om en graviditet efter ett mycket jobbigt MF eller t ex dödsfall (barn). Och då håller de igen istället "av hänsyn", eller av rädsla att återigen bygga upp för höga förväntningar. Både egna och de blivande föräldrarnas.

Men när jag läste vidare insåg jag att hon verkar vara mer en personlig läggning i allmänhet. Trist! :(

Men skönt om ni kan försöka strunta i detta och glädjas med varandra och med andra som kan glädjas med er!

• sweetstreet

Puh!!!!!!

Nu börjar min monolog verkligen bli lång!
    Hehe!

Skulle kasnke ha varnat innan så ni kunnat scrolla för fullt...! :?

• sweetstreet

FruLLis!!!

Vill säga att VAR INTE OROLIG över att Borren är lite mindre!!!! Har hört om detta förut men att barnet föddes och var helt friskt och mådde fint! :)

MEN jag tror som fler andra har skrivit att du BÖR TA DET LUGNARE NU! Stressa ner! Det är viktigt!

Och till detta med din familj och lördagens 26-mila-tur.
    Jag håller med Vickan! Vår kloka kloka Vickis!! :p
    Om du verkligen VILL och TROR att denna spricka kan repareras så finns det orsak att fundera på att verkligen åka.
    Frågan är väl om du vill och kan göra det just NU eller om det faktiskt kan löna sig att vänta??? Om du verkligen VILL försöka visa upp lite murbruk JUST NU för att mura igen sprickan så åk! Men om du tror att det ändå kan vänta (att sprickan inte blir så stor att muren rasar totalt) så tycker jag att du inte ska åka nu.

Alltså OM du känner att stressfaktosrn över att umgås med de personerna plus alla andra familjemedlemmar som kommer vara där, känns alltför överhängande och energikrävande tycker jag helt klart att du ska stanna hemma. Och eftersom ni just nyligen varit på koll och BM sa att Boris ligger i underkant av normalvärdet finns ju ett ypperligt tillfälle att använda er av detta FAKTUM! Det är ju inte ljug utan sanning!!! Det enda som ni gör är att tolka detta beskedet på så vis att du just nu bör ta det extra lugnt. Och ett besök 26 mil bort, vilket innebär att umgås intensivt under en hel dag (minst) är verkligen inte vad som behövs nu för att Borren ska växa till sig. Tycker detta är en utmärkt ursäkt som dessutom är sann! :)
    Men ni behöver ju nödvändigtvis inte gå in på detaljer, dvs att berätta att stressen ffa beror på det bråk som uppstod tidigare. Utan helt enkelt skylla på fysiska orsaker.

Sedan kan ni alltid ta itu med problemlösningen senare, dvs hur ni ska kunna reparera relationen.

STOR KRAM!!!! :p :p :p :p :p

• sweetstreet

Slutligen!

Ja, jag SKA sluta pladdra ensam här nu....

Så vill jag säga att jag håller tummarna för September och för Victory!!!!!!! :)
    September dina symptom låter onekligen jäkligt plussitiva!!!! :) :)
    Och Victory, inga symptom kan ju också vara symptom. Se på Cicci. :)
    Men om tanten kommer - ge inte upp!!!!

Lappis,
    Gumman! Ni verkade ju få till det alldeles ypperligt denna omgång! Tjohoooo! Eget sexande OCH inseminationer rutn böjen! Nu hoppas jag så mycket att som det bara går att det ska bli ett vårbarn!!!! :)

Cicci,
    hur gick det med Silverfiskens test??
    Och vad har han förresten fått för namn?? Känns knasigt att kalla honom Silverfirren... :?

