• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Puman-prinsen

nu är jag fruL - Inget ego inlägg! Du har all rätt att vara orolig! Hade varit konstigt om du inte va orolig.. Bra att dom har koll på dig och den lilla.

• mugglesfan

puman: förhoppningsvis upptäckte de det i tid hos dig så du slipper operera bort allt!

frullan: usch, förstår att du är orolig! Men han är ju fortfarande normal, tänk på det. Du kanske också behöver vila från jobbet lite? Du har ju varit så himla trött, du kan inte kräva samma energi av dig själv på jobbet nu när du är gravid - tänk på att Borren behöver ta en del av dig. Du kanske ska ta ut lite lediga dagar tills nästa UL och hoppas att han växt ikapp lite då?

• nu är jag fruL

vickis
    TACK du är så himla rar!!!

usch ja, och på lördag kommer en vidrigt hemsk dag eftersom jag måste träffa dessa två idioter inklusive en del annan familj under ett kalas.

jag vill absolut inte och har oproat mig över detta i veckor nu. Jag har sån extrem ångest över det hela och gråter bara jag tänker på att jag måste umgås med dom jag anser behandlade mig som SKIT!

men jag måste följa med, bara för att maken inte ska behöva få problem över att jag inte är med. Annars skulle jag gladeligen skita i det hela.
    var det inte för makens skull skulle jag ALDRIG följa med. den som fyller år är en av de som jag är mest arg och besviken på...
    det känns fördjävligt att behöva sitta och le mot alla under lördagen.

vad skulle ni gjort?

• mugglesfan

frullan: måste man snittas om man är Rh-negativ? Det visste jag inte. Jag trodde att de höll koll på att man inte bildar antikroppar bara.

• nu är jag fruL

mugglan
    ja kanske behöver borren lugn och ro för att orka växa...
    jag vet inte...

• Puman-prinsen

nu är jag fruL - Det var ett väldigt bra förslag från mugglesfan att ta ledigt från jobbet ett tag.. och bara ta hand om dig själv och Borren.

mugglesfan - Vi får hoppas på det!
    Lovar att rapportera hur det gick imon.

• mugglesfan

frullan: jag skulle ha hittat på en ursäkt att inte behöva gå. Du behöver lugn och ro nu! Det viktigaste är Borren och att han mår bra, inte dina släktingar. Du kan säkert hitta på att du inte mår så bra pga graviditeten. Det är nog inte bra för dig med den extra påfrestningen i helgen - du behöver vara lite ledig!!! Jag tror det här är en varningssignal att du behöver ta det lugnt.

• nu är jag fruL

mugglan
    Näe man behöver inte snittas.
    Oj lät det så.
    vad jag menade är ju att de vid blodprovet ska kolla att jag inte bildat antikroppar. men HAR jag det så måste jag snittas.
    det var så jag menade...

mugglan
    ja kanske behöver borren lugn och ro för att orka växa...
    jag vet inte...

jag tycker att de borde sagt åt mig om de ansåg att vila kunde påverka borrens vikt också...

• nu är jag fruL

mugglan
    det är makens släktingar... det är det som är problemet...
    och jag tror tyvvär att han kommer att få än mer problem från dom om jag inte kommer.
    de tänker liksom bara på sig själva... Ingen skulle förstå om jag inte kom utan bara anse att jag var elak som inte visar omtanke och maken skulle säkert få problem.

dessutom så har vi pratat med vissa om funderingarna på att jag inte ville med. och det blev ramaskri och att de skulle lägga om alla planer för att just jag måste vara med...

sitter liksom i en rävsax känns det som.

jag vill inte att maken ska behöva få skit från dom i framtiden. det känns som att det är en dags helvete på lördag eller massa mer problem i framtiden...
    vad väljer man????

• Puman-prinsen

nu är jag fruL - Jag hade sagt att jag inte mår bra och inte följt med med.

Det måste din man förstå, plus att ert barns välbefinnade är det viktigaste inte jobbiga släktingar!

Svar på tråden När märker man av det?