Kokosen!
    Hoppas det gick/går dunderbra på NUPP/KUB!!!!!!!!!!!!!! :p

Pirr,
    kul att se dig i tråden igen och grattis till simmartestet! :)

Snartis,
    Härligt med din virkning!!!!! :) Det kommer bli en jättego filt till Kick'n trotr jag! Men kasnke hade det varit smartare för dig att pyssla ihop en ringbrynja????? :? Med tanke på vilken liten illbatting Kick'n kommer vara när h*n kommer ut!!!!! ;) :D :D :D :D

BS,
    Härligt att du hinner in i stort sett varje dag i tråden! :)

Nu go vänner ska ni äntligen få pusta ut. Min monolog är slut för den här gången.
    Sorry för allt pladder, men jag hade ju abstinens.... :D

Sist men inte minst, imorgon ska jag på återbesök hos läkaren. Ska då få höra vad han säger om hur op gick och hur vi nu ska lägga upp planerna inför närmsta framtiden. Hormoner? Andra tricks??
    Känns bra att få träffa honom och höra vad han har för förslag.
    Känns nästan helt overkligt att man faktiskt ska vara igång nu. På riktigt igen. Tillbaks.
    Jaga ÄL igen.... :? Tandborstsexa... :? Leta symptom... :? Noja järnet... :?
    Härligt - men känns samtidigt lite LÄSKIGT.... De senaste månaderna har jag ju sluppit den att bli så deppig över tanten när hon kommer. Men nu ska man dit igen. Skräckblandad spänning innan BIM... Hu!

• Victory

Men Sweet! Vi ÄÄÄÄÄLSKAR ju dina monologer! Har du inte lärt dig det än!?

Jag måste jobba idag... IGEN! Tänk vilket krävande jobb jag har! Men morgonrutinen börjar alltid med att läsa ikapp och avlägga rapport!

Ingen MIB än men jag väntar henne idag.

September: Det låter ju ändå liiiiiite hoppfullt med ditt illamående! Hoppas att vi i alla fall får ETT plus den här månaden! Håller tummarna!

• nu är jag fruL

Morrn morrn tjejer

SWEEETTTTTTT
    Välkommen tillbakla. verkligen en super toppen start på dagen att komma hit och hitta 42 trevliga inlägg från sweetan

vad skönt att du inte var en kÅ*t hjund och och juckade sönder dina kamraters ben under hikingen
    hade kunnat bli jobbigt för dem att både bära en rygg säck OCH ha en juckande sweet runt benen...
    vad kul att ni hade det bra!

Jag håller tummarna för att det inte dyker upp några tanter och orsakar MIBar idag

Själv har jag fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra på lördag
    usch vilken ångest.

jag och maken pratade länge om det igår... tyvvär pratade vi såååå länge att det slutade med ett gräl (nästan...)
    han tycker att det är jobbigt att höra hur besviken jag är på dom (kan jag förstå) plus att jag vet att jag blir tjatig.

Men det är så jobbigt för mig det här så jag bara måste tjata om det.

Nåja jag vill absolut inte, men känenr att jag måste, PLIKT....
    Dessutom vet jag hur innerligt gärna maken vill att jag följer med....

varför kan jag inte bara få magsjuka eller nåt så jag inte KAN åka....

varflör är jag en sån mes dessutom.

Sweet: jag tror visst att den här relationen går att laga vid ett annat tillfälle. Varför skulle den inte det...? Så det känns liksom inte som det är sista chansen. och jag kan säga att jag åker absolut inte för deras skull OM jag åker utan för makens skull ENBART.

Usch nu ska jag sluta tjata om det här jag förstår attv det är jobbigt....

kokos:
    Lycka till på kub idag. Hör av dig när det är klart.
    puss

• Victory

FruL: Om du vill repa relationen kanske det bästa ändå är att åka, för att visa lite vilja, även om ni inte löser det just den här gången (jag tror det är för tidigt än för att prata igenom det och så men att du kommer kan ju vara ett steg på vägen mot att närma er varandra). Jag skulle nog ha åkt men det är väl för att jag också är konflikträdd! Egentligen ska man väl göra det som är bäst för en själv och inte bara göra andra till lags. Svårt! Jag förstår att det är en jättejobbig situation för dig, och att det blir "fel" hur du än gör. Lycka till med beslutet och jag hoppas verkligen att det blir bra i slutändan! KRAM!

Svar på tråden När märker man av det